GERÇEK MUTLULUK NEDİR?
MUTLULUK NEDİR ? diye sorsam eminim herkes farklı cevaplar verir.
Doğrudur,bu kavram kişiden kişiye değişir.Çünkü herkesin sahip olduğu şeyler veya beklentileri farklıdır.Mesela bülbülü altın kafese koymuşlar ** ah vatan ah vatan ** diye ötermiş .Onun isteği onu mutlu edecek şey özgür yaşadığı ortamıydı .
Evinden kısa sürelide olsa ayrı kalan bir çocuğun yada gencin mutlulugu anne babasına kardeşlerine kavuşmasıdır .
Bir bebek için mutluluk annesinin şevkatli kucağındır .
Bir aşığın mutlulugu sevdiğine kavuşmasıdır .
Annenin mutluluğu eşinin onu sevmesi, koruması ,el üstünde tutmasıdır .
Bir hastanın mutlulugu iyileşip sağlıklı yaşamasıdır .
İstersek bu örnekler daha da çoğaltılabilir .Bir çok şey insanı mutlu etmeye yeter.Büyük şeylerle herkes mutlu olur önemli olan küçük seylerden mutlu olabiliyorsak NE MUTLU BİZE ....
Örneğin kendimizden çok karsimizdaki mutlu edebiliyorsak ,onun mutluluguyla mutluysak HELÂL OLSUN BİZE ....
MUTLULUK NEREDE BAŞLAR...?
Bana göre kalpte ve gözlerde başlar ve adeta bulaşıcıdır .İnsan tatlı tatlı bakan gözlerden , ardından edilen birkaç güzel laftan etkilenmez mi ?....
Mutluluğun birde ayrilmaz parçası vardır POZİTİFLİK .Mutlu olmak ve pozitif olmak birbirlerinden ayrılmayan kavramlardır .Pozitif olan kişiler genelde mutludur , mutlu olanlarda hayata hep pozitif bakarlar..Etraflarında sevilir sayılırlar ...
BÜTÜN BUNLAR MUTLU OLMAYA YETMEZ Mİ ..?
Ulaşılamayacak şeyleri hayal edip mutsuz olmaktansa elimizdeki değerlerin kıymetini bilmek gerekir.Her şerden bir hayr çıkarmalı herdaim kendimize ve etrafımızdakilere pozitif olarak hayatı yaşanır hale getirmeliyiz .
En kıymetli değerlerimiz ailemiz,sağlığımız ,işimiz ,onurumuz.Kaybedildiğinde telafisi olmayan şeylerdir bunlar ......
En kıymetli mücevherimiz olan YUVAMIZI lütfen mutlu olmayı bilerek ayakta tutalım.Çünkü yuvayı yapmak çok zor ama yıkmak pek kolaydır.Unutmayalım ki mutlu bir yuvada büyüyen çocuklar gelecekte de mutlu birer birey olurlar .....
SONSUZ MUTLULUKLAR HEPİMİZİN OLSUN İNŞALLAH.....
YORUMLAR
Herkes farklı cevaplar verebilir demişsiniz...Bende farklı cevap verme hakkımı kullanıyorum)))....
İnsanın en büyük mutluluğu; ALLAH c.c için her ne yaparsa yapsın onu az bulmasıdır....Çünkü ALLAH taala için ne yaparsak yapalım azdır.............
destegül
Bu konuda bir yazı yazdım. Ana sayfada yazım olduğundan ekleyemedim buradan paylaşıyım. Yazınızı beğendim.Selamlar, başarılar .
Mutlu Aile Tablosu Hayal Mi?
Mutluluğu sadece yuvada yani aile kurumunda aramak ne kadar doğru?
Mutluluğa aile kurumunda doruk noktada ulaşmak elbet ideal. Ve daha mantıklı, daha kolay olmakla birlikte, inanın en zor olanı bu aslında! Demem o ki bazı aile yapısı mutsuzluğun kaynağı olurken bazısı da mutluluk kaynağı.
Aile kurumu tek başına mutluluk sağlasaydı boşanmalar olmazdı. Aile kurumuna saygı ile bakıyorum. Ama aile kurumu tek başına mutluluğu sağlamaya yeterli değildir! Aileyi önemsemeyen sözler ettiğim için benim şahsi durumum merak konusu olur. Ben 30 seneden fazladır evli ve mutlu biriyim. Çevremde sadece aile yapısında mutlu insan fazla gözlemleyemedim. Yazar kendinden ziyade gözlemini yazdığı için beni çokları ayrılmış veya mutsuz biri olarak düşünür. Kişisel durum kişiye kalsın.
Toplumdaki mutsuzluk aile kurumu ile sağlansaydı evlilerin çoğu mutlu olurdu! Din ile de yani aileyi kutsallaştırarak da bu sağlanamıyor! Çünkü insanlar farklı yaradılışa sahip. Farklı istek ve farklı deneyimleri kovalıyor. Farklı hevesleri, arzuları taşıyor! Özgür ortamda insan elbet kendi tercihiyle mutlu olacağı seçeneğe meyleder. Aile kurumunda mutluluğu yakalayanlar için bunun devamını sağlamakta özverili olmalarını tavsiye ederim.
Boşanan dostlarımda gözlemlediğim şu: Boşanmasalar aile kurumları bozulmuş olduğundan mutsuz olurlardı! Boşanınca da mutsuzlar! Çünkü evlilikte oluşan pek çok bağ onları mutsuz edecektir. Eski koca tehdidi veya çocuk varsa onların ortak ilişkileri var! Bilinç olarak gelişmiş olanlar bu sorunları aşıyor. Pek çoğu maalesef aşamıyor! Aile kuracak olanların bu kurumu kaldıracak alt yapısı olmalı. Bireyler aile kurumundan ne beklediklerini önceden hesaplamalı. Aile kurumu içersinde eşinden ne beklediğini tam manası ile bilmeli. Tabi ki eşine ne verebileceğini de bilmeli!
Geleneksel tavır ile buluğa erince evlenilir kanaatiyle alel acel evlenmeyi, büyüklerinin isteği doğrultusunda ( Kocaman oldun artık çoluk çocuğa karış söylemi) evlenmeyi, sırf çocuk yapmak maksatlı evlenmeyi, evleneceği eşi büyüklerin seçmesi (Kırsalda çok görülür, kızı akrabaya verme türü eğilimler.) şeklinde evlenmeyi aile kurumunda mutluluğu sağlayamama nedenleri arasında sayabilirim! Daha başka nedenler de var; tecavüzcüsüyle evlendirilenler, kaçırılanlar, liste uzar gider…
Mutluluğu sadece ailede arayanların aile kurumunun sorumlulukları ve kişisel yükümlülüklerini hakkıyla yapamama durumunda bocalamaları mutsuzluğu da peşinden sürüklüyor. Ekonomik nedenler bile aile kurumunu sarsan önemli bir etken. Tabi ki en önemlisi sevgi ve saygı. Eşler arasında sevgi ve saygı olmadan sadece “Kutsal” aile yapısı birlikteliğin devamını sağlayamıyor! Bu nedenle boşanmalar kaçınılmaz oluyor!
Mutluluğu bizzat kendinde değil de aile kurumunda arayanların hayal kırıklığı neticesinde boşanmaları beraberinde pek çok sorunu da getiriyor! Aile kurumunda mutlu olmadıkları için boşananların pek çoğu boşandıktan sonra da mutlu olamıyor. Onlara bildik nasihati edenler çok olur. Yıkmasaydınız bu kurumu diyen çok çıkar. Keyfinden yıkmıyorlar ki hayallerine ulaşamadıkları için yıkıyorlar! Çokları sonrasında da mutsuz oluyor elbet. Bilinç oluşturanlar ayrı. Mutluluğu bireysel olarak kendi özlerinde arasalardı ne aile ne de boşanmayla mutsuz olmazlardı. Yani mutluluk insanın kendi özünde. Kendi tercihlerini yaşamasında. Bu özgürce olmalı elbet.. O zaman eş de kendi payına düşeni yapar ve mutlu insanlar etrafına da mutluluk saçar. Madeni yüzeyde aradıkları için bulamıyorlar. İnsan kendi derinliklerini paylaşabilirse partneriyle bu sevgili veya eş olabilir. Mutluluğu elde eder. Alel acele evlenenlerden tutun da büyüklerinin isteği ile evlenenlere kadar geniş bir yelpazeyi gözlemledim. Ciddi sohbetler ettim. Sonuç; insan mutluluğu kendi özünde aramadığı için arayışa girer. Zengin koca , güzel kadın peşine düşer. Ya da sadık eş ararlar... Ya da çocuk olsun da eş eve bağlansın derler, bir de çocuk bakarlar zavallı boşanmış kadınlar. İşte hal bu!
Son tahlilde; insanları sadece aile kurumuyla mutlu olacaklarına inandırmak için söylenen tüm “Kutsal” söylemlere dikkat etmek gerek! Mutlu olma arzusuyla ani refleks gösterip dalanların, sonradan üzüldükleri ortama mahal vermemek adına dikkatli olmalı. İnsan tercihleriyle kendini tavsiyeleriyle de başkalarını zora sokmamalı.
İnsan özgür tercihini ve kendi istek ve arzularını, hedeflerini paylaşacağı bir eş bulduğunda evlenirse mutlu olur.
Mutluluk daim olsun. Özde mutlu insanlar çoğalsın.
Saygılarımla.
Ahmet Bektaş
Ahmet Bektaş tarafından 2/2/2013 1:25:19 AM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Bektaş tarafından 2/2/2013 1:32:55 AM zamanında düzenlenmiştir.
destegül
Ahmet Bektaş
Hiçbir özelliği olmayan bir günde aşağıdaki, gibi bir mesaj alırsanız bilmem neler hissedersiniz...
Sanırım bu mutluluktur...
Ömrünüz güneşe giden yol kadar uzun, geleceğiniz güneş ışığı kadar parlak olsun...
En büyük üzüntüleriniz bir dakika, en küçük sevinçleriniz bir ömür sürsün...
O elmas kalbiniz hep sizi baş tacı yapanların yanında olsun...
Adana'daki kızınızdan kucak dolusu selamlar olsun...
20.01.2013
MOT: Benim kız evladım yoktur. Bu mesaj bir manevi kızımdan geliyor...
Sizlere de böyle mesajlar gelsin dilerim...
destegül
superbaba
Çok teşekkür ederim kızım.
Allah da seni her zaman mutlu etsin...