- 953 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
HOKKABAZ HASAN
Hokkabaz Hasan, köy odasına toplanan cemaati hokkabazlıklarıyla kırıp geçirmektedir. Her gün bu oyunu oynar, köylü de ona alışmıştır. Onsuz adeta yapamamaktadırlar. Onun şakaları, ister iyi, ister kötü olsun, şakalarına köylüler öyle alışmışlar ki adeta yapılan bu şakalardan zevk almaktadırlar.
Köylüler yine kış günü odaya toplanmışlar, Hokkabaz Hasan’ın oyununu beklemektedirler. Beklerler, beklerler Hokkabaz Hasan bir türlü gelmez.
Köylüler:
“Ya bu adama mutlaka bir şeyler olmuş olmalı yoksa bizi oyunsuz ve şakasız bırakmazdı, evine gidip de bir bakalım.” derler.
Köylüler, kışın karlı havasında ve şiddetli soğuğunda Hokkabaz Hasan’ın evinin yolunu tutarlar. Hokkabaz Hasan’ın evine ulaşırlar. Hokkabaz Hasan evinde ne varsa üstüne örtmüş, iyice sarınmıştır. Kendini onların gelmesine iyice hazırlamıştır. O kadar sarınmıştır ki adeta bir öcü gibi korkunç olmuştur. Onun sadece gözleri bir cam gibi parlamaktadır...
Hokkabaz Hasan, evin odasının yüksek bir yerine çıkar ve orada saklanıp beklemeye başlar köylüyü. “Nasıl olsa köylüler beni çağıracaklar.” diye düşünür. Köylüler Hasan’ın evine gelerek, odasına girerler ve başlarlar Hasan’ı aramaya.
Köylüler:
Hasan Hasan! Diye bağırırlar. Hasan’dan çıt çıkmaz. Hasan’dan tam ümidi kesmişken, Hasan yukarıdan aşağı doğru köylülerin üzerine kendini atmaz mı bir öcü gibi! Sarınıp sarmalanan Hasan, köylüleri felaket bir şekilde korkutur hatta biri oracıkta korkudan bayılır, diğeri de altını ıslatır…
Köylüler kendine geldikten sonra derler ki:
“Hasan ne bekliyorsun? Durumun nedir? Niçin bu kadar sarınıp sarmalandın? Köylü oyun için köy odasında seni beklemektedir. Hadi bizimle gel de bizlere güzel bir oyun oyna.” Derler.
Hokkabaz Hasan kafasını ileri uzatıp:
“Bundan daha iyi oyun mu olur arkadaşlar?” Der.
Köylüler, hiç beklemedikleri bu cevap karşısında boyunlarını bükerek köy odasının yolunu tutarlar. Köylüler Hokkabaz Hasan’ın kendilerine oynamış olduğu oyunu, köy odasında arkadaşlarına oynarlar. Herkesi gülmekten kırıp geçirirler. Köylüler, günlerini yine oyun, eğlence ve şakasız geçirmemişlerdir.
Hokkabaz Hasan tek kişilik oyununu evinde yine mükemmel bir şekilde oynayarak hokkabazlığını bir kez daha göstermiştir…
26.01.2013
Yozgat
YORUMLAR
Hokkabaz Hasan'lar,Kor (kör) Nejmettinler olmasa o köylerde hayat ne çekilmez bir ağırlık olurdu.Bir de Belörenli Cafer vardı.Adam tam bir meddahtı.Sühendandı.Saatlerce konuşur,ağzına baktırırdı.Bizim Halim enişte(Sırık Halim) de bulunduğu meclislerde kahkaha tufanları estirirdi.
Elinize,emeğinize sağlık...
Selam ve saygılar...