NEDEN GEREK DUYULMUŞTUR?
Vicdan,kaynağını dinden alır.Dinden çok,vicdan nedir tartışması yapılmalı yurdumuzda.Vicdan,kişilerarası ilişkiler olduğu halde;din Yaradan’la olan duygu ve düşüncelerdir.Çok Tanrı’lı dinlerin temelinde;insanımsılarım sırrını çözmediği çok şeyin olması yatar.Akıllandıkça insanoğlu ve zamanın aydınları, Tanrı sayısında azaltmaya gitmişler,bire kadar düşürmüşlerdir.Kendisini geliştirerek ahlak ve düşünce açısından mükelleşmiş kimi insanlar;arkalarına nüfuzlu kişileri de alarak Allah’ın da inayetiyle Peygamberlik vasfına ulaşmışlardır.Peygamberler,yaşadıkları çağa yön vermiş,insanlığın gelişmesine büyük katkıda bulunmuşlardır.Hz. Muhammet de son büyük dinin(İslam) kurcusudur.Bazı uygulamalar,eskisi gibi kalamaz.Gerçek olanı insanın beynine sokulamazsa;yozlaşır,aşınır ve de sonunda yok olur.
Zamanımızda değişen şey nedir?Önceleri toplumlara Peygamberler gönderilirdi bundan sonra gönderilmeyecektir.Yüce Yaradan,insanlara"Ne haliniz varsa görün, karışmıyorum artık" mı,diyecektir?.Bildiğimiz bu düzende insanlar var oldukça; inanç da yaşayacaktır.Ama inanç farklılıkları yüzünden; insanların birbirlerini hor görmesi, boğazlaması affedilecek bir kusur değildir.İnsanlar birbirlerinin inançlarını neden aşağı görür?Peygamberler mi fark farklı düşünmüşlerdir; yoksa uygulayıcılar mı? Ya da daha başka nedenler mi vardır biz insanların algılayamadığı? Yaradan tektir.Bunu tartışmanın hiçbir anlamı yoktur.Sorunlarımız bundan sonra başlamaktadır.Allah’ın ağzından konuşanlar biraz fazlacadır.Bunlardan akla uygun olanlarına dikkat etmek gerekir.Kimler dikkat edecektir?Kendisini çağından sorumlu sayanlar,kısaca gerçek aydınlar. Saygılarımla...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.