- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SADREDDİN KONEVİ’NİN EVRENSEL MESAJLARI
SADREDDİN KONEVİ’NİN EVRENSEL MESAJLARI
Bu KitapNeyi Anlatır?
“SADREDDİN KONEVİ’NİN EVRENSEL MESAJLARI” isimli bu çalışmamızda; Konya’da yaşamış büyük mutasavvıf Sadreddin Konevi’nin tasavvufa bakışı, tasavvufa getirdiği yenilikler, fikir ve düşünceleri ile bizlere sunduğu mesajları göreceğiz. Öncelikle tasavvufun ne olduğu üzerinde durmakta yarar var. Bazılarının dediği gibi, “tasavvuf gereksizdir, tasavvuf olmadan da olur” yaklaşımı sakat ve üzerinde durulmaması gereken bir yaklaşımdır. Zira Tasavvuf; İslâm’ın özüdür. Aslında aşağıda tasavvufun tanımını görünce gerekli mi? Gereksiz mi? Olduğu hususunda net bir bilgiye ulaşacağız.
Tasavvuf, kalbi saf yapmak, kötülüklerden temizlemek demektir. İnsanın kalbini, Allahü Tealâ’nın muhabbetine bağlamak, Resulullah’ın söz, hareket ve ahlâkına uymak, yolundan gitmektir. Kalp ile yapılması ve sakınılması gerekli şeyleri ve kalbin, ruhun, kötülüklerden temizlenmesi yollarını öğreten ilme, tasavvuf ilmi denir. İmanın yerleşmesini, fıkıh ilmi ile bildirilen ibadetlerin severek, kolaylıkla yapılmasını ve Allahü Tealâ’nın sevgisine kavuşmayı sağlar. Tasavvuf ilmine, Ahlâk ilmi de denir. Âlimler tasavvufu çeşitli şekillerde tarif etmişlerdir. Bazıları şöyledir:
Tasavvuf, güzel ahlâktır. (İ. Kettânî)
Tasavvuf, kalbi temizlemektir. (Ebû Ali Rodbârî)
Tasavvuf, edebe riâyettir. ( Ebû Muhammed Cevîrî)
Tasavvuf, i’tirâzı bırakıp, emredilene peki demektir. (Ebû Sehl Sa’lûkî)
Tasavvuf, nefsin kötü isteklerini terk etmektir. (Ebû Hüseyn Nûrî)
Tasavvuf, faydasız işleri terk etmektir. (Ebû Saîd İbni Arabî)
Tasavvuf, vakti değerlendirmek ve vaktin kıymetini bilmektir. (İbni Osman Mekkî)
Tasavvuf, Allahü teâlânın ahlâkı ile ahlâklanmaktır. (Cüneyd-i Bağdâdî)
Tasavvuf, kimseye ezâ ve cefâ vermemek, herkese lütûf ve ihsânda bulunmak, hastalık ve musîbetleri herkese izhâr etmemek, düşmanlarını affetmek, insanlık mertebesinin en yüksek derecesine kavuşmayı usûl ittihaz etmektir. (Ahmed Şirbâhî)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.