- 612 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YILBAŞINA DAİR…
Yaşadığımız çağ tam bir Avrupa çağıdır. Dünyanın dört bir yanı Avrupa kültürünü benimseyip Yanlış Batılılaşma sürecindeler. Avrupa Kültürü ise Türk ve İslam Kültürüne terstir. Tıpkı Akif’in dediği gibi:
“Ulusun, korkma nasıl böyle bir imanı boğar,
Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar.”
Üstadın kullandığı medeniyet kelimesi yalancı sahte medeniyet yani Avrupa Medeniyeti’nden başka medeniyet değildir sanırım. Çünkü Avrupalıların Anadolu aydınlarını kandırdığı, esir ettiği apaçıktır. İşte bu nedenle Avrupa medeniyeti bir canavardır.
Tarih boyunca Türk Kültürü birçok kültürle içe içe bulunmuştur. Ancak bugüne kadar, (İslam kültürü hariç) Batı Kültürü kadar hiçbir kültürden etkilenmemiştir, diyebiliriz. Batı Kültürü ise Fransız İhtilali, Meşrutiyet, Tanzimat gibi yollarla Türk Kültürüne bulaşmıştır. Birçok şair ve yazar Batı Edebiyatından etkilenmiş ve bu edebiyatı Türk Edebiyatı ile buluşturmuşlar. Kimi şair ve yazarlar ise bu düşüncenin önüne geçmek istemişse de başarısız olmuşlar.
Aslında Türk halkı, İslam Medeniyeti ve ahlakı ile yetişmeli bunu en güzel biçimde yaşamalı ve yaşatmalıdır. Zira İslam hakikat dinidir.
Bu kadar bilgiden sonra gel gelelim yılbaşına…
Yılbaşında batılı tarzda eğlenmek, zaman geçirmek şüphesiz ki doğru bir şey değildir. Avrupa ne kadar teknoloji de, tıpta ileride olsa da Türk ve İslam kültürü ile çelişmektedir.
Hıristiyanlara göre Hz. İsa’nın doğumu niyetiyle kutlanan yılbaşında Allah-u Teâlâ’nın haram kıldığı ve Hz. İsa’nın hiç de razı olamayacağı içki, kumar, şans oyunları gibi haram şeylerden kaçınmayan Avrupalıları taklit etmek maalesef bizim kültürümüze de yansımış bulunmaktadır. Biz farkında olmadan onlardan sayılıyoruz. Zira Peygamber Efendimiz(sav) şöyle buyurmuştur: “Bir kavmi taklit edenler, o kavimden olmasalar da onlardan sayılırlar.”
Peki, ama yılbaşında oturup ağlayacak mıyız? Tabi ki hayır. Öncelikle geride bıraktığımız yılı hatırlayıp, neler yaptığımızı, ne kadar sadaka verdiğimizi ya da verip vermediğimizi hesaplamalıyız. Aile topluluğu oluşturup sohbet etmeliyiz. Ve yeni yıl için dua etmeliyiz.
Batıya özenmeden mutlu, huzurlu yeni bir yıl geçirmek dileğiyle…
Vesselam…
Aydın Evren
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.