RAMAZAN KURT'UN ARDINDAN
RAMAZAN KURT’UN ARDINDAN
Kırşehirli şair Ramazan Kurt; kendine has uslûbu, mert kimliği, sevecen kişiliği, güler yüzlü ve sempatik yanı, babacan tavrı, insanî yaklaşımı, derin düşüncesi, edebî coşkusu, millî heyecanı, ilâhî tecessüsü, mistik yönü, nüktedan çıkışları, ironik vechesi ve bütün cephesiyle adam gibi adamdı.
Şair, şiir yorumcusu, hecenin âşığı, vatan ve millet sevdalısı bir şahsiyetti.Riyadan ve gösterişten uzak, yapmacıktan kaçınan bir cemiyet insanıydı.İnsanlara değer verirdi.Dinlemeyi severdi.Haksızlığa boyun eğmezdi.
Hele ki bu insanı tanıdım.Hele ki şiirlerini dinledim.Hele ki hoş sohbet özelliğini gördüm ve hele ki O’nu sevdim.Ardından, daha sayamayacağım evsafta güzel sözlerle, edebî san’ata başvurmadan sade bir dille, şu iki üç satırla kendisini anlatma ihtiyacı hissettim.Zaten san’atlı ifadeyi sevmezdi.Halkını sever, halkın dilini kullanırdı.Halkın şairiydi.Heceyi ustalıkla kullanırdı.Ozanca yazardı.
O’nu bu satırlarla anmak ne hoş ve ulvî bir davranıştır.Yani ölümünün ardından söz ettirebilmek ne güzel !Ne mutlu ölümsüzlük sırrına erenlere, ardında güzel eserler bırakanlara !
Böyle bir insanı kaybetmenin, derin teessürü içindeyim.Özlediğin en sevgiliye kavuştun.Vuslata erdin.Âb-ı hayat denen kevserden içtin.
Kabrin nur, mekânın cennet olsun güzel insan.Seni bütün san’at ehli ve şiire gönül veren dostların seviyor.Rahat uyu !
28 OCAK 2013
SADİ TELTİK/NEVŞEHİR
Şair-Yazar-Güftekâr
İlesam ve Mesam üyesi