- 3221 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Osmanlıcanın önemi
Osmanlı Türkçesi olarak isimlendirilen ve tarih de büyük bir yer kaplayan geçmişimizi ingilendirdiği kadar geleceğimizide ilgilendiren bir husus Osmanlı Türkçesi Osmanlı devleti ile birlik de 629 yıl 1299 dan 1928 yılına kadar geçen süre ve bir çok tarihi, edebi, ilmi, felsefi nitelikte eserleri kaleme alındığı dil Türkçe. Türkçe dedim çünkü Osmanlıca olarak isimlendirilen bu dil konuştuğumuz Türkçenin ta kendisi temelde sadece harflerin değişikliği yani Latin alfabesinin kabulü neticesinde kuran harflerinin yada arap alfabesinin birkaç karakter daha eklenerek Türkçeye uyarlanmış hali. Selçuklular, Karahanlı lar(Karahanlı devleti, 840 - 1212 yılları arasında Orta Asya ve günümüz Doğu Türkistan toprakları üzerinde hüküm sürmüş bir Türk devletidir.) gibi devletler de bu yazı dilini kullana gelmekteydiler. kutadgu bilig’in yazıldığı harfler ile Mehmet Akif merhumun yazdığı istiklal marşının yazı dilide aynıydı. 1923 den 1928’e kadar olan süreçte yine elif,be,te,se harfleri Türkçe için kullanılmaktaydı. a,b,c,d harf inkılabıyla birlikte bizim dünyamıza tamamen girdi. Şunu da unutmamak lazım Osmanlı toplumu ve Cumhuriyetin ilk dönemlerinde Latin alfabesini zaten biliyorlar. Ediplerin o dönemin önde gelenlerinin çoğu Fransızca bilmektedir. Latin harfleriyle yazılan Türkçe bir metni hepsi okuyabilecek seviyedeydiler. Peki şimdi Türkiye de kaç kişi Osmanlıcayı okuyabiliyor ve yazabiliyor. Geçmişimizle iyi bir köprü kurabilmek için daha iyi anlayıp kendimizi daha iyi ifade edebilmek için Osmanlıca şart. Soruyorum hangi devlet yada millet 80 yıl öncesine ait bir metni eline alıp okuyamıyor bizden başka kaç toplum bu halde Japonları örek vermek gerekirse yüz yıllardır hep aynı karakterleri kullanmaktadırlar.Ya bu çok zor biz bunu değiştirelim mi? diye söylemişler. Yanı başımızdaki Gürcistan merak edip alfabesine bakarsak ne kadar karmaşık (bize göre) olduğunu göreceğiz. Tarih den bu güne kadar alfabelerini değiştirmemiş bir millet. Hindistan dünyanın en büyük ekonomilerinden biri olma yolunda ilerleyen bir ülke. yine hakeza Çin ekonomisiyle göz dolduran bir ülke bu ülkelerin terakkisine alfabeleri manimi olmuş ? bu gün buralara gelmişler. Dedesinden kalan bir kitaba veya bir yazıya Kiril alfabesiyle veya İbrani alfabesiyle yazılmış gibi yabancı olarak bakmak ne kadar ayıp ve utanılacak bir durum. Onun için okullarda Osmanlıcanın okutulması temel dersler kapsamına alınması şart. Geleceğimizi daha iyi inşa etmek için Osmanlı Türkçesini öğrenmeliyiz. Milli Kütüphanelerimiz Bizi beklemekte. Tarihini Ortaya çıkartacak nesiller Yetiştirmenin zamanı gelmişte geçmektedir. Daha Fazla bu Milleti Bekletmeye Hiç mi Hiç gerek yoktur.
Yazar Musab Demir