EVLİLERDE SEVEBİLİR Mİ?
Bir arkadaşımla konuşurken tartışmanın ortasında bulduk kendimizi "EVLİLERDE SEVEBİLİR"miydi .......
...Evlilerde sevebilir eğer eşine sevgisi aşkı muhabbeti bitmişse neden bir başkasını sevmesin le başladı muhabbet.Bittiyse madem eğer geri dönüşü yoksa boşansin sonra aşkını yaşasın aynı çatı altında aşk bitmişse evdi çocuklardı derken yıpranmanın bir anlamı varmıki .Zor bir durum her iki taraf içinde karar verilirken eş kendini ve çocuklarını da düşünmek zorunda ve ona göre karar vermesi gerekir .......
Günümüzde evli olupta başkasını seven insanlar bi hayli çoğalmaya başladı adliyeler boşanma davalarıyla uğraşmaktan diğer davalara sıra gelmez oldu neredeyse .......Böyle bir durumda nasıl bir karar verilebilir ki....
Ben olsam diye düşünüyorum da aman Allah korusun beni böyle bir durumdan düşünmesi bile kötü etkiliyor insanı ....Sevgi saygı ve birbirlerine tahammül bitmişse ve geri dönüşü yoksa çocuklar açısından her iki taraf içinde dayanılması zor bir durum diye düşünüyorum........
Çevremde bu sorunları yaşayan tanıdıklarım vardı ve ne yaptıysak vazgeçiremedik karar vermiş bir kere boşanıp güya sevdiği insanla çok mutlu olacaklar ....Hani derler ya sevdiğini serbest bırak gitsin geri dönerse zaten senindir dönmezse çoktan bitmiştir yada buna benzer bir sözdü tam hatırlayamadım şimdi .....
Objektif bakıldığında empati yaparsak evlilerinde tekrar sevmeye hakkı var evlendik diye öyle yada böyle birine katlanmak zorunda değil hiç kimse herkesin sevgiyle mutlu olmaya hakkı var ....Ama bunu yaparkende sadece kendi mutlulugumuzu düşünmek te bencillik olur her iki hatta üçüncü şahsın hakkında ortak bir adımla karar verilmelidir bence....
Bunlar benim naçizane fikirlerimdi bilmem sizler ne düşünürsünüz EVLİLERDE SEVEBİLİR Mİ ?
YORUMLAR
sevgi, hiç umulmadık çorak topraklarda bile filizlenebilecek güce sahip bir manyetik albeni...
bana göre"sevgi düştüğü kalbi yakar..." olmalı...
evliyken sevip tutkuyla aşık olabilen biri her anlamda kavruk ve yalın eksik kalmıştır bence.
keşke olmasa böyle bir durum ama bu safhaya getiren etken ve eşleri irdelemek daha doğru olur bence...
heralde kişi için böyle bir durum çok zor olsa gerek... sonuçta bu kişinin de elinde olmayan bir duygu veya düşünce nihayetinde... güzel bir konuya değinmişsiniz tebrikler.. fakat böyle bir şey ilk duyulduğunda nedense kulağa pek de hoş gelmiyor. en azından ben böyle düşünüyorum...
Çok hassas bir konuya değinmişsiniz çoğu insan bunun muhabbetinden bile korkuyor.Evli insan neden sevmesin ki kalbine nikahla kilit mi vuruluyor.Sevmese tabiki çok iyi olur ama bazen oluyor işte.Herkes aşık olarak evlenmiyor ki.Değişik bir çok hikaye var.Genelde hemen aşık olan suçlanır ama karşı tarafı boş bırakan ,ilgisiz kalana kimse bir şey demez.Ben bunun için mutlaka doğru kişiyle doğru evlilik diyorum çünkü ayrılmak bile çözüm değil çocuklar olunca.Selam ve sevgiler
destegül
Sevmek,
İsteyerek uygulanan bir duygu değildir ki...
Sevmeye layık olan sevilir.
Kah davranışlarıyla
Kah çekiciliğiyle...
Ama evlilik kutsal bir kurumdur.
Hele de çocuklar da varsa...
Mutlaka sevgi ve aşk vardır bu birleşimde.
Böyle bir durumda istemese de başka birini sevmişse ne olur...
Bazı durumlar özveri gerektirir.
Sevgiler yüreğe gömülür...
Yuvayı bozmaya sebep olmamalıdır başkasına karşı olan sevgiler.
Gerekirse yüreğe gömülmelidir.
Bir sempati olarak kalmalıdır.
İnsan oğlu güzelliklere layıktır...
Sevgilere de...
İçinde kalsa da yaşar o sevgiler...
Seven sevilmeye layıksa...
Ama sevgilerin en güzeli
En kutsalı
Aile sevgisidir...
Sevgi bizim kontrolümüzde değil gibi görülse de...
istenirse sürdürülebilecek bir sevgidir aile sevgisi...
Yeter ki güzeli görmeyi bilelim.
destegül
Güzel bir başlık elbet sevgi evrensel olduğuna göre evli evsiz herkes sever! Önemli olan sevmek yalansız riyasız sevmek! Evli iken aşık olmak fiiliyata dönmedikçe zaten bir zorun çıkarmaz ama fiile dönünce sorun olur. Benim şahsi kanaatim şu: Evlilik bu zamanda ilk çıkış amacına hizmet edemiyor. Aile kurumu zaten ideal olarak sağlanamıyor. Hem kimse kimse ile ebedi evli de kalmak zorunda değil. Sevgi varsa evlilik devam eder! Toplum yapısı sağlam olsa zaten çocuklar ve eşler için evlilik kutsal bir kurum olmaktan çıkar! Hollanda'da yanılmıyorsam evlilik üzerinden bir nüfus kaydı tutulmuyor. İnsanların ana babaları üzerinden bir kayıda önem veriliyor, kiminle evli olduğu veya ilişkide olduğu kendi tasarrufunda. Bu geri kalmış toplumlarda uygulanamaz. Çünkü onlar DNA kaydını tutuyor bu nedenle Çocukların ana babası daha sağlam kaydediliyor. Eski usulde çocuk nikah üzerinden kayda alınırken doğuran anne kesin olarak bilinebilirken baba nikah bilgisiyle kaydediliyordu. Bu da aslında nesep karışmalarına özellikle cahil ve geri toplumlarda yol açabilir. Kadınların takibe alınmasının nedeni de eskiden buydu zaten. kadın potansiyel suçlu görülüyordu. Çocuk nikah üzerinden kaydedildiği için baba itiraz edemiyordu. Teknoloji geliştiğine göre nikah üzerinden nesep tayini de geçerli olmadığına göre çünkü mahkemelerde gerekirse mezar açıp DNA testi ile babalık davası görülüyor. Bir çok ünlünün babalık davası yüzünden mezarı açıldı. Töre cinayetleri ve koca cinayetlerinde de asıl sorun evliliğin erkeğe namus ve nesep koruma hakkını vermesi... Toplumda kanuksanmış olduğundan kadını takip ve namusunu koruma kollama sonuçları da kadın aleyhine işledi. Bu konuda çok şey yazılır. Duygusal açıdan ise çocuklar anne ve babasının ayrı da olsa kavga etmediğini görürse ve şefkat ve bakımları da yapılırsa nikahlı olmalarına önem bile vermez. Eskiden babası Almanya 'da işçi olanlar veya iş icabı görevli olanlar babalarından ayrı kaldıklarında benzer sorunu yaşasalar da üstesinden geliniyordu. Şimdi çocuk için şefkat önemli. her gün kavga eden evde huzursuzluk çıkaran nikahlı bir çiftin çocuklarından daha sağlıklı ayrı oldukları halde çocuklarına şefkat gösteren tahsil ve bakımlarıyla ilgilenen ayrı çiftlerin çocuklarının durumu. He şey gelişiyor insanlık da gelişiyor. Herkes kendi hayatını yaşamakta özgür olduğuna göre birlikteliklere de dikkat etmek gerek! Eline yüzüne bulaştıranlar zaten evli de olsa, nikahsız da yaşasa sorun çıkar! Saygı ve selam ile.