- 1258 Okunma
- 8 Yorum
- 1 Beğeni
Paran mı var, derdin var(!)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yıllarca paranın mutluluk getirmeyeceğine inandırıldık. Aslında hiç birimiz inanmadık da; gizli bir anlaşma varmış gibi hep bir ağızdan bunu söyledik. Ama daha çok para kazanmak için; çocuğumuzun kokusundan, eşimizin sıcak koynundan kopup; soğuk-sıcak demedik çalıştık. Kimse "Yaşamam için gereken parayı kazanmaya çalışıyorum ben" gibi klişe ve hepsi palavra olan bu inanışı savunmasın. Herkes farklı gelirlerle, aynı dünyada, hatta aynı sokakta yaşamını sürdürebiliyorsa, bu palavranın inanılacak bir yanı yok. Kazandığınızdan çok daha az bir parayla da yaşamınızı sürdürebilirsiniz. Yaşamaksa eğer bu! Bu örnekten de; daha fazla paranın daha fazla mutluluk getireceğini anlayabilirsiniz.
Zengin olunca türlü sıkıntıların peşlerini bırakmadığından bahseder hep zenginler; yatlarında, bir yaz sabahı kahvaltısı eşliğinde,röportaj yaparken. Büyük derdin başı büyük oluyordan şikayet ederler. Çünkü onların da aralarında, konuşulmamış gizli bir anlaşma vardır: "Fakirlere mutlu olduğunuzu belli etmeyin!". Etmiyorlar da.
Tanıdığım tek zengin var gerçekleri söyleyen; Cem Yılmaz. Onu da ciddiye almıyorlar. Şaka yaptığını zannediyorlar.
İşte komünistin (zengin)kapitalisti, ülkücünün (zengin)göçmeni sevmemesinin sebebi de; çok basitçe düşünürsek, (elin)adamın o kadar parası var, niye birazını bize vermiyordur. O "elin" adamı ibaresini de ülkücüler için koydum. Çünkü onların da asıl derdi bu bir yerde. "Adama bak! dağdan gelmiş, bağdakiyle aynı seviyede yaşam standartı istiyor"dur. Çok acımasızca olduğunu biliyorum, bunları yazarken de mutluluktan uçmuyorum. Okuyup, benden nefret etmenize gerek yok. Ya da isterseniz edin. Zaten bir sürü şeyden nefret ediyorsunuz, bir tane daha eklensin.
Ne diyordum; Yani insan olarak, nasıl sevgiye muhtaçsak, bu topraklarda doğmuş insanlar olarak; nefrete de muhtaç duruma geldik, farkında olmadan. Duygu patlamaları yaşayabilmemiz için yeteri kadar eylem yok. İhtiraslı sevişmelerin yerini, hoyrat sövüşmeler alıyor, bu patlamaları sağlamak için. Nihayetinde; sevmek, sövmekten çok daha fazla ayıp bu coğrafyada. (Coğrafya, aşk, Anadolu ve bu topraklar kelimeleri bana her zaman çok büyük bir kaybımızı hatırlatıyor ve çok geriliyorum. O kadar sinirleniyorum ki; yazıya dökemediğim ender mevzulardan biri çıkıyor ortaya. Neresinden başlayayım, en çok neresini yazmalıyım bu yalnızlığın bilemediğimden, bir türlü başlayamıyorum. Şimdi başlar gibi oldum ama; bu mevzu parantez içinde heba edilecek bir mevzu değil. Yüzlerce paranteze ev sahipliği yapacak, onlara saygı gösterecek; igrenç, kayıplarla dolu, yapayalnız bir konu bu: Bu topraklarda sevmenin yasak olması. )
Para mutluluk getirir. Mutluluğu bozan para değil, saygının yitirilmesidir. Saygı; büyük erdem ve empatiler gerektiren; insanlığı bir adım öteye taşıyabilecek çok büyük bir eylemdir.
Saygı duyun.
Adam olun.
Sercan Korkuç
@sercankorkuc
YORUMLAR
Kaynağını tam olarak hatırlamıyorum ama bir yerlerde "Paranın mutluluk getirmediği iddiası sadece biz zenginlerin fakir insanlar bizden nefret etmesin diye söylediğimiz bir yalan" tarzında bir şeyler okumuştum veya duymuştum. Paranın mutluluk getirmediğini varsayarsak da paranın bir çok sorunu yok ettiği bir gerçek. Şahsen hiç "Çok param var ve bu yüzden hayatım mahvoldu" diyen birisini görmedim ben.
Duygularıma tercüman olmuşsunuz, böyle bir metni hazırlayıp önümüze koyduğunuz için teşekkürler.
Hürmetler. :)
ikiekmekbimaltepe
Yazara sormak istiyorum; para mutluluk getiriyorsa, neden intihar edenlerin çoğu zengin?
Para, araç olmaktan çıkıp amaç olursa mutluluktan çok mutsuzluk getirir kanımca.
Değişik bir yazıydı.
saygılar
ikiekmekbimaltepe
İntihar edenlerin çoğunun zengin olduğunu bana ispatlayabilir misiniz? Bu da; yazı bahsettiğim gibi; fakirleri kandırmaya çalışmanın bir yolu. Öyle bir şey yok. Sadece zenginler intihar ettiğinde haberimiz oluyor.
Selamlar. :)
ilk defa günün yazısını okuduğumda heycanlanmadığımı ve etkilenmediğimi farkettim.gene de emeğinize sağlık diyorum.
(her yorum olumlu olacak diye birşey yok değil mi? )
sağlıcakla kalın ...
ikiekmekbimaltepe
para mutluluk getirmez dostum, sadece insanın hayatını değiştirir, ancak ve ancak hiç bir zengin adamın, karısının mutlu olduğunu görmedim, vallahide tillahide aldatıyorlar, kadın kendi havasında adam kendi işinde gücünde, eğlencesinde, bırakın para doyumsuzluktur, hayalsizliktir, bıkkınlıktır falan filan, yetecek kadarı olsun hatta biraz daha fazla olsun, ama çok fazla olmasın...
ikiekmekbimaltepe
Selamlar. :)
aysemujgan
ikiekmekbimaltepe
Naçizane.
aysemujgan
ikiekmekbimaltepe
Selam.
ikiekmekbimaltepe
Selamlar.