- 3628 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
BENİ BEĞEN!
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kendini beğenme, beğendirtme, üstün görme bir hastalık maalesef.
İnsan enaniyet ağına öyle bir yakalanmış ki çıkamıyor, kurtulamıyor bir türlü, kendisini dünyanın merkezi olarak görüyor, Allah’ın kendisine verdiği maddi, fiziki, soy, yetenek vs, dünyevi imkânlar ve özellikler doğrultusunda bir büyüklenme psikolojisi içine girmiş durumda. Tabi bu bazen de, Hoca kıldığı namazla, sofi çektiği zikirle, alemci içtiği içkiyle övünerek kendini beğendirtme çeşitleri olarak değişiyor.
Geçenlerde okuduğum bir haberde; İngiltere’nin Leeds kentindeki Andrew Kellett’in suç işlerken kendisini kayda aldığın, 80’den fazla video kaydını internette yayınladığını ve bu suçlarla övündüğünü okumuştum. Bu da kendini beğenme ve beğendirtmenin sapıklık hâli.
Arabamızı beğensinler, işimizi beğensinler, kariyerimizi beğensinler, cep telefonumu beğensinler, sonu gelmiyor ki hep başkaları için çalışıyoruz. Sabah evden çıkarken saçımızı tararız, kokular sürünürüz, kıyafetlerimizi özenle bir birine uydururuz öyle çıkarız evden, niye, el alem beğensin diye, yabancıyı eşimizden çok düşünürüz. Çok yakışmış, çok güzelsin veya yakışıklısın desinler yeter, dünyalar bizim olur. Her evde mutlaka bir misafir odası vardır çoğunun da kapısı kilitlidir, misafir gelse bile oturma odasında oturtulur, sadece odanın kapısı açılır tablolar, gümüşlükler, tunç mobilyalar gösterilir ve odanın kapısı kapatılır, sanki mobilya mağazasının teşhir salonu, oturmayacaksan niye aldın? Müze gibi donatmışsın evi bari otur veya misafirini ağırla, e zaman da eşyalar yıpranır kimse beğenmez.
Yaşantımızı kolaylaştırmak için kullandığımız eşyalar artık öyle bir hâle gelmiş ki, araç olmaktan çıkmış amaç hâlini almış durumda, hayatımızı kolaylaştırmıyor, aksine zorlaştırıyor. Her şeye yetişmek istiyorsun, her şeyin de bir külfeti var insana, nakit, nakit bitince kredi kartı, limit bitince borç harç, derken intihara kadar sürükleniyorsun,
Ne için? Sırf insanların beğenmeleri için. Yahu Allah seni beğensin, kul beğense ne, beğenmese ne. Sen bu tavrınla Allah’ın:
“Yiyiniz içiniz; fakat israf etmeyiniz! Çünkü Allah israf edenleri sevmez.” (Araf 7/31) Ayetini çiğnediğinin farkında mısın?.
Günümüzde bir de internet üzerinden sosyal paylaşım sitelerinde beğenmeler çıktı, bakıyorum adam mesaj yazmış “Abi sayfamdaki paylaşımlarımı beğenir misin”, sanki beğensem ne olacak, bir ödül gibi geliyor demek. Beğeniyorum. Beğenmediğim zaman başlıyor şeytan gibi dürtmeye, zorla şeytana dediğimi dedirtecek bana..
Geçenlerde bir arkadaşım, hem de çocukluk arkadaşım yaptığı paylaşımında: “Arkadaşlar ben herkesi memnun ediyorum, tüm paylaşımlarınızı beğeniyorum, fakat benim paylaşımlarımı kimse beğenmiyor, bundan sonra beni beğenmeyeni arkadaşlığımdan çıkaracağım haberiniz olsun” diye yazmış. Güldüm tabi, aradan iki gün geçti baktım beni çıkarmış arkadaşlığından, düşünebiliyor musunuz çocukluk arkadaşım yahu, nasıl bir psikolojiyse bu, hay senin kalıbına… diye geçirdim içimden.
Halbuki şunu bir bilebilsek:
Sadece benliğin mahsulü bulunan işler, olgunlaşmaktan ziyade çürüyen meyvelere benzerler.
(Marie J.GUYAU)
Muhabbetle…
YORUMLAR
Mustafa Sade
Selam ve saygımla...
Bildiğidiğimiz, yaşadığımız ve tanık olduğumuz olayları yazmışsın ama güzel yazmışsın.
Beğenilmek, takdir edilmek nefsin vazgeçilmez bir arzusu. Bu arzuyu kontrol altında tutabilene ne mutlu, Sağlıcakla kalın.
