Dünya Şampiyonluk Kupasının başına Gelenler
Dünyanın en büyük orginazyonlarından biriside dört senede bir yapılan Dünya kupası maçlarıdır.
Bu dev organizasyon bugünün teknolojisi sayesinde dünyanın her tarafından milyarlarca futbol severi mıknatıs gibi kendisine çekmekte.
ilk dünya kupası 1930 yılında o günkü FİFA başkanı olan Fransız "Jules Rimet" İsmi ile oynanmaya başlamış. 2.Dünya savaşı dönemi nedeniyle 1942-1946 yılları arasında yapılamamış.
Şampiyon olan ülkeye verilen dünya kupası som altından,bakalik kaplama ve alt tabanı ile birlikte 4.kğ-970 gr ağırlığında 36 cm. uzunluğundaymış.
İlk yıllarda dünya kupasını kazanan ülke dört seneliğine emanet olarak ülkesine götürme hakkı sonradan kupanın ismi gibi değiştirilmiş. Üç kere şampiyonluk alan ülkenin, tapulu malı olması kararı alınmış.
Bu nadide kupanın başına gelen belki de bizim değimimizle pişmiş tavuğun başına gelmemiş ve üç sefer çalınmış.
1966 Yılında İlgiltere’de oynanan maçlarda kupa finalden önce cam bölmenin içinde sergilendiği westminster cetral Hall’den sırra kadem basar. İngiliz polisi kimin çaldığını günlerce bulamaz ve asılsız ihbarlarla polisiye dizilere taş çıkartırcasına uğraşır durur.
İngilizlerin ve polisin imdadına Picles isimli bir köpek (Türkçe anlamı turşu) yetişir ve çöpte gazete kağıdına sarılmış vaziyette ki som altından yapılmış kupayı bulur tabii ki hemen sahibi ile birlikte dünya’da kahraman olurlar.
Tesadüfe bakınki o sene dünya kupası finalini İlgiltere ve Almanya oynar.
Kupayı Almanyayı uzatmalarda 4-2 yenen İngiltere müzesine götürür.
İngiltere’de o sene Turşu’yu yılın köpeği seçerler ve büyük bir para ödülü sahibine verilir.
Turşu’nun şöhret kapısını bir kere çalmıştır. Sinama filimleri ve tv dizilerinde oynamaya başlar.
Bir senelik bedava mama hakkı da kazanır.Herşey güzel giderken, Turşu’nun bir kediyi görmesi ile şansı tam tersine döner.
Kediyi kovalarken tasması bir ağaca takılır ve bogularak ölür.
Brezilya kupanın 1974 yılında tapusunu alıp ülkesine götürür ama sıkıntılar o ülkede de kendini gösterir.
Kupa ikinci sefer çalınır kısa bir zaman da hemen bulunur.
1983 yılında Rio’da muhafaza edildiği yerden,birileri kupaya kanat takıp üçüncü kez uçururlar. Bu kez ne yazık ki kahraman bir köpekte ortaya çıkmaz ve o tarihten beri kupa hala bulunanamıştır.
Hırsız veya hırsızların kupayı eriterek altını piyasaya sürdükleri tahmin ediliyormuş.
Brezilya Fifa görüşerek kupanın kopyalanıp sergilenmesinde mutabakata varırlar.
Bu tür olaylardan ağzı yanan Fifa kupayı sonradan sigorta şirketlerine sigorta yaptırır.
Son dünya kupası(2010) bir Alman sigorta şirketi tarafından terörist saldırılar kapsam dışı bırakılarak 350 bin euro sigortalanır.
CENGİZ DAMAR