UYARI! DİKKAT DİKKAT!
Şahsen kendimi, zor şartlarda para kazanmakta olan insanları sahtekar satıclardan ve üreticilerden korumaya adadım. Bunu da benim ibadetim sayınız.
’Devletler vatandaşı koruyamadığına göre, vicdanının ve insanlık görevi hislerinin sesini dinleyenler yapmalı bu işi’ diyerek bu meseleye adadım kendimi.
Bundan sonra her ilgili durumda aynı başlık altında sürekli olarak tüketici vatandaşı sahtekar satıcılara ve sahte ürünlere karşı uyarmaya gayret göstereceğim.
Bu uyarılarıma kaynak, son zamanlarda aşırı bir yoğunlukla ve hemen hemen tüm kanallarda yapılan kandırıcı TV reklamlarıdır.
TV reklamları ile satın alınmış ve para karşılığı kukla olmaktan utanmayan bazı insanların ve hatta tanınmış sanatçıların yaltakçı sunum ve yorumlarıyla sahte ürünler satılmaktadır.
Bunlardan bazıları:
---- 7 kg bal kargo dahil 100 TL Bu bal en az % 50-70 arası laboratuarda üretilen suni peteklerden ve kimyasal reyha, renk ve diğer özellikler verilerek üretilen % 80 şeker ihtiva eden bir üründen ibarettir.
Dikkat etiyseniz, ’arı balı’ kelimesi kullanılmaz ve sadece ’bal’ olarak pazarlanır.
(Bu tür satışlara AB Beslenme ve Hazır Gıda Üretimi Şartnameleri önayak olup; amaç, Dolar ve EURO para birimlerinin iktisadi evrensel krizden kurtarmaya destek olma gayesi ile dünya piyasına ciro sağlamaktır ve evrensel şirketlerin, bu işe gözyuman devletlerle müşterek olarak kurduğu bir tuzaktır.
SAKIN ALMAYIN! Keza; satılan 7 kilo balın beslenme değeri 250 gram baldan farksızdır.
Yani 250 gram balı 100 TL karşılğında alıyorsunuz sayılır.
---PANAX iki kutusu 99 TL Ballandıra ballandıra ’nerdeyse ölüme bile çaredir’ denecek kadar abartılı satışı yapılan bu ürüni sıradan bir mamul olup, Avrupa’da birçok toptancı mağzalarında kutusu 10-15 TL kaşılığında satılmaktadır. Sağlık ve beslenme değeri hergün yediğiniz ürünlerden farksız olup, Türkiye’de nerdeyse 10 kata daha fazla fahiş fiyata satıştadır.
-- -TATİL AMAÇLI ÜCRA ve KAPLICA bölgelerinde yılda 1 veya iki hafta için hisse tapulu toplu yerleşim alanlarındaki ucuz fiyata apartman satışları
Sözleşme şartnameleri ve bilhassa yan giderleri hiçbir yerde belirtilmeyen, devlet arazilerinin uyanık firmalara su parasına sattığı bölgelerde inşaa edilmiş ucuz donatımlı yerleşim yerleridir. Satışlar bittiği anda, satıcılar ortadan kaybolacaktır.
Geçmişten örnekler: Yimpaş, Kombasan, Jet-Pa vs.
....
(Devam edecek)
Şahsım, herhangi bir ticari kurum ve kuruluşla asla ilgisi, mefaati olmayan bir vatandaştır.
Selamlar
Tüketici Hukuku ve Yersiz Sanal Reklamla Mücadele Derneği Danışmanı sıfatıyla
AB Tüketicileri Fahri Koruma Derneği İdare Heyeti Üyesi
Bilginize arzolunur.
....
Koskocaman dünyayı ancak, Tanrı ve de hırsla menfaat sağlamak için çaba gösteren insan küçültebilir. Birincisi zaten alemin sahibidir, dilediğini yapar; ikincisi ise yer, doymaz ve halen aç kalmış gözlerle 5 metre kefenle 3-5 arşın kara toprağa razı olarak gider.
(Kederli)