- 994 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
KISIR DÖNGÜ...
’Ağlarsa anam ağlar gerisi yalan ağlar’
Ne kadar çok seviyoruz evlatlarımızı.Yemiyoruz yediriyoruz.Saçlarımızı süpürge ediyoruz.Emeklemelerine izin vermiyoruz,yorulmasınlar diye.
O kadar uzun kollarımız var ki onların ayakları taşlara çarpmasın diye alıp veriveriyoruz ne isterlerse...
Gül koklatmıyoruz dikenleri ellerini çizmesin,kıyamıyoruz hiç kimseler onları üzmesin.
’Saldım çayıra Mevlam kayıra’
Biz kıyamıyoruz,alın siz kıyın...
Asker ediyoruz,süt kuzularımızı,kutların sofrasına...Daha ağılda it çakal görmemişken...
Gelin ediyoruz kızlarımızı,daha kıyıp hiç bi iş öğretmemişken,henüz çiğ,pişmemişken ol diyoruz bir günde kadın ol,hanım ol,ana ol ol ol ol...
El üstünde tutuyoruz,’Armut piş ağzıma düş...’
Çok seviyoruz ya kıyamıyoruz...
Hayat öyle bir kıyıyor ki...
Kıyma makinası,köftelik kıyma gibi kıyar kıyamadıklarımıza...
Hem de çiğ köftelik kıyma gibi.
Hayata hazırlamak,teğellemek değil,dikiş,çift dikiş hem de...
Sık iğne...
İnce ince,ilmek ilmek dokuyalım hayatın zorluklarına,sağlam olsun kumaşları...
Çok çok sevdiğimiz için kıyalım biraz.
’Oğlum bana çok bağlıdır,bensiz asla yapamaz...’
’Kızımı asla uzaklara gönderemem,sudan çıkmış balığa döner,etle kemik gibiyiz,çok bağımlı bana’
Sevmek mi ?
Bizimkisi egoları tatmin mi? Biraz...
Kendimizi mi daha çok seviyoruz ?
Evlatlarımızı mı?
Orası muamma...Bana göre tam bir paradoks !
YORUMLAR
İnsanlık gelişiyor ve bu gelişimin farkında olmayanlar bir şeyleri korumaya çalışıyor. Öğrenilmiş şeyler bunlar. Ahlak algısı, namus algısı, adalet algısı ilerliyor ama insanlar eski değerlerinin peşinde. Sanki eskiler çok mükemmelmiş gibi bilmem kaç yüzyıl öncesinin kurallarıyla günümüz insanını etkilemeye çalışıyorlar. Bu mümkün olmadığında ise yaygarayı basıyorlar. Çocukları geleceğe göre yetiştirin mealinde güzel bir söz duymuştum. Ailede her ihtiyacı anne baba tarafından karşılanan aciz insanların toplumda kendini dahi koruyamadıkları gözlenir. Yardımsız yaşayamayan evlatlar yetiştirip onları koruma kollamak için çırpınan yaşlılar da cabası. Güzel bir konuda yazmışsınız. Güzel bir eleştiri okudum. Saygı ve selam ile.
"Onlar hala küçük, yapamazlar" mantığı her anne, babada var maalesef.
Çocuklarımıza balık tutmayı öğretmek yerine, balık veririz hep. Sonra da balık tutamayınca bu beceriksiz kime çekti deriz:)
Çocuk büyütürken farkında olmadan egolarımızı tatmin ettiğimiz konusunda kesinlikle siz hemfikirim.
İnce bir saptama, güzel bir yazıydı. Saygıyla...