- 2783 Okunma
- 20 Yorum
- 0 Beğeni
RAHMETLİYİ NASIL BİLİRDİNİZ?
Bayram ya da seyran değildi. Cuma da değildi…O halde millet niçin akın akın camiye doğru koşuyordu. Acaba kandil günlerinden biriydi de benim mi haberim olmamıştı.İyi de daha Mevlit Kandili geçeli kaç gün oldu.Bildiğim kadarıyla öyle iki hafta üst üste kandil de olmazdı.
Camiye doğru koşan bir çocuğu durdurup sordum:
-Evlat hayırdır.Bu millet niçin akın akın camiye koşuyor?
-Amca lokma dağıtıyorlar.O yüzden… Millet kuyruğa girdi…Haydi sen de koş da kap bir kase lokma.
Lokma…Yani tatlı…Aman Allah’ım...Durur muyum hiç...Aslı Çakır Alptekin oldum adeta.Uçuyorum.
Cami avlusuna girdim ki ne göreyim..Ana baba günü…Bir tarafta bir kase lokma kapmak için sıraya girmiş bir sürü müstakbel diyabet hastası, öte tarafta siyahlara bürünmüş kadınlar, takım elbiseli beyefendiler , mahşerî bir kalabalık.
Erkekler göğüslerine göğüslerine yumruk indirip yaka mintan yırtarken kadınlar zılgıt üstüne zılgıtlar çekerek saç baş yoluyorlar.
Belli ki çok ünlü, çok sevilen biri fena aleminden bekâ alemine yatay bir vaziyette geçiş yapmış. ‘’ Hay Allah’ım Ya Rabbim..Kim ola ki acep? Amaaaannn..Bana ne yahu kimse kim…Ben yiyeceğim lokmalara bakarım.’’
Girdim kuyruğa..Vatandaşın biri eline alıyor cıvık bir hamur . Onu nasıl beceriyorsa bir sıktırıyor, pat diye kızgın yağın içine düşürüyor. Bir başkası yağda kızaran hamurları alıyor soğuk şerbetin içine atıyor cozzzz sesleri arasında…Daha sonra şerbetin içinden çıkarılan tatlılar şerbetleri aka aka kaselere dolduruluyor…Tatlıların şerbetleri öylece nazlı gelin misali süzülürken ben de Pavlov’un deney köpeği gibi salya akıtıyorum.
Kuyruk giderek eridi..Sıra bana gelmişti ki bir anons.
-Lütfen lokma dağıtımını kesiniz…Rahmetlinin cenaze namazı kılınacak…
‘’Ulan etmeyin, eylemeyin, namazı az sonra kılın. Rahmetlinin acelesi yok nasılsa’’ diye bağıracağım neredeyse. Öyle ya…Rahmetli ‘’ Aşkolsun size..Ben burada öte aleme gidiyorum, siz oturmuş lokma yiyorsunuz. Teessüf ederim ‘’ diyecek değil ya…Lokmaları yiyelim hayırlısıyla yollarız nasılsa…Evel Allah bu güne kadar kimi bıraktık ki musalla taşında?
Yok arkadaş…Bir insan kısmetsiz olmaya görsün…Tam sıra bana gelmişken kestiler lokma dağıtımını…
Bir anonsa daha yapıldı. ‘’ Er kişi niyetine’’…’’Hımmm demek ki rahmetli erkekmiş. Bari namazını kılalım.’’
Millet saf tutmaya başladı…En önde bir imam..Arkasında beş tane daha imam..Onların arkasında ise erkekler saf tutuyor. Namazı kıldıracak hoca baktı ki sesi arka taraflarda pek duyulmadı. (Zira o taraflarda bazıları pastoral şiirin izdüşümsel içe vurumu üzerine muhabbeti koyulaştırmışlardı.) Daha yüksek sesle ‘’ Er cişi Niyetuneeeee deduk daaa..’’ diye bağırdı. Dışarıdan, tamamen o grubun dışından bir amca da seslendi: ‘’ Erkek olduğundan emin misiniz? Sakata gelmesin mefta ‘’ Gruptan kır saçlı bir amca öfke ile baktı o diğer amcaya. Tombulca..Ama baya tombulca bir bayan kollarını sıyırarak bu densiz adamın üzerine yürüdü. Adam, ebesininkini öz be öz görecekti.Sert bir Sarı kayaya çattığını anlamıştı…Tırstı. Sarı saçlı,mavi gözlü genç bir kız tutmasaydı destini, bir meltem gibi ılıkça sakinleştirmeseydi tombul bayanı adamı lime lime edecekti orada.
Bir başka bayan buğulanan gözlüğünü sildi. ‘’Hayat İşte…Işığı ne zaman sönecek insanın belli olmuyor…Lokmanı ben dökecektim tamam da niçin bu kadar acele ettin ki?’’ diye sordu. Gülüyor muydu, ağlıyor muydu anlayamadım.
Sonra bir başka bayan da konuştu: ‘’ Gözün Aydın,,.9 Kere Gözün Aydın değerli dost…Bak sevenlerin hep yanında ‘’ dedi.
İmam üçüncü kez ‘’Haçan Er cişi niyetune’’ demeseydi belki yatsı namazına bile kaldırılamayacaktı o cenaze.
İmam daha sonra başladı: ‘’ Allah için namaza, meyyit için duaya, Uydum dört tekbirle kılınan cenaze namazı için hazır olan imama’’
Arkadan gelen mis gibi kızarmış hamur, yani dört rekat sonra ulaşacağım lokma tatlısında olaraktan uydum imama.
Cenaze namazı bu ne olacak ki..Beş dakika bile sürmedi.
Daha sonra İmam sordu tabii ki?
-Rahmetliyi nasi pilirdunuz?
Cemaat toplu olarak
- Haa..haaa..haaaaaaa.
Şaşırmıştım..İlk defa böyle bir cevap görüyordum cenaze namazı cemaatinden
-İmam bir daha sordu.
-Ula olmayi poyle…Pi taha sorayrum? Rahmetliyi nasi pilirdunuz?
Cevap yine aynı:
-Haaaa…Haaaa…Haaaaa.
İmam da olsa insanın da sabrı bir yere kadar…Onun da tepesi attı sonunda.
-Ula size sorayrum..Ha pu pok yiyenu nasi pilirdunuz?
Millet artık iyice makaraları koyuverdi…Allah Allahhh..Yahu kim bu mefta? Millet sanki cenazede değil komedi tiyatrosunda.
Arkadaki beşli imam grubundan bir başkası sordu bu sefer.
-Cemaat-i Müslimin..Ne gülüp durusunuz? Deyiverin bakem? Irahmatlıyı nası biliveridiniz?
Millet imamların şivesine mi gülüyordu? Hiç sanmam…Bu işin içinde bir iş vardı ama ne? Yahu işi bitirseler de gidip lokmamızı yesek.’’ Diye düşünürken üçüncü imam sordu:
-Rahmetliyi nasıl bilirdiniz cemaat?
Cevap geldi:
-Çok komik bilirdik.
-Yahu olmaz…Olmaz be muhteremler…’’ İyi bilirdik ‘’ diyeceksiniz
Kır saçlı, efe görünüşlü amca cevap verdi:
-O senin dediğin normal insanlar için..Bu Sami…Onun için denebilecek tek şey var : ‘’ Çok komikti’’
Anaaaaa…Adamın adı Sami’ymiş ya…Vah adaşım vah.
Hani imam günahtır falan demese ebedi billah gülüp duracak millet… Sonunda ‘’ iyi bilirdik ‘’ dediler topluca. Daha sonra haklarını helal ettiler. Kır saçlı, efe görünüşlü amca bir komutan edasıyla seslendi ‘’ Bekirler, İsmail ve Ziya… Haydi sırtlayın bakalım cenazeyi.’’
Cenaze sevenlerinin omuzları üzerinde öte alem yolculuğuna giderken ben de hemen lokma tatlısının önünde en ön sıradaki yerimi alaraktan beklemeye başladım. Nihayet lokmalar boğazımdan mideme doğru yolculuk etmeye başladıktan sonra da dua ettim Rahmetli için:
-Ruhun şâd olsun Sami…Lokman çok güzel olmuştu.
YORUMLAR
Enteresan bir adammış bu sami Bey doğrusu, Afiyet olsun Hocam, Lokma yapmasını öğrendim böylece teşekkürler.
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
hocam gülerekten cenaze namazınızıda kıldırdınız bize sonunda hüzünlendirdinizde aynı zamanda buda sizin kaleminizin kıvraklığı sami hocamın zekası valla ben ciddi ciddi ağlayacağım şimdi bağışlayın hocam ben koptum saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler benden
sami biberoğulları
Yazrken benim de en çok güldüğüm yer orası oldu..Özellikle de en sonunda öfke ile söylediği söz....
Çok sağ olasın, var olasın...
Selam ve sevgilerimle.
Sami hocam, okuduğum yazıda önce samimiyet ve akıcılık ararım ki bunların hepsi senin sayfanda var. Doğal olarak ben de senin yazılarının tiryakisi olmuşum:))
Yine çok güzeldi. Güldürürken düşündürdü de. Bir de fıkra geldi aklıma. Ölen öldüğüyle kalırken, yakınlarının canı yanarken millet lokma derdinde ve afiyetle yiyebiliyorlar ya, işte onu anlatan bi fıkra.
Bir gün devrin önemli zatlarından birinin eşeği kaybolmuş – bu önemli zatı hatırlayamadım ama Sami hocamın bildiğine eminim- ve bütün kasaba halkı eşeği aramaya çıkmış. Tabii ki Nasrettin Hoca da. Yalnız bir farkla; o, hem türkü çığırıyor hem etrafına bakar gibi yapıyormuş. Etraftan sormuşlar:
-Hocam ne yapıyorsun?
-Falanca şahsın kaybolan eşeğini arıyorum.
-Aman hocam, etmeyin! Böyle eşek aranır mı?
-El, elin eşeğini böyle arar, diye cevabı yapıştırmış Hoca.
Tebrikler hocam…
sami biberoğulları
Öncelikle yazılarıma gösterdiğin hüsn-ü teveccüh içibn teşekkür ederim. Bahsettiğğin Nasrettin Hoca fıkrasındaki önemli zatı ben de bilemedim..Zaten önemli olan Hoca'nın verdiği ders.
Ama şaka bir yana Öteki aleme giderken aynen böyle gitmek isterdim..İnsanlar arkamdan ağlayackalarına gülsün isterdim.
Selam ve sevgilerimle.
Cenazesine lokma yemeye gittiğiniz Sami'ye Allah rahmet eylesin. Allah gecinden versin ama o Sami'nin cenazesi böyleyse sizinkini düşünemiyorum...:))))
Şaka bir yana yine harikaydınız hocam.
Benim de bir vasiyetim var. Öldüğümde ilk gün tavuk göğsü tatlısını İzmir'deki arkadaşım Hülya yapıcak. 3. gün yine arkadaşım Silva limonlu cheese kek yapacak. 7. gün fınfıklı, bademli un helvasını ilklerimi elimden alan çocukluk arkadaşım Zeynep yapacak. 40. gün benim dolaba stokladığım mozaik pasta dağıtılacak. 52. güne gelince Erzurum burma tatlısını Erzurum'dan eşim özel getittirecek.
Haydi şimdi isterseniz gelmeyin:))))
Yüreğinize, emeğinize sağlık. Saygılarımla...
Eray'cığımın isteği üzerine bir madde daha ekliyorum hocam. 52 çıkana kadar Eray arkadaşım biz de kalacak. Kalacak ama her gün balık tutmaya gidecek ve o tuttuğu balıkları kızartıp herkese ikram edecek ama kendisi yemeyecek. Tatlılardan yiyebilir. Balık en sevdiğim şeydir yaaaa. Her gün yesem bıkmam. Ölmesem mi ne yapsam. Kalıp balıkları ben de yesem:)))))
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş tarafından 2/4/2013 7:45:19 PM zamanında düzenlenmiştir.
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş tarafından 2/4/2013 7:46:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Ben ölünce arkadaşım Eray cenaveme çağrılacak ve 52 çıkana kadar misafir edilecek ve bütün tatlılardan bolca ikram edilecek
Allah gecinden versin. İnan arkadaşım tatlı için değil sana son görevimi yapmak istiyorum
öptüm Sevgiler
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
sami biberoğulları
Haaa..Bu arada Eray'a da söyle geberteceğim onu...İyi ki diyet yapıyor..Diyet yapmasa Ankara'da millet yiyecek bulamayacak onun yüzünden de acil kriz masaları kurulacak...Kadın değil Milli Felaket mübarek.
Balığa gelince: Yenmez mi hiç...Valla ben de yerim her gün olsa bile.
Selam ve sevgilerimle.
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
Diğerine gelince Eray istedi valla benim suçum yok.
Balığa gelince o kadar çok seviyorum ki balığın kokusunu alır almaz ben geri hortlarım:)))))
sami biberoğulları
Kendinize dikkat edin. Allah'a emanet olun.
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Yav balıktan bişey olmaz balık diyet yemeği. Bana brokoli, lahana, karnıbahar, sebze kilo yapıyor.
sevgiler dostlar
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
offfffffffffff canım çekti yaaaaaaaaaa:(((
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Seher_Yeli S.ZerrinAktaş
benim pc ninde ruhuna fatiha bu ara uğraştırıyor beni tam çıkıp gidiyordum yazını okuyunca döndüm değerli arkadaşım güldürdün beni yine sağolasın ömrün sağlıklı ve uzun olsun:)
sami biberoğulları
Ha pe ce ( pc ) ha koca...İkisi de zıvanadan çıkınca anında değiştirmek gerekiyor sanırım. ( Bunları bir erkekten duymak garip ama doğruya doğru maalesef )
Selam ve sevgilerimle.
:))))))))))))))))
Ya Hu ! Bizde mi bir normallik var yoksa millet mi pek normal..anlamadım. yoksa bizi mi bulur bu alametler.
Hocam ben de eski bi devrimci arkadaşın çokk yakınının cenazesine iştirak etmiştim. Arkadaşlar sağolsn lar bilmediklerinden değil "HA--ŞÂ" gerenk olmadığından abdest almadan namaaza durdular.
ben de en önde imama kısa ve alçak bir yerde duruyor.
Arka saf bi tek beni görüyor.
Yani Hoca Allah-u Ekber dediğinde secdeye gitsem arkamdaki bütün cemaati inkılabiyyevi benlen inecek secdeye...
Bi de demezler mi "Nasıl biliridk " dediğinde imam..... "Güzeldiiiii"
Hocam Allah size hayırlı uzun ömürler versin...
saygı ile
sami biberoğulları
Çok haklısın...Sanırım bizim ayarımız bozuk...
Eski bir dizi vardı '' Üç İstanbul'' diye orada geçen bir repliği hiç unutmam...Vatandaşın biri ölmüş..Dostları da cenaze namazında..Biri ötekinin kulağına eğiliyor: '' ooohhhh kaymak gibi namaz..Ne rükusu var ne secdesi'' diyor...
Yok yok gerçekten de bizde var bir ayarsızlık galiba.
Selam ve sevgilerimle.
Haaa..Bu arada Tatilde bol bol birikim yapmışsındır umarım...Özledik seni
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
Yahu Hocam bir şeyide bilmiyorum de beremem de ya bir şeyi de yapama her şeyi bilmek ve yapmak zorundamısın
Sana şu şarkıyı yolluyorum o zaman ''Hocam seni alan yaşadı''
sami biberoğulları
O cenaze merasiminde o kadar çok dost vardı ki..Hatta siz de oradaydınız...Yazıda göremediniz sanırım. Çok fazla şifre kullanmışım anlaşılan.
Selam ve saygılarımla.
AYSE 09
merak ettim
iyi geceler
harikasınız ya
Gülmek için üç adres biliyorum bu sitede: Sami Hoca, erolabi, ağyar. Üçü de sağlam kale.
Tebrikler hocam. Saygılarımla.
sami biberoğulları
Rabbim yüzünüzden gülümsemeyi eksik etmesin
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Dostlar sağ olsunlar.
Bir dostun yorumuna verdiğim cevaptan ilham geldi..O ilhamdan da böyle bir yazı çıktı. Allah siz dostlarımı eksik eylemesin..Sağ olun, var olun
Selam ve sevgilerimle.
Nazlıgelin
Saygimla.
Dandini dandini dastana, mışıl mışıl uyusun Sami hoca.
:)
Yahu, ne diyeceğimi bilemedim hocam.
Yine ölüm, yine yemek yemek. Ama bu sefer temadaki amaç başka,
güldürü bu. Birazcık Ha ha ha' diyeceğim bende. :)
*
Ancak burkuldu içim,
Ölüm hep burkar, bir de mevzu bahis Sami Hoca olursa doğaldır burkulmam.
Bu yazıda güldük peki, ama bir daha olmasın hocam...
Ellerinizden öperim.
sami biberoğulları
O Sami başka Sami:))))))))))
Bende hiç öyle ölüp gidecek göz var mı?
Neyse...Bir daha olmaz sanırım...Yine de belli olmaz tabii ki...Söz vermiş olmayayım.
Selam ve sevgilerimle.
destina*mltm
Bizimkisi latife elbet, ama başka sami tanımıyorum ben güldürüsü bol, en acı hikayenin sonunda bile güldürebilen birini tanımıyorum sizden başka.
Neysem, bu esinti kısmına bayıldım, hani şu sarışın esintiye :)
Eray abla ile karşılaştığımız o ilk an geldi gözümün önüne.
O vakitte yapışmıştım ben onun kollarına, sıkı sıkı sarayım diye
:)
Bir de öte tarafta gözünüz olmasın zati, iki elim yakanızda olur :)
Sevgimle çok.
:)
ERAY ÖZGÖR SARIKAYA
sevgiler
Bu gün ne yazmışsınız diye sayfanıza uğradım .:)yazan yüreğiniz dert gözmesin.
başarılar..
sami biberoğulları
Senin de gönlün hüzün görmesin inşallah
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Sayfana deste deste güller bırakıyorum
Selam ve sevgilerimle.
Ahh Ah badem gözlü sırma saçlı radar kulaklı hocam ah ah daha da çok gençti onu everecek düğününde keşkek yiyecektik. Gİtti gitti dünya evine giremeden ahiret evine gitti. Arkasından lokmalar dağıttık 7 sinde şamişi tatlı dağıdataçız, 40 da fıstıklı helva kavuracağız. Valla bu tatlıları duyunca Sırat köprüsünden gerisin getriye koşar gelir.
Ama komik ve iyi bilirdik rahmetliyi. Şakası bile kötü ya bu ne biçim yazı daha sizden önce Azrailin unuttukları var kaynanam 85 yaşında aslında hatırlatmak lazım
Yazın güzeldi komikti
Selam ve sevgiler
sami biberoğulları
Ama haklı olduğun bir taraf da var hani..O mevzubahis vatandaş bu tatlıları duyunca sırat köprüsünden bile geri döner...
Kaynanaya gelince: Dediğin gibi Azraile hatırlatmak gerekir onu.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgiler benden.
Yok hocam yok yağdanlık kesinlikle değilim..seninde bir yağdanlığa ihtiyacında yok zaten...pes doğrusu diyorum pes yani..Allah geçinden versin..de çok uzun ve sağlıklı yaşayın.sevdiklerinizle birlikte. insan ölümünü nasıl bu kadar eğlenceli anlatır..anlatamaz elbette sami hoca işte böyle anlatır...Kutluyorum....
Saygılar...
sami biberoğulları
Ben de senin için aynı dileklerde bulunuyorum
Rabbim tüm sevdiklerinle beraber sağlıklı ve huzur dolu bir ömür nasip etsin sana
Selam ve sevgilerimle.
sanırım bu yazının fikir anası benim yaptığım yoruma verdiğiniz cevaptı
ben hala ona gülüyorken yine son dakika golünü attınız hocam
müsadenizle yine gülmeye devam edeceğim
saygım usta kaleme çokca
sami biberoğulları
Gülmek için müsaade yok...Salıver gitsin..
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Yanınızda olup o güzel, sıcak ve içtn gülğmsemenizi görmek isterdim. Rabbim hep güldürsün inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam sonunda kendini öldürdün ya ne diyeyim.İyi idi rahmetli..
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Baktım ki 7 mizde, 40 ımızda, 52 mizde yine tatlı türü şeyler dağıtılacakmış; yemeden gitmeyim diye dirildim tekrar.
Selam ve sevgilerimle.