- 760 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Gündüzname-3
Bir dudak ilerde yaşayacak sözcüklerim biliyorsun. Nefes alacaklar senin için, seni tadacaklar her düşünde...Dünü bu günü bavuluma koyup geleceğe adım atarken göreceksin beni... İçinde buruk bir sevdanın kınalı tasını taşıyacaksın. yanlızlığımın ayazında göreceksin dolunayı... Aydınlatacak karanlık,yüreğinin içindeki merhameti biliyorum... Düdüklü tencereye koyduğun aşklar pişecek diye beklerken çömleklerin kırılacak bir bir. Biliyorum bir sokak ilerimdesin, yılların taşıdığı yokuşu bir nefeste yutuyorum şimdi. biliyorum ağır gelecek sevmelerim. Sevmenin mülakatını yapacaksın içerimde... kurulacak divanı, tutuklanacak tek sanığı bu acıların... İlham pencereni kapatıp perdesini açtığında gözlerinin göreceksin tüm yalanları...
Yalanlar insanların mayası olmamalı bu divanda ey gönlümün yargıcı. Dudaklarında kilitli sözleri aç şimdi bir bir, renk renk cümlelerin çıksın pazarlara... Biliyorum zor oluyor günahkar keçilerin ahkamı... Yalanı seven bir karıncanın çaldığı buğday tanesinin üzerindeki tozun şahidiyim ben... Ne zorlukla getirdi o küfesinde... Sen yürekleri arı sanma. Bal yapmaz şiir kovanında onlar... Dertleşir depreşirler, arıyı sarıyı bilmez çekti mi kör kurşunu vurur gülümsemelerin ortasından... Hangi masal kahramanı gelir ki yalnızılığın hakkından... Develeri berber olmaz yüreklerin tellal olmuş yalancık sözlerinde... Şiirler bir varlığın yokluğuna yazılır, sesler kaybolmaz bu evrende bilesin. Ütelek kızın aklındaki sevi böyle değildi. Yalancıktan sevmemişti o Nohut oğlanı. bir bakışında canının bir gülüşünde hanını bir göz kırpışında zamanını vermişti ona... Hemde doya doya yaşamışlardı sevdayı... Hem o zaman menfaat icat olmamıştı, devlerin önüne eti, ineklerin önüne otu koymanız yeterdi. Bir yalan yeşerdi dünya mevsiminde. görkemli çiçekleri açtı, tomurcuklandı yalansı bir masalın gerçeğini duymak istiyordu kainat... duydu gözlerinde, işitti ağzında,hissetti dişlerinde yalancık kemiklerini...
Sevmelerini bir güne sığdırır kapitalist aşıklar... Sanki sevgi bir o gün için geçerlidir yüreklerde... Bilmem gönlümün yargıcı, yalan sevmeleri bilmem... Çocuk olmak için beklemem ben Şubatı, sevmek ömürlere sığmaz ki Şubata sığsın. Hangi gönül dayanır bir günlük bire kerecik hatırlanmalara... Köz sadece şubatta mı yakar yürekleri, sırf iki üç cümle o gün için mi üretilmiş? neden sevgilerin 14 şubata kesilmiş son kullanma tarihleri? neden aylar öncesi başlar sevmenin hazırlıkları gönüllerde hali hazırda yok mudur seviler...
bir gül müdür ömür boyu sürecek bir hayatın kılavuzu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.