ATAM
Ah Ata’m ah! Bugünler de seni daha çok arar ve daha çok anlar olduk. Seni anlamaktan aciz insanlarla birlikte yaşar olduk. Öyle ki son günlerde eserlerin bile yanlış yorumlarla çarpıtılarak, yanlışları doğru diye söyletmeye çalışanlarla birlikte yaşamaya başladık. Düşünce ve eserlerini adım adım kemirenlerle dolu günlerle sık sık karşılaşır olduk. Seni yürekten anlayamayanların sözleriyle seni tanımaya çalıştık. Acılarımızı, dertlerimizi içimize attık da seni anlamaktan aciz insanları beynimizden atamadık. Geçmişi aşan düşüncelerinle, sanki geleceği görmüş gibi anlatışını hayranlıkla okuduk. Öyle onur ve gurur dolu sözlerin var ki, onlar bizim yolumuzu aydınlatan ışık olsun.
Ah Ata’m ah! On kasımlar geldiği gün bir hüzün kaplıyor içimi... Sana olan hayranlığım azalmıyor çoğalıyor. Kim ne derse desin. Senin eserlerin ve düşüncelerin onların cılız seslerini her zaman yok etmeye yeter. Bu ülke senin dediğin gibi şartlar ortaya çıktığı gün, yeni MUSTAFA KEMALLER göreve hazır olacak ve vatan için kendini adayacaktır. Seni bir Türk anası dünyaya getirdi. Gerekirse bin defa daha getirir bu vatan için.
“BİZ KİMSENİN DÜŞMANI DEĞİLİZ.YALNIZ İNSANLIĞIN DÜŞMANI OLANLARIN DÜŞMANIYIZ”,“BİLELİM Kİ MİLLİ BENLİĞİNİ BİLMEYEN MİLLETLER BAŞKA MİLLETLERE YEM OLURLAR.” Bu sözün üstüne ne söylenebilir ki Atatürk’üm.
“NE KADAR ZENGİN VE MÜREFFEH OLURSA OLSUN,İSTİKLALDEN MAHRUM BİR MİLLET,MEDENİ İNSANLIK KARŞISINDA UŞAK OLMAK MEVKİİNDEN YÜKSEK BİR MUAMELEYE LAYIK SAYILMAZ.”Atatürk. Öyle anlamlı sözlerin var ki; senin sözlerini anlamaya çalışmaktan kendimizi alamıyoruz. “Milli egemenlik öyle bir nurdur ki,onun karşısında zincirler erir,taç ve tahtlar batar, mahvolur.Milletlerin esirliği üzerine kurulmuş müesseseler her tarafta yıkılmaya mahkumdurlar.”M.K.Atatürk.
“Özgürlük ve bağımsızlık benim karekterimdir.Ben milletimin en büyük ve ecdadımın en değerli mirası olan bağımsızlık aşkı ile dolu bir adamım. Çocukluğumdan bugüne kadar ailevi,hususi ve resmi hayatımın her safhasını yakından bilenler bu aşkım malumdur.Bence bir millete şerefin,haysiyetin,namusun ve insanlığın vücut ve beka bulabilmesi mutlaka o milletin özgürlük ve bağımsızlığına sahip olmasıyla kaimdir.Ben şahsen bu saydığım vasıflara,çok ehemmiyet veririm.Ve bu vasıfları kendimde mevcut olduğunu iddia edebilmek için milletimin de aynı vasıfları taşımasını şart bilirim.Ben yaşayabilmek için mutlaka bağımsız bir milletin evladı kalmalıyım.Bu nedenle milli bağımsızlık bence bir hayat meselesidir.Millet ve memleketin menfaatleri icap ettirirse,insanlığı teşkil eden milletlerin her biriyle medeniyet icabı olan dostluk ve siyaset münasebetlerini büyük bir hassasiyetle takdir ederim.Ancak,benim milletimi esir etmek isteyen herhangi bir milletin,bu arzusundan vazgeçinceye kadar,amansız düşmanıyım.” AB için herşeyi yapmaya çalışan ilgililere, birşeyler yapmadan önce bu sözleri okumalarını öneririm. Atatürk’üm sanki bugünü anlatıyor sözleriyle; ulus olmanın, onurlu kalmanın ne demek olduğunu bizlere...
Sen bizlere manevi miras olarak akıl ve bilimi bıraktın.Bizler bu mirasa layık olabildik mi? Bilemiyorum.Çünkü akıl ve bilimden yoksun insanlar çoğaldıkça, yanlış davranışlar da çoğalır.Ve yanlış olanlar doğruymuş gibi bizlere empoze edilme hakkını kendilerinde görürler. Ama bilmedikleri bir şey var ki; AKIL ve BİLİM her zaman galip gelir.
Seni daha iyi anlamak için; Yaşadıklarını hissetmek,eserlerine sahip çıkmak, sözlerini okumak ve anlamak; yeniden ,yeniden, yeniden...
Senin dilinden, seni anlatabilmek; “İki Mustafa Kemal vardır:Biri ben et ve kemik,geçici Mustafa Kemal... İkinci Mustafa Kemal, onu ’ben’ kelimesiyle ifade edemem; o ben değil, bizdir! O, memleketin her köşesinde yeni fikir,yeni hayat ve büyük ülkü için uğraşan aydın ve savaşçı bir topluluktur. Ben onların rüyasını temsil ediyorum. Benim teşebbüslerim, onların özlemini çektikleri şeyleri tatmin içindir. O Mustafa Kemal sizsiniz, hepinizsiniz. Geçici olmayan, yaşaması ve başarılı olması gereken Mustafa Kemal odur.”ATATÜRK. Onun içindir ki Mustafa Kemal ölmez. Mustafa Kemaller bitmez, tükenmez,ölümsüzdür. O daima aramızda yaşar. O’nun bıraktığı emanetlerle, emin adımlarla yolumuza devam ediyoruz, edeceğiz de...
AKŞEHİRLİ YARBAY
YORUMLAR
"Sen bizlere manevi miras olarak akıl ve bilimi bıraktın.Bizler bu mirasa layık olabildik mi? Bilemiyorum.Çünkü akıl ve bilimden yoksun insanlar çoğaldıkça, yanlış davranışlar da çoğalır.Ve yanlış olanlar doğruymuş gibi bizlere empoze edilme hakkını kendilerinde görürler. Ama bilmedikleri bir şey var ki; AKIL ve BİLİM her zaman galip gelir. "
Can alıcı bölüm burası yazının..
Katılıyorum..
Bunun için de, her türden suistimallerin, sömürülmenin, dejenerasyonun önüne geçmesi gerekenler de onu en iyi anlayanlar olmalıdır...
Aşağıdaki haber de bazen , akıl ve bilimden uzaklaşmanın insanı nerelere götürebileceğine talihsiz bir örnek...
Manevi mirasa bu türden sahip çıkılacağını sanmak, en büyük gaflet olsa gerek...Bu istismarcıların elinden bu ülkenin milli değerlerini kurtarmak da önemli bir çalışma olacaktır...
"ATATÜRK ADI KONULMAMIŞ BİR PEYGAMBERDİR"
Mitingde 'Bizkaçkişiyiz' platformunun kurucusu Tuncay Özkan'dan önce kürsüye çıkan Emekli Hava Pilot Albay Şenay Güray, AK Parti'nin uyguladığı politikaların kadına verilen hakları adım adım ortadan kaldırdığını savundu.
Güray, "Sen ki Atam, can çekişen bir hastaya şifa vermek üzere Allah tarafından görevlendirilmiş bir elçi, bir adı konmamış peygambersin. Sen sarı saçlım, mavi gözlüm nerdesin!" diye seslendi.
http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=305017