Üstünlük Takvadadır...
Son zamanlarda ağızlara sakız olmuş dolaşan bir terim ırkçılık..! Kimileri ırkçılıkla suçlanırken kimileri ırkçılık yapmadığını iddia eder. Kurunun yanında yaşta yanar hesabı arada yananlar da olur..
Söylemlerin hepsi ırkçılık olarak kabul edilemez lakin söyleme şekline, maksadına, durumuna ve yaşanılan ortama bakılarak ırkçı bir söylem midir değil midir karar verilebilir... Bazen ırkçı bir söylem olmasa bile ortamı geriyorsa ve öyle algılanıyorsa o söylemden kaçmak gerekir.....
Bazı söylemler bir toplumu bir araya getirmeyi amaçlarken, diğer taraftan bozmak parçalamak durumunda bırakabilir. Zaman ve mekana göre durum değerlendirilmesi yapılarak hareket edilmeli ve söylenecek söz, muhatabı olan topluluğun eğitim düzeyine göre söylenmelidir.
Eğer, böyle davranılmazsa! Böyle bir konuya muhatap olan bir prof. ün söylemiş olduğu ; Türk ulusuyla Kürt milliyetini eşit, eş değerde gördüremezsiniz.‘’ sözü ırkçı bir söylem olarak anlaşılır ve infilak eder.. Bu prof. ; ‘’Türk ulusu ile Gürcü milliyetini eş tutamazsınız deseydi infilak eder miydi..! İnsanımızın ‘’hassaslaştırılan’’ milliyet değerliyle alakalıdır bu durum.. Ayrıca, ulus ve milliyet ayrımını yapamamak böyle bir kaosa sebep olur..
İnsanlar dinlerini kendileri seçer ama milliyetlerini kendileri belirlemezler… Kimse kendi anne babasını seçemediği gibi… Bunun yorumunu manevi, maddi, somut, soyut nasıl isterseniz öyle kabul edin… Kan bağı ile bağlı olan, anne baba, kardeş , aynı soy ve ya aynı coğrafya da yaşayanları sevmek yasaklanmış değildir. Hatta bununla ilgili bir çok hükümde vardır kur’anı kerimde. Bu genişletildiğinde aynı soya sahip olanları sevmek ırkçılık kabul edilemez... Aynı köyden, aynı şehirden, ilden ve en önemlisi ülkenden olanı sevmek en doğal haktır… İnsan, doğduğu büyüdüğü yeri sevmesi ve övmesinin kötü bir yanı olamaz… Vatan sevgisi sünnettir, çünkü Efendimiz (s.a.v.) memleketi Mekke’den ayrılırken ağlamıştı… Lakin, sapla saman birbirine karıştırılmamalıdır..!
Din kardeşliğinin, kan kardeşliğinden üstün olduğunu unutmamak gerekir zira Nuh (a.s.) iman etmeyen oğlu için Allah’tan yardım istediğinde ’ O senden değildir’ buyurarak uyarmıştır... Anlaşılan o ki bizi birbirimize bağlayan en önemli unsurdur din bağı… Çünkü yaşam dünyadan ibaret değildir din kardeşliği ebedi bağ demektir.
Din bütün ırkları birleştirir... Sadece Yahudiler bunu kabul etmez çünkü onlara göre dinlerine layık tek ırk kendileridir. Onlara benzemekten Allah esirgesin. Bir ırka mensup olmak, başka bir ırka üstünlük taslamak için gerekçe değildir. Anlayana şu yeter; insanları, dilediği renkte ve kavimde yaratan Allah’tır… Öyle ise..!
Düşünmek lazımdır...
Vatanı milleti, bayrağı sevmek ırkçılıktır denilemeyeceğine göre ırkçılık nedir?
Irkçılık, bir ırkı, diğer bir ırktan yada ırklardan üstün görmektir... Gelip geçici hayatta kim zengin, kim itibarlı ya da siyah, beyaz sarı farkeder mi? En iyisini, Üstünlük Takvadadır buyuran Allah bilir..
Selam ve dua ile
YORUMLAR
Milliyetçilik kavramı her millette vardır ve olacaktır
yanlış bir şey değil
sadaka verirken bile en yakınınızdan başlayın diye emreder Kur'an
bu demektirki önce akrabanız, yakınınızı gözetin
ama diğer milletleri de aşağılamak doğru değil elbet
Yaratılanı severim Yaratandan ötürü
lakin size düşman olana da karşılık vermek vazgeçilmezdir..
bu da ırkçılığa girmez sanırım
selamlar saygılar