- 353 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gurban Oluyum
GURBAN OLUYUM
Babam imamdı."Muhsin Hoca"adıyla maruftu.Sesi sedası güzeldi.Hafızdı.Kur’anın 6666 âyetini hıfzetmişti.Boş kaldığında çıkarırdı cebindeki kitabı mırıl mırıl okurdu. Türkçe anlamına gelince Arapçası zayıftı babamın. Türkçesini bilmezdi Kur’anın...Ama Arapça hıfzetmişti Kur’anı.Hele bir ezan okurdu,bir sela verirdi ki dinleyenler iç huzuruna garkolurdu.
Gençliğinde ezan okurken köpeklerin boğuştuğunu görmüş babam.Ezanı bırakmış,köpekleri boğuşturup ayırmış.Sonra ezanı tamamlamış.Hâlâ anlatırlar köyde.Böyle tuhaf halleri de vardı rahmetlinin.
Yeri geldi.Yozgat Tesellemeleri’nden buna benzer bir alıntı yapalım:”Fuat Hoca,ücretli imamlık yapan,şakacı,konuşkan biridir.Av meraklısıdır.Av köpeği besler.Bir köyde imam Fuat Hoca.Günlerden cuma. Namaz vakti. Cuma namazının farzına tekbir alıp namaza başlar cemaat.İmam Fuat Hoca’dır.Secdeye varırlar.Dışarda Fuat Hoca’nın köpeğini boğmaya başlar köpekler.Fuat Hoca sesinden tanır köpeğini ve secdeden fırladığı gibi koşar.Ayakkabılıktan bir ihtiyarın bastonunu kapar ve köpekleri kovalar.
Cemaat hâlâ secdededir.Birkaç kişi başını kaldırıp bakar, imam yok.Tam bu şaşkınlık esnasında “S..t.ğimin itleri” diyen Fuat Hoca’nın sesi duyulur.Elindeki bastonu atar ayakkabılığa.Bu sese cemaat secdeden doğrulmak zorunda kalır.” (*)
Evet...Güzel okurdu ezanı babam.Kiras ebem (anneannem) babam ezan okurken:
"Gurban oluyum cıngırdaklı sesine."diye alkışlarmış babamı.Ne zaman ki babam, anamın hatırına değdi,Kiras ebemin tepkisi değişirmiş:
"İlaha sesin gara yirden ( kara yer: mezar) gelsin.Soyka..."diye kargışlarmış babamı.
Ruhları şâd olsun.
........
Yozgat Tesellemeleri
Habib Coşkunsoy-2012,s.140
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.