- 694 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ATATÜRK'E BORCUMUZ
"ATATÜRK’E BORCUMUZ" İSİMLİ ONUNCU KİTABIM, SAHİL YAYINEVİ TARAFINDAN YAYINLANDI. 13-17 ŞUBAT TARİHLERİ ARASINDA TÜYAP ANTALYAA II. KİTAP FUARINDA; "ANSAN" (ANTALYA SANATÇILAR DERNEĞİ) STANTINDA YER ALACAK OLAN BU KİTABIMIN GİRİŞ BÖLÜMÜNDEKİ YAZIMI SEVGİLİ DOST VE OKURLARIMLA PAYLAŞIYORUM. SEVGİ VE SAYGILARIMLA...
BU KİTAP NİÇİN YAZILDI ?
Bu kitap, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün; neredeyse bundan yüz yıl önce söylemiş olduğu her biri birbirinden güzel ve altın değerinde olan ve bundan yüzyıllarca sonrasına işaret eden sözlerinden yola çıkılarak, onun ne kadar büyük bir deha olduğunun kanıtlanması,
Akla gelebilecek her konudaki akıl almaz bilgi birikiminin, görüşlerinin, yorumlarının, önerilerinin günümüze ve geleceğimize nasıl ışık tutmakta olduğunun görülmesi, anlaşılması ve algılanması,
Şu anda sahip olduğumuz olanakları kimlere borçlu olduğumuzun bilinmesi, bilmeyenlere anlatılması, gerici, yobaz ve önyargılı olanların aydınlatılmaya çalışılması,
Atatürk’ü övmemin ve onunla övünmenin bir tabu veya ilah yaratma çabası olmadığının, sadece bu büyük insanı yeterince tanıtma amacı taşıdığının ve aslında bir hakkın teslimini sağlamak olduğunun anlatılması amacıyla yazılmıştır.
Aşağıda verilen tek örnek bile yukarıda sayılanlara güzel bir kanıt teşkil edebilecek niteliktedir:
“Uluslar, egemenliklerini, geçici bile olsa, bırakacağı meclislere dahi gereğinden fazla inanmamalı ve güvenmemelidir. Çünkü meclisler bile despotluk yapabilir ve bu despotluk bireysel despotluktan daha tehlikeli olabilir. Meclislerin öyle kararları olabilir ki, bu kararlar ulusun yaşamına giderilmesi olanaklı olmayan zararlar verebilir.”
YORUMLAR
Aydınlanma süreci kapsamında, Dr Sadık Özen üzerine düşen görevi layıkıyla yapıyor.
"Hiç bir şey karanlıkta kalmasın" düşüncesiyle hareket eden yazarın,.diğer dokuz kitabını incelediğimizde doğru bildiği yoldan, hiç şaşmadan, devam ettiğini görebiliriz.
Bu vesile ile onuncu kitabı "Atatürk'e Borcumuz" da bir çok karanlık kalmış yada karanlıkta bırakılmaya çalışılan konuları en saf ve temiz bir şekilde okurları ile paylaşmayı bir vatan görevi bilen yazarımız, Dr. Sadık Özen 80 yaşında olmasına rağmen hala yılmadan "Cumhuriyet Bekçiliği" görevine devam ediyor.Kendisine, bizlere sunduğu bu bilgi hazinesinde dolayı müteşekkiriz..
sadikozen
Kaleminize sağlık hocam.
İçinde bulunduğumuz durum ve geçiş sürecinde Ulu Önder'in rehberliğine ihtiyacımız.Önemli olan aslımızı unutmadan gittiğimiz yolda şaşmamak.
Kitabınızı okumak istiyorum hocam
Sağlıcakla
Yüreğinize kaleminize sağlık
İyi ki varsınız