- 3600 Okunma
- 27 Yorum
- 11 Beğeni
İçimdeki insanlığı özledim
İçimdeki insanlığı özledim
Uzun sanılan kısa bir yol, bizler ise yolcu
düne dair hayal kırıklıkları yarına keşke dememek için bu günü dolu dolu yaşamak.. Gün içinde anlamsız koşturmacalar, günü yarına aktarmama çabası..İnsanların yüzlerinde sahte gülüşler, içlerinde daha fazla kazanma hırsı..
Nereye kadar diye düşünmekten kendimi alamıyorum
maneviyattan uzak dünya işlerine öyle çok kaptırmışız ki kendimizi kalabalık içerisinde yalnızlığımızı fark etmez olmuşuz..Etrafımıza ördüğümüz duvarları her gün üstüne bir yalnızlık daha koyup yükseltiyoruz..Bazen içten bir merhabayı yada selam vermeyi zaman kaybı olarak görüp uzaklaştığımız anlar oluyor.. Dostluklar arkadaşlıklar bitmiş çıkar ilişkisine dönüşmüş artık her şey, cafcaflı metropollerde sahte mutluluklar hiç emek sarf etmeden hoyratça baba parası harcayan gençlik, medeniyet dediğimiz zıpırlık ve çağdaş denilen çağdışılığın tükettiği insanlıktan uzak içimdeki insanlığı özledim..
Şimdi sıcacık insanların oldugu bir yer hayal edin
kapılarından gecerken selam verdiğinizde coşkuyla selamınızı alırlar, buyur evlat bir çayımızı iç, yüzlerindeki samimiyeti görüp hayır diyemezsiniz baş köşeye atılan mindere oturtulur, evin hanımı kendi pişirdiği mis gibi buday kokan ekmekği, odun ateşinde kaynamış dumanı üzerinde çayı yanına bir kalıp peyniri de alıp ikram eder..
Tatlı bir sohbet başlar gitmeniz gereken yeri dahi unutursunuz zaman su gibi akar..
Yüreğinizdeki insanlığı sakın öldürmeyin!..
Zeynep Yağmur Yıldız / 11.2.2013
YORUMLAR
yazınızı okurken hem gülümsedim hem iç geçirdim .evet ne yazki artık o güzelim insan sohbetleri dost yüzleri ne yazıki göremiyoruz herkez bir madiyat derdinde bir yarış halindeler.ben apartmndaki dairemde yanlız yaşayan biriyim genç bir bayanm ama yaşlndğımı hissediyorum kimse kimseyi ne tenıyor nede selam veriyor
insanlık ölmüş ama hala neyin yasını tutyolar onu analmdım dogrusu..içimizdeki insan öldümü acba?
Geçen markette alış-veriş yaparken reyonda görevli bir adam: Elinizde ki alış-veriş listeniz ne kadar da muaazzam sanki aşk mektubu gibi dedi..
O çağlara yetişemedik biz sms ile aşk ilan ettik dedim şimdikiler ise whatsup ile mesaj-aşk yaşıyor...
Yazık dedi çok üzüldüm senin adına oysa ne kadar içten di yaşamanı isterdim dedi
Böyle bir sohbetmiz oldu..
Geçenlerde de Milanaya Mektuplar isimli kitabı okudum bu sıhbetin üzerine.
Yazında da belirttiğin gibi çok sanalız ve yaşamdan çok kopuk...
SANALIZ,YALANIZ
İnsansız hayatların insanları
Makinelerin enerji kaynakları
En içten bakışların kameraları
Duygusuz,tutkusuz sevdaların aşıkları
Beton caddelerin,metropollerin robotları
Milenyumun modern köleleri,ırgatları
Kokusuz,renksiz çiçeklerin baharları
Hepiniz,sanalsınız ve de yalansınız
Gerçekte SANAL bir dünyanın SANAL insanları olduk..Sanki hiç doğmadık, fıtratımıza yerleştirilen insanla,insanlıkla hiç tanışmadık, kucaklaşmadık onunla.Oysa ki o orda saf ve tertemiz haliyle keşfedilmeyi bekleyip durdu ama vuslatı hep erteledik.Bir de baktık ki zaman su gibi akıp gitmiş bize emanet olarak verilen hayat bomboş geçmiş...Böyleddir şu an ahvalimiz..Allah razı olsun siz de çok güzel dile getirmişsiniz.
FITRATIMIZA SARILIP YENİDEN İNSANLIĞIMIZA KAVUŞMAK DİLEĞİYLE...
iNSANIN YÜREĞİNİN ÖZÜNE DÖNME SESİDİR BU. ORADAKİ İNSANLAR YAŞAMI OLMASI GEREKTİĞİ GİBİ YAŞARLAR. HER İNSAN, SOLUĞU HAVAYI BİRLİKTE ALIR; ACIYI ,TATLIYI BİRLİKTE TADARLAR BİR AİLE GİBİ. YAZDIKLARINIZLA BUGÜN O İNSANLARLAYDIM BENİ ORALARA GÖTÜRDÜĞÜNÜZ İÇİN DÜŞÜNCELERİNİNZİ YÜREĞİNİZİ VE PARMAKLARINIZI KUTLARIM=)
Gayri aslı yok, paylaşıldıkça çoğalan sevginin,
Eksildiği yok, paylaşıldıkça azalan kederin,
Çünkü her şey sözde ve dostluklar artık sahte.
Sadece cebe endekslenmiş sahte beraberlikle,
Bende karar verdim kendi kendime, egoistce
Artık, kendi kabuğuma çekilmeye sessizce.
Varsa gücüm el atarım gariban düşmüşe
Yoksa, oturur dua ederim, acizane köşemde.
ÇOK GÜZEL İFADE ETMİŞSİNİZ.
Haklısınız... İnsan yaşadıklarına bakıyorda gerçekten üzülüyor dizelerinizi kutluyorum bir nebze olsun insan kendini buluyor
Z. Yağmur Yıldız
üzülmemek elde değil, kaybettiğimiz değerler artık dünümüzde kalmış..
Tşkr ederim düşüncelerinizi ifade ettiğiniz için sayğılarımla!..