TANRI'NIN MUCİZESİ
İnsanlar Tanrı’yı ne zaman algılamaya başladılar? Ben kimim, nereden geldim, nereye gidiyorum, sorularını sormaya başladıkları zaman. Böylesi soruları sormaya ve bir yaratıcı bulmaya çalıştılar. Soran, aynı zaman da düşünen demek; ve düşünen de var olduğunun farkında olan anlamında değil midir? Var olduğunun farkında olan; düşünemeyenlerden kendisini ayırmak için, bir şeyler yapmak zorunda kaldı.Canlılardaki çoğalmanın dışında;aklını kullanmak,araç yapmak,zararlı mikroorganizmalarla savaş....Çok kazanmak, dünyaya hakim olmak ,bensiz kimse bir şey yapamaz düşüncesini taşımak.Ve hiç olmaması gerekeni yapar duruma geldi:Haddini aşma.Allah’ını arayan insanoğlu.O’nu sonunda buldu.Buluncaya dek de; az saçmalık yapmadı.Müslüman denen bizlere Hz.Muhammed, Allah’ı tanıttı, sevdirmeye çalıştı.Hz. Muhammed,işlevini yaparken, çok zorluklarla karşılaştı. Güzeli öğretmekte Peygamberimiz Hz. Muhammed,ne denli çok uğraştıysa insanoğlu da değişimi(yeniliği) kabullenimde bayağı zorlandı. Çünkü kafası allakbullaktı bireyin. Neyin doğru olduğu yolunda az mesafe katedilmişti. Hz.Muhammed, insanların yaptığı yanlışlıkları görerek ve onları yapmayarak, çevresindekileri doğru yola çekmeye çalıştı belli bir zaman içerisinde.Ve başarılı oldu.Başarının temelinde; cesaret ve sabır vardır. Azimle ter dökmek vardır.Cesaretse, Allah’a güvenmek ve akıl doğrultusunda ödün vermeden çalışmakla,kazanılır. Ahlaki açıdan Yüce Peygamberimiz, insanlara ilişkin işlevini yaptı. Bu konuda düşünürler, sapmalara karşı koydular.Yalnız,gelişme devam etmekte,akla sorular takılmaktadır yine.Ve bizim düşünen,mantıklı açıklamalar,yorumlar getirecek düşünürlere gereksinmemiz devam etmektedir.Çünkü, dünya yeni şeyler icat etmeye alışkındır.Beyin hala eksik çalışmaktadır.Savaşlar devam etmekte, kardeş kanı dökülmektedir.Doğa, mal hırsıyla acımasızca yok edilmektedir.Sanki katledenlerin çocukları oksijenle solunum yapmayacaklardır! Aklı başında insan, çirkinliğin her türlüsüyle savaşım vermek zorundadır. Aksi halde kıyametin gelmesini hızlandırırız. Çirkinlikle savaşım verecek vermesine de. Keşke çirkinliğin ne olduğunu, bilebilse...Saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.