- 573 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Kitabın İrdelenmesi:Babil Büyücüsü
Kitaplar okunmak içindir, biblo gibi süs objesi olmaması gerekir. Birkaç yıl önce herhangi bir şehirden bir sarrafdan bir kitap almıştım. Kitabı kitaplığıma öyle güzel yerleştirmişim ki, bukelamun gibi diğer süs objeleriyle bir uyum gösterdiğinden bugüne kadar farketmemişim. Üç gün önce kitaba baktığımda, gerçek rengini farkettiğimden ötürü okumaya karar verdim. Aslında fazla kalın olmamakla birlikte yazım dilinin çok akıcı ve anlaşılabilir bir şekilde olmasından ötürü herkesim ve her yaş grubundan her şahıs okuyabilir. Babil Büyücüsü adlı bu kitap yıllar önce Babil’de yaşayan , devrin kralı tarafından vatanından sürülen büyücü ve bir okadarda bilge bir şahsın yaşadıkları olayları anlatan, ders veren bir kitap.
Bu şahsiyet ,aslında yaşamla mücadele ederek tekrar sürüldüğü topraklara dönmeyi başarabildiğini kanıtlamak için yıllar önce bu kitabı yazmış. Adı üstünde bilge , bana göre büyük bir bilge olup, bu güne kadar fikirlerinin sağsalim birşekilde korunabileceğine inanıp, günümüzün okuyucularına ulaşılabileğini kestirebilmiş. Kitaptaki öğütler bana göre altın niyetinde. Hiçkimse bukadar açık bir okadar da mecaz anlatımdan yoksun öğütler veremez.. Kitap her insanın bir tuğla olduğunu, sen sağlamsan ki , ilk tuğla önemlidir, senin etrafında sağlam tuğlalar birikir. Böylece bina sağlam olur. Nefret etmenin boş olduğunu, sabrın en büyük erdem olduğunu öğretiyor. Öyle ki gerçekten sabretmesini bilirseniz size kötülük eden insanın , sizden yardım dilemek için ayağınıza kadar geldiğini görürsüniz, buna ilaveten de gözünüzün içine baka baka acı çekerek öldüğünü gözlemlersiniz.. Yani aslında gine başlangıç noktasındasınız ve kaybettiğiniz bütün hakları alıyorsunuz demektir. Bunun yanında yazar ki, Deniz S. Vincet , çok samimi bir uslup kullanmış. Samimiyetin olmadığı yerde güven başlamaz. Güvenin olmadığı yerde güvenlik olmaz. Güvenliğin olmadığı yerde para kazanılmaz gibi...
Bana göre bütünlüğün içinde parçayı seçebilmek, parçaları birleştirerek bütün oluşturma yeteneğimiz geliştimi toplumla uyum içinde yaşarız. Çünkü böylece birşeye ait olma duygumuz gelişiyor. Bu kitap da bana göre bu duyguyu geliştirmemize yardım ediyor. Hepinize iyi okumalar. Saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.