GURUR....
İnsandaki bütün duyguların hem pozitif hem negatif yönleri vardır .Hatta inat gibi genelde negatif olan bir duyguyu dahi pozitif şekilde kullanabiliriz.Meselâ istemediğimiz birşeyi hiç kimse yaptıramaz ya da kötü alışkanlıklarımızı yapmamakta inat edebiliriz .Bu durum bütün duygular için geçerlidir.....
...BİRİ HARİÇ ......
.......GURUR ....
Gurur duygusunun hiç bir pozitif yanı yoktur bence tamamen menfi bir hidir.Gururun temelinde kendini daha özel hissetme daha üstün görme bencillik vardır.Bir insan kendini daha özel,farklı ve digerlerinden daha üstün görebilir.Meselâ zenginlik ,kariyer ,makam , şöhretli olma gururun faydalandığı en çok faktörlerdir.....
....Öte yandan fakir , diplomasız veya meşhur olmayan insanları gurur duygusu küçük ve hor görmeye meyl eder.Halbuki insanı özel yapan İNSAN olmaktır zaten.Yani insan İNSAN olduğu için özeldir .Fakat gurur işin içine girdiğinde karşındakini yukarıda saydığım faktörlere göre degerlendirmeye sevk eder.Yanı bir insanın süksesi yoksa fakir üzeri başı yırtık eski ise onunla değil konuşmak yanından geçerken bile yan gözle bakmayız.Bun fark etmeden gurur bize yaptırır.Çünkü bilinç altında ""Buna neden selâm vereyim , neden konuşayım ? bosveeer """ vardır .Bu şekilde fark etmeden kendinizi karşınızdakinden büyük görmüş olursunuz .Halbuki karşınızdaki insan ister başbakan olsun ister 5 yaşında bir çocuk olsun isterse bir dilenci olsun insan olması gereği DEĞER görmeyi hakeder .
...GURUR o kadar sinsi bir duygudur ki siz fark etmeden size bulaşır .Bunu fark edebilmek için kendinizi arada yoklayabilirsiniz .Meselâ bir başarı kazandınız ya da kimsenin yapamadığı bir şeyi yaptınız ve ya şans oyunlarından falan çok para kazandınız bu süreçten sonra oturmanız kalkmaniz yürüyüşünüz ve davranışlarınız değişirse İŞTE GURUR VİRÜSÜ YAVAŞ YAVAŞ SİZİ SARIYOR demektir .Böyle bir durumda yapılacak ilk iş gurura sürükleyen noktaları büyümeden çözmek .Yani belli davranışları içinize işlemeden terk etmek .Bunun için nefsi zorlamak .Çünkü gurur hem kendimize hem etrafımıza hemde topluma zararlıdır .Ve sizi bir süre sonra yalnızlıga sürükler .Çıkar ilişkisi peşinde koşan , menfaatci , ayakları yere basmayan biri haline getirir .....
...Bu nedenle gurur etmeden gururu bırakmalıyız ...Genellikle bütün yanlışların altında GURUR yatar ..
YORUMLAR
Yazdığınız yazıda düşünce olarak katılmadığım çok yer var ve yazılarınızda "bence" kelimesini kullanmamanız daha iyi olur,zaten yazdıklarınız sizin düşünceleriniz.Bu gibi kelimelere gerek yok. Ayrıca birkaç yerde konulması gereken imla kuralları var. İyi Paylaşımlara.
Saygılar..
Hiç hoş bir duygu değildir...
Yararı değil zararı olur gururun...
Birçok kişi yaşamını mantığına ve bütçesine göre değil de "başkaları ne der" veya onda var da bende neden yok!" faktörüne göre düzenler...
Bu nedenle gereksiz masraflar eder. Bütçesini zora sokar...
Biliyor musunuz, bu yuvalar, ana okulları ve kreşler asıl olarak çalışan kadınlara yardımcı olmak içindir. Çalıştığı süre içinde çocuklarını böylece hem emin ellere bırakırlar hem de biraz birşeyler öğrenir...
Ama bugün "o veriyor da ben neden vermeyeyim!" mantığıyla çalışmayan kadınlar da çocuklarını yuvaya verirler...
Oysa 3-4 yaşlarındaki çocukların en büyük ihtiyacı anne şefkatidir...
Yuvada öğreneceği birkaç çocuk şarkısı değildir...
Güzel yazıydı... Beni nerelere götürdü!...
Kutluyorum.
Everensel eşit insan hakikatini bilenler insan ruhunun aynı yazılımı taşıdığını ve kaynağın da aynı olduğunu bilir ve kendi gibi aynı formda olan diğer insanlardan üstün olduğunu iddia etmez. Bu üstünlük iddiasının temelinde ne var? Kimler üstün görülür? Kimleri önüne saygı ifadesi koymadan imini anmak hoş karşılanmaz. Bunlara dikkat! Sorunun cevabı da içersinde. Gururlanan zaten sıradan kişiler olamıyor. Bir makam olmalı ki ya da birileri o nu kutsallaştırmalı ki gurur yapsın. Güzel yazıydı. Teşekkürler.