Mustafa Sade
Selam ve saygımla...
çok doğru ve zekice bir tespit, bazende hiç okumadan beğenenler var, ya da seni arkadaşlıktan çıkaranlar! benimde derdim ve sorunum, yahu benide alıştırdılar okumadan beğenmeye:))tebrikler..faceden resim paylaşanlara gıcık oluyorum, saçma sapan pozlarla, vallahi hiç güzel değiller bana göre ama beğeniyorum üzülmesinler diye...
Mustafa Sade
E nasıl yetişeceksin hepsine, en iyisi okumadan Beğen gitsin! :))
Teşekkür ederim ziyaretinize,
Selam ve saygımla...
Mustafa Sade
Saygımla daim...
o kadar yerinde tespitlerki hayran kaldım...günede çok yakışmış.... saygılar
Mustafa Sade
Saygımla daim...
Hele şu face kısmına öyle güldüm ki... Allah da sizi güldürsün.
Bazen çocukların bile takınmayacağı tavırları koca koca insanlar yapıyor.
Zaten açıklamışsınız epeyce.
Kaprisli tavırlar komiğime gider ama beğen tıklaması bir kolaylık, ona karşı değilim. Zaman harcayıp okuduysam veya izlediysem, dinlediysem, beğenimi en kısa yoldan tıklayarak ifade etmek yorum yazmaktan daha kolay. Çünkü yorumlar da klasik oluyor.
Teşekkürler yazı için. Selam ile
Mustafa Sade
Teşekkür ederim ziyaretinize,
hepimiz kullanıyoruz sosyal paylaşım sitelerini, Ben de beğeniyorum :)
Fakat bir takıntı haline gelmiş, ne kadar çok kişi beğenirse o kadar güzel bir şey paylaşmışım sanıyor insan.
Şiirlerde olduğu gibi, ne kadar çok yorum gelirse, o kadar güzel şiir yazdığını sanıyor adam, Gidende çoğu hatır için sayfama gelmiş yorum yapmış, gitmesem ayıp olur zihniyetinde, hatalı bir şey varsa da söylemiyor, "Çok güzeldi, harikaydı" diyor, şiiri okumadan :))
Güleriz ağlanacak halimize..
Saygımla daim...
Ben BEĞENDİM :-)
Çok güzel bir konu ve yazı,kibir imanın en azılı düşmanlarından,Allah bizi kendini beğenmişlikten korusun...
Mustafa Sade
Çok teşekkür ederim;
Selam ve saygımla...
Mustafa Sade
Teşekkür ederim ziyaretinize;
Selam ve saygımla...
Aslında derin bir mevzu "ben" ben'lik meselesi ; tasavvufta bile "ben" demek insanı, benlik ve iddia yoluna götürdüğü için "ben" demeyin denilmiştir...
Tabi tasavvuf ilmini kabul etmeyenler "o ne demek kardeşim" kur'an' da bile `ben` bir çok ayette kullanılmıştır neden siz uygun görmüyor sunuz ? diyorlar...
Hani kimseye o konuda iddia etmedim , etmemde ...Aksi halde bende de "ben lik" vuku bulmuş olur...
Hani bugün yolda giderken üzerime bir araba geldi ben aniden kendimi kenara attım kurtuldum...Böyle bir olayı anlatırken "ben" demekte sorun yok....Sorun yukarıda yazılan yazının içeriğindeki benliktir işte böylesi ben demeler sakıncalıdır...
Ve Kur'an' da var dedikleri "ben" ; evet var, ALLAH taala diyor ki "Ben sizin Rab'biniz değilmiyim"...Hemen bunu örnek göstererek işte var deniyor...İyide kardeşim o ALLAH c.c , sen kimsin ki "ben" diyesin...Kur'an' da `ben` var varda onu ALLAH taala keni için kullanmış...İşte bu nokta da "ben" demenin esas manası tam anlamıyla idrak edilmediği için karşı çıkanlar oluyor....Fakat kim ne derse desin....Ben demek övünmeye girer iddiaya girer kibire girer ...Bunlarda islamiyette yoktur....Güzel bir konu işlenmiş daha çok yazılır velakin , az yazdığımız çok anlaşılsın mana itibarıyla...Selamlar , saygılarımla üstadım....
Mustafa Sade
Enaniyetin açığından ziyade gizlisi riskli,
Rabbim kendi şerrimizden bizi korusun;
Selam ve saygımla...
Çok iyi bir yazıydı Mustafa Sade kardeş.
Siz beni beğenmezseniz, ben de sizi beğenmem. O yüzden mutlaka sayfama gelin, yazıma yorum yapın, hatta özel msj. la yazmış olduğunuz şiirinizin bir kopyasını yollayın. Ben beğensem de, beğenmesem de ona bir beğeni yollayayım. Üç satır şiire üçyüzelli kişiden beğeni toplasın.
Ama sizin adam gibi şiiriniz bir köşede gariban gibi kızılay çadırında kalan çocuklar gibi aş beklesin.
Aslında amaç beğeni değil. Sadece diğerinin size yapmış olduğu yandan göz kırpma.
Yoksa o da kendisinin ne olduğunu bilir, siz de. Şiirler de...
Tebrik ve Teşekkürlerimle.
Her zaman Beğenilerimle..
Mustafa Sade
Şiirlerdeki beğenme ve yorumlara hiç girmedim Nasıl olsa herkes memnun, hayatın her alanında olduğu gibi şiire de menfaat bulaşmış, al gülüm ver gülüm.
Değerli yorumunuza teşekkür ederim,
Saygımla daim...
Özellikle face de olanların çoğu hasta iki sene girdim ,artık pek uğramıyorum cidden berbat bir ortam.Hayatımın en boş yılları o iki seneydi ve çok kötü şeylerde yaşadım boş yere.Bende buğün onlara değinmiştim ne ilğinç oldu benim için bu yazıyı görmek.Güzel ve doğruydu tespitler elinize sağlık.Selamlar
Yürükçü
Mustafa Sade
Aslında çok merak ettiğim bir şey değil, zaten malum ne olduğu
Ama alırım yine, maksat okumak olsun da :)
Selam ve saygıyla...
Yürükçü
Ben senin gibi ;
Aynaya bakmadığımdan ,
Havalı değilim .
Saçlarıma tarak ,
Kullanmam .
Belki ondan sık saçlarım .
Aynanın arkasından ,
Öne hiç çıkmadım .
Çirkin mi sanıyorum yoksa kendimi...
Beğenilme duygusu biraz da bayanlarda bence terazinin kefesi onlar tarafı ağır basıyor.Tebrik ederim saygılarımla.
Davidoff
Emin olun ki beğenilme duygusu sadece kadınlara has değildir. İnsanoğlunun mayasında olan bir duygudur. Sadece beyler bunu saklamayı daha iyi biyor, bayanlarsa nasıl ki dillerini tutmasını bilmiyorlarsa bunu da hemen ortaya atıyorlar. Hepsi o kadar.
Yorumunuz çok güzeldi.
Insan egosu ne tatminsiz seymis, illa ben demekten oteye gidemiyor.
Guzel olan seyleri begeniyorsuzda ya bu hatir icabi begenmeler yok mu?
Simdi ben bu yaziyim begenmesem, vicdanim guler ustume. En iyisi kocaman BEGENDIM yazayimda diger begendiklerimden bir adim one gecsin.
Kutladim kaleminizi, yazi icerigini, anlatim guzelligini Dost kalem..
Saygimla..
Mustafa Sade
Teşekkür ederim,
Saygımla daim...
beğenmesen beğenme beğenenler var beni diyenlerimiz mi var abi:)) çıkarır mı bizi gözden ..çıkarırsa çıkarsın be abi:)) ..zer kadrini zerraf bilir...sonsuz yol olmaz beşeriyette....her yolun bir sonu vardır.. buraya kadarmış yolumuz deriz bizde:)) ....hakikatın yanında riyakarın işi ne ..
insanlar menfaatleri doğrultusunda yaşadıkları için..menfaatine bir dokunduğun anda bitiverirsin ..bu bir kibir .. akıl ve iradenin nefessiz kaldığı mekan..rabbim böyle kullarından etmesin bizi diyecem..Mevlam etmezki..o, aklı selim olmaya bizi çağırmıyor mu?.. biz,nereye sapıyoruz.. doğru yolu bulmak kuranı okumaktan geçer ki..en güzel yol gösterici....
kalemin daim olsun saygılarımla
Mustafa Sade
Saygımla daim..
aslında başlıktan sonunu hissettim yazının
çok doğru tespitlerdi
çoğumuzda yaşamışızdır aynı olayları
hislerime tercüman bir paylaşımdı
yüreğiniz var olsun
elem yazmasın kaleminiz
selam ile
Mustafa Sade
Teşekkür ederim,
Saygımla daim...
Mustafa Sade
Beğenmeyin ki doğruyu bulalım, yanlış beğenildiği zaman doğruyu kim beğenecek.
Saygımla daim...