- 2942 Okunma
- 26 Yorum
- 1 Beğeni
Engelli Yaşamdan Engelsiz Mutluluğa
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Umudunu yıkma; Yusuf’u hatırla:..
"Ayağın kırıldı diye üzülme. Allah sana belki kanat verecek.
Kuyu dibinde kaldın diye kırılma, belki oradan bile bir kapı açılır.
Yusuf kuyudan sultan oldu.."
Hz.MEVLANA
Uzun zamandır hep üzerine yazı yazmak istediğim bir konuydu ama hep ertelenenler arasına karıştı. Birkaç gün önce bir sosyal paylaşım sitesinde son moda tabirle “duvarıma” yıldırım gibi düşen bir fotoğraf karesi kafamda ne kadar olumsuz ya da beni üzen düşünce varsa hepsini kesip attı orta yerinden. Kaç saat baktım kâh mutluluk kâh hüzünle bilemiyorum ama bildiğim bir şey varsa son günlerde beni en çok etkileyen fotoğraf karesiydi ve uzun uzun düşünmeme neden oldu.
Hangimiz bir süreliğine de olsa uyku dışında gözlerimizi kapatıp görmeyen bir insanın duygularını anlamaya çalıştık.
Kulaklarımızı kapatıp duymamak nasıl bir şey ya da sözcüklerimize kilit vurup konuşamamak duygularını sözcüklerle anlatamamak nasıl bir duygu bir süreliğine de olsa hangimiz katlandık böyle bir sınava?
Tekerlekli sandalyeyle bir yakınının yardımıyla ilerlemeye çalışan bir engelli kardeşimizin engebeli yolda kalışını ve gücünün yetmediği yerde sakat arabasını yüreğiyle itmeye çalışan o vefakâr aile ferdinin yüzündeki ızdırabı aramızdan kaç kişi yüreğinde hissetti.
Yıllar önce bir kadın tanımıştım hastanede, kanser şüphesiyle yatırmışlardı ve oldukça zayıftı kanser olduğuna kesin gözüyle bakılıyordu. Bir telefon geldi ve kadın çok şiddetli bir şekilde ağlamaya başladı. Odadakiler onu teselli etmeye koyuldular. ”Üzülme sonuçlar belli değil daha hem sonra kanser artık tedavi edilebilir bir hastalık umudunu kesme” vs. gibi klasik sözlerle. Kadın gözleri kan çanağı bir şekilde “Ben kendim için üzülmüyorum ki benim çocukken felç geçiren bir oğlum var boyundan aşağısı tutmuyor şimdi kızlarım telefon etti anne abim yemek yemiyor” dediler. “Onunla ilk defa ayrılıyoruz oğlum bensiz yemek yemez bana bir şey olursa o ne yapar onun için ağlıyorum ben” dedi. Sözün bittiği kelimelerin tükendiği yerdi sanırım. Teselli için sıraya girenler, sözleri ardı ardına sıralayanlar o anda ölüm sessizliğine gömüldüler. Yoktu çünkü yaşamımızdaki bazı sınavların teselli cümlesi en güzeli sükuttu belki de böyle durumlarda.
Hangimiz bir süreliğine de olsa bir engelli ailesinin yerine koyabildik kendimizi onların sıkıntılarını kaçımız insan kalan yanımızla irdeleyebildik. Yapmışızdır belki bir dakikalığına bir anlığına. Kötü olayları zihnimizden kovmak çok kolaydır bizde hızla kovarız zihnimizden keder veren hadiseleri oysa engelli kervanına katılmamız an meselesi bunu hiçbirimiz hesaplamayız nedense.
Dertlerini gözünde dağ gibi büyüten, aşkı boy, pos, güzellikten ibaret sayanların ve en ufak kederinde isyan bayrağı çekenlerin bu fotoğraf karesine uzun uzun bakmasını isterdim. İşte gerçek hayatın ve gerçek sevginin fotoğrafı. İşte engelli yaşamın engelsiz mutluluğu.
Keşke Allah’ın bizlere lutfettiği yaşamı birbirimize zehir etmeden, kendimizi olur olmaz kederlere salmadan, yüreğimizi bencilliklere sarmadan, zamanı boşyere, hoyratça kullanmadan geçirebilsek en önemlisi de kıymetini bilebilsek aldığımız nefesin ve her sabah gülümseyerek açabilsek gözlerimizi dünyaya ve tebessümle merhaba diyebilsek yeni güne ve şükredebilsek hem kendimizin hem sevdiklerimizin bedenlerinin sağlığına.
Sevginin iyileştirmediği yara yok ve ölümden başka her derdin çaresini de veriyor Allah yeter ki görmeyi bilelim. Tüm engellerine rağmen engelsiz bir mutluluk yakalayabilen böyle fotoğraf karelerini gözlerimizin bir köşesine çizelim.
Engelli yaşamdan engelsiz mutluluklara adım atabilenlerin var olduğu dünyamızda Allah tüm insanlığın yüreğindeki engelleri kaldırsın dileğimle.
YORUMLAR
Engelliyi engelsize tutturan çengelli iğne gibi yazı...
Tebrikler yürek dolusu...
yakamoz deniz
Teşekkür ederim yürek dolusu.
ayrıca benim konuştuğum herkes hatta şair dostlarımızda herkes bu rahatsızlığı yaşamış ve asla geçmiyor gibi bir kesinlikle diye umudumu kırmışlardı hatta daha çok korkmuştum ama inanç var ya daha yapacak çok şey var yaşamak isteği çok fazla rabbim inancımızı umudumuzu hep desteklesin inş.
yüreğimiz engel tanımıyor vesselam !
Resmi gördüğümde hatta buna benzer resimlerde ayaklarımda bir tuhaflık hissederim hani bir anlık acı ve üzüntü ile belden aşağısı bir an hissizleşir
Ne güzel yazmışsınız ben sağlığın değerini bildikçe şükür Allah a der ve razı olurum 30 ekimdi sabah baş dönmesi bulantı ile uyandım on gün yatakta başımı çeviremedim on günün sonunda ancak doktora gidebildim ha şimdi geçer derken on gün olmuş ilacı aldıktan bir hafta sonra iyileşme başladı ama aralık 15 kadar bir kabustu yürüyememek yeni yürümeye başlayan bir bebek gibi ayakta kalmaya çalışmanın ne demek olduğunu biliyorum.
Düşme korkusu başladı yolda giderken denge yok çünkü her türlü ilaç yazıldı ama birini içtim ve iyileştim şükür yine şükrediyorum şu an hiç bir ilaç almıyorum 15 aralıktan bu yana almak da istemiyorum ve Allahtan bana ölünceye dek ilaç içirecek kadar hastalık vermemesi için dualar ediyorum haaa dua dedim de ben aslında % 70 ağlayarak cuma günleri okuduğum yasinle iyileştim emin olun.
Binlerce şükür şu anki halime yeniden doğmak kadar güzel
Allah herkese şifa versin
ama beni de hiç hasta etmesin inş.
Tebrik ediyorum sevgimle.
yakamoz deniz
nene hatun
yüreklerimiz ENGELLİ olduğu sürece,duyarsız ve nankör olmaya devam edeceğiz :(
Teşekkürler''değerli''yazınız için...
yakamoz deniz
Bir engelli gördüğümde içim sızlar ve şu dua dökülür dudaklarımdan: Allahım bizi noksan sıfatlardan münezzeh kıl;
hepimizin etrafında mutlaka böyleleri vardır..Cenab-ı Hakk onları bize ibret olsun diye göstermiyor mu?
parası bol, istediği gibi içip gezen züppelere heves ediyor yeni nesil..
oysa insanlık o engellileri düşünmektir..
anlamlı ve bir o kadarda etkili yazının yazarına şükranlarımla
Şiirlerin Ziyası tarafından 1/29/2013 8:52:45 PM zamanında düzenlenmiştir.
yakamoz deniz
Evet Ziya bey güzel bir dua hem gördüğmüzde hem görmediğimizde de aynı duayı etmek lazım aslında her tür engel her an kapımızda ne olacağımız belli değil ki. Rabbim kimseyi böyle sınamasın. Değerini bilmek lazım aldığımızın nefesin ötesi yok. Var olsun güzel gören yüreğiniz. Teşekkür ederim saygılar.
Okudum bir çırpıda belki bir kaç kez daha okunacak bir yazı ufacık keder ve sıkıntıda isyan bayrağı asanlara seslenmek gibiydi sayfamda paylaşacağım ders alması gerekenler olabilir sizin bu güzel anlamlı yazınızdan tebrik ederim duyarlı kalem arkadaşım.. hakmış ve yakasına yakışmış kürdelası sevgiler güzel bayan..
yakamoz deniz
Engelli yaşamdan engelsiz mutluluklara adım atabilenlerin var olduğu dünyamızda Allah tüm insanlığın yüreğindeki engelleri kaldırsın dileğimle....Çok güzel beğeniyle okudum ve hüzünle mutluluk arasında bir gözyaşı akıttım yazınızın üzerine...
Ablamda engelli benim. geçirdiği 12 ameliyat ve gelişen tıp ile cihazla aksayarak da olsa yürüyebiliyor , ihtiyaçlarını karşılayabilir çok şükür.Ama zaman zaman heb bir burukluk yaşıyorlar...Aslında çoğu kez insanların bakışları yaralıyor onları.
yakamoz deniz
YASEMİN_-_
Üstteki fotoğraf karesi, her şeyi anlatıyor. Gerçek yaşamdan acı bir kesit. Mutlu olmasını bilen, demek'ki böylede mutlu olabiliyor. Ne mutlu, engelli yaşamdan, engelsiz mutluluğu yakalayabilene.
Sosyal bir yarayı paylaşan, güzel duygularınıza, yüreğinize sağlık. Sevgi ve saygılar.
Hep söylemişimdir Bir saniye sonra insanın başına ne geleceği Allah insana bildirmez, diye. Aslında her gördüğümüz engeli, bize aynadır ve bizim de başımıza gelebilirliğine alamaettir. Oysa insanlar çoğunlukla kafadan engeli olduğu için engelileri hor görür veya sevgi, saygısını göstermez.
Duyarlı yüreğini selamlıyor ve kutluyorum...
günün yazılarını hep okurum.... bu gün kendime çok kızdım...siteye üyü olalı üç yılı geçmiş ben beş yıldır buradayım bu muhteşem kalemi yeni okuyorum...bende hata o yokken ben varmışımda bir kere onu görememişim. ev sahipliğini becerememişim bir hoşgeldin diyememişim...bağışla güzel kalem.... yaşımıza ver basit bahanelerimize ver...bu sitenin büyüklüğüne ver...seçki kurulunun büyüklüğü bir kez daha tescillendi seçmesini biliyor....
içerik anlatım. muhteşem...kadife uçlu bir kalem adeta buzda dans ediyor...elimde bir büyüteç şarlok holmes gibi peşindeyim bilesin saygılarımla
yakamoz deniz
yakamoz deniz
Teşekkür ederim şule güzel gören yüreğin var olsun. sevgiler.
amin..
ben tüm kalbimle tebrik etmek istiyorum özellikle yazınızdan dolayı..
"Keşke Allah’ın bizlere lutfettiği yaşamı birbirimize zehir etmeden, kