- 1187 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yunus Emre Enstitüsü
Yunus Emre Vakfı, 5 Mayıs 2007 tarihli ve 5653 sayılı Kanun’la kurulan ve Türkiye’nin, Türk dilinin, tarihinin, kültürünün ve sanatının tanıtımı amacıyla projeler gerçekleştirecek bir kamu vakfı. Kurulduğu Günden bu zamana kadar 25 aşkın merkezde Bosna, Tiflis,Şam,Tahran,Londra,Tiran,Üsküp,Kahire de ve pek çok yerde kısa zamanda açtığı merkezlerle Türk diline, kültürüne çok büyük hizmetler yapmaktadır. kısaca amaçlarından bahsetmek gerekirse: Türk dili, tarihi, kültürü, sanatı gibi alanlarda, sertifika programlarıyla eğitim-öğretim uygulamalarını gerçekleştirmek, Enstitünün hedefleri arasındadır. Enstitü, kuruluş amaçları doğrultusunda Türk kültürünün, tarihinin, dilinin ve edebiyatının daha iyi tanıtılması ve öğretilmesi için araştırmalar yapmak; farklı kurumlarla işbirliği içerisine girerek bilimsel çalışmaları desteklemek ve ortaya çıkan sonuçları çeşitli yayınlar vasıtasıyla kamuoyuna duyurmak amacına yönelik olarak da pek çok faaliyet yürütmektedir.(Yunus Emre Bülteni sayı 1) Türkçenin öğretilmesine yönelik kurslar düzenlemek. başarılı olanları sertifikalarını vermek Türk kültürünü tanıtıcı faaliyetlerde bulunmak. Osmanlıcanın öğretilmesi yine Türk kültürüne ait yazma eserlerin korunması, restore edilmesi gibi pek çok misyonu bünyesinde barındıran bir kurum olma özelliğiyle göz doldurmakta. İnşaAllah daha fazla merkez açmak suretiyle güzel dilimizi Türkçe mizi Türk kültürünü Örf ve Adetlerimizi İnancımızı Her yere yayma noktasında çalışmalarına devam etmesi temennisiyle. Yurt dışına çıktığınızda bu hayırlı hizmetlere imza atan kurumumuzu ziyaret etmenizi isterim…
Yazar: Musab DEMİR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.