- 521 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Kışlanın Önünde Redif Sesi Var
Kışlanın Önünde Redif Sesi Var
İnsaf imanın gereği!
Tarihsel değerlendirmeleri yaparken sadece bin yıllık "Kutsal" kişileri aklamak insaf açısından yeterli değil!
Milli Mücadele yıllarındaki yapılan tavizleri veya yanlışları şimdi rahat koltuklarında değerlendirenler ne kadar insaflı?
Bir toplumun tüm insan kaynaklarını İmparatorluğun ücra köşelerinde kırdırmak hele ki bu orduyu başındaki yabancı komutanın emrine vermek. Sarıkamış’ta, Yemen’de, Trablus’ta (Libya), Balkanlarda kırdırmak akıl işi mı? Sarıkamışta cephe açıp Almanları Ruslara karşı destekleme fikri kimindi? Tarihçi değilim...
Bu kadar hezimetin ardından elde kalan 15 yaşındaki çocuk askerlerli de kırdırmak için düzenlenen savaşların İmparatorluğu kurtarmadığı bir gerçek!
O halde Kurtuluş Savaşı ve sonrasında Cumhuriyet dönemini eleştirirken daha insaflı olmak gerekmez mi?
Yıkılmış bir İmparatorluğun kökünden çıkan, dirilen bir toplumun Kurtuluş Savaşı vermesi onurlu bir hareket ve bu hareketi kösteklemek isteyen "Halife"ci, mandacı, teslimiyetçilerin olduğunu da biliyoruz!
"Ya istiklal ya ölüm!" diyerek ölümüne kalım mücadelesi veren insanları saygıyla selamlıyorum. Bu benim insafımın gereği...
Yok efendim Kerkük niye verilmiş!
Sanki, Kerkük için savaşacak cephane ve asker vardı da keyif olsun diye verildi. Aynı süreçte Celali İsyanları ne için çıkarıldı? Efendim, Lozan’da taviz verilmiş miş! Ne beklenirdi? Savaş kaybeden bir İmparatorluğun ardından kurulmaya çalışan bir topluma taviz vermelerini mi? Heyhat! Yakın tarihe bakın, daha tüm gerçekliğiyle yazılmadı bile; ne tavizler var. Ama yazıldığında "Tabak" gibi çıkacak gerçekler. İyi ki tarihçi değilim...
Ben tarihçi değilim ama insaflıyım.
Saygılarımla,
Ahmet Bektaş