- 490 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
" BİRGÜN AĞLADIĞINDA GÖZYAŞLARININ HER DAMLASINDA BEN OLACAĞIM DEMİŞTİ VE KAHIRLI BİR BAKIŞLA DÖNÜP GİTMİŞTİ "....NİZAMİ MERT....
BİRGÜN AĞLADIĞINDA GÖZYAŞLARININ HER DAMLASINDA BEN OLACAĞIM DEMİŞTİ VE KAHIRLI BİR BAKIŞLA DÖNÜP GİTMİŞTİ ""
Bu onu son görüşümdü. Yıllar nede çabuk geçmişti bir çırpıda Dünya hayatı bir oyun eğlence mal ve evlat çoğaltma yarışının yapıldığı bir yer değil miydi sonuçta. Hayat istediğini istediği biçimde alıyordu Doğaya yapılan ihanetin ve nankörlüğün bedelini insan bazen canıyla ödüyordu. Düşünmeden yaptığı ve anlık rahatı için katlettiği birçok fidanın intikamı yağmurla yelle selle toprak kaymasıyla görsel olarak alınıyordu. Haberi izlediğimizde sadece, sele kapılan, yelin devirdiği çatının ağaçların altında kalan veya heyelandan kurtulamayıp ölen insanların ne kadar şansız olduklarını düşünerek azıcık üzülüyor bu şahit olduğumuz büyük olayların semantiğine hiç inmeden unutup gidiyoruz. Bu ne biçim bir nankörlüktür yarabbi, hayatımızın her alanını işgal etmiş Yüreğimizde sevgi; Dilimizde hoşgörü, Hayatımızda ahde vefa diye bir şey bırakmamış. İşte her gidişin de bir nankörlük sonucu olduğunu anlıyordu zaman içinde insan. Yaşanmış güzelliklerin bir çırpıda yakılıp kül edilmesi bu kadar kolay mıydı? İnsan yüreği nankörlüğün ve cahilliğin egemen olduğu bir düşünce odağı haline gelince kolay oluyordu demek ki. Emek verilmeyen hiç bir bahçenin meyve verdiği görülmemiştir. Onun için sevgi emektir demiyor muydu akıl sahibi olanlar. Yaşamın her anında her gününde ve her ayında insan aşkına sevgisine gerekli emeği vermeliydi, Nasıl olsa bu benim aşkım ne yapsam ne etsem beni affeder asla beni terk edip gitmez düşüncesi zaten bu ulvi duygunun sonlarının geldiği anlardır. Eğer bu kopmanın erken fark edilip tedbiri alınmaz ise ayrılık kaçınılmaz olacaktır. İnsan hayatında iz bırakan değerlerin kaybı işte böyle kolay ve basitçe olmaktadır. " ZATEN DÜNYADA VE ÜLKEMİZDE TELEFİSİ MÜMKÜN OLMAYAN DEĞERLERİN ZOR BULUNUP KOLAY KAYBEDİLDİĞİ AŞİKÂRDIR. BU ANLAYIŞTAN KURTULMADIĞIMIZ MÜDDETÇE MUTLU HUZURLU BİR HAYATIMIZIN OLMASI MÜMKÜN DEĞİLDİR. BU ANLAYIŞIN BESLENDİĞİ İKİ TEHLİKELİ KAVRAM VARDIR. BİRİSİ " CAHİLLİK " DİĞER İSE " NANKÖRLÜKTÜR " DİYORUM. Ey akıl sahipleri Sevdiklerimizi kolay kaybedip Onların Hatıraları ile döktüğümüz gözyaşımızın her damlasında onların gidişinin acısını yaşamayalım. Bu duygular içinde Yüreğinizden sevgi; Dilinizden Hoş görü, Yaşamınızdan Ahde vefayı eksik etmeyin. Sevginin Gücü Sizinle ve Sevdiklerinizle beraber olsun....Nizami MERT.....
YORUMLAR
Yaşanmış güzelliklerin bir çırpıda yakılıp kül edilmesi bu kadar kolay mıydı?
kolay değil elbet tek taraflı emekle yürümüyor bazen
paylaşım için teşekkürler başarılar.