DENETİM GÜNLÜĞÜ-TATLI DİL
TATLI DİL
ilkbahardı. Dini olarak da Muharrem ayıydı. Bu ayda aşure pişirilir, dünyanın suyla kaplanması,Nuh Peygamberin gemi yaparak iman eden canlıları kurtardığının temsili anlamına geliyordu. Gurupça okula gittik.Müdür odasında, Gurup Başkanı arkadaşımız okulda beş gün boyunca teftiş yapılacağını, bu süre içinde bir çalışma odası düzenlenmesiini,ders programlarının verilmesi isteğini iletirken okul aile birliği başkanı içeriye girdi. Müdüre seslenerek,
-Müdür Bey size ve okulumuza teftişe gelen müfettişlerimize evimde yaptığım aşureyi ikram etmek istiyorum. Uygun mu?
Okul Müdürü, Gurup Başkanımıza döndü.
-Başkanım, uygun mu?
Gurup Başkanı bizimle göz göze geldi. olumsuz bir tepki koyan olmadığını görünce,
-Olabilir.
Dedi. Bayan Okul Aile Birliği Başkanı on dakika sonra, üzerini fındıkla süslediği sekiz küçük kase ile aşure getirdi. Yedik. "Allah kabul etsin" dileğimizle teşekkür ettik. Bize beşgün için tahsis edilen odaya gittik. Aldığımız ders programlarına uygun ve başkanın planlayıp dağıttığı öğretmen dağılımına göre, Müfettişler de planlamasını yaptı. Ben de her bir öğretmene iki saat denk gelecek ve başka sınıflarda görmek istediğim için bir planama yaptım. Daha önce görüştüğüm, birlikte istenilen ve programı öğrencilerin durumunu, eğitim ortamını, çevre koşullarını konuştuğumuz tüm öğretmenlerle, planladığım sıraya göre 1. sıradaki Türkçe Zümre Başkanını açğırdım teneffüste.
Yanıma geldi. Merhabalaştık.Dersie birlikte gitmek istediğimi ve derse giderken birlikte gidelim diye tembih ederek, dinlemesi ve hazırlık yapması için gitmesini istedim.
Ders başlayınca birlikte sınıfa gittik. Arka sıralardan birine oturdum. Öğretmenin ders anltışını, uyguladığı yöntem ve teknikleri, öğretmenin öğrencilerle olan iletişimini,planı uygulama becerilerini vb. durumları gözledim. Notlarımı aldım.İki ders sonunda bir sınıfın değerlendirilmesi yapılmış ayzılı kağıtlarını istedim. Diğer düzenlediği evrakları boş olan saatimde incelemeye başladım.
Yazılı kağıtlarını incelerken; anlatım sorusu dikkatimş çekti. Öğretmen; "Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır." Atasözünü açıklayınız. Diye bir açıklama istiyordu.Kağıtlarda giriş gelişme sonuç, içerik,noktalama işaretleri, başlık gibi kriterler ölçülüyordu.Soru yanıtı otuz puanla değerlendiriliyordu. Bir öğrenciye verilen puan dikkatimi çekti. Metin şöyleydi:
TATLI DİL
"Akşam eve gittim. Okulla ilgili işlerimi yaptıktan sonra, annem yemek getirdi. Yedik. Yemekten sonra annem çay getirdi. Yanında kek tatlısı yapmıştı. Ailece sofraya oturduk. Tatlıyı yedik. Babam annem, biz tatlı tatlı konuştuk.Bir birimize güldük."
Ders sonu öğretmenle bu yazıyı konuştuk. Öğretmen’e sordum , öğrencinin kaç kitap okuduğunu. Öğrencinin kitap okumadığını, dersten sonra Siteler’de çalıştığını söyledi. Ben bu çocuğun bu durumu ile ilgili olarak,otuz puan alması gerektiğini çünkü çocuğun yaşantısında tatlı kavramı olarak kek ve tatlı söz olduğunu bilip anladığını açıklamaya çalıştım. Önemli olanın da çocuğu kitap okumaya özendirmek olduğunu konuşup öğretmenin teftişini tamamladım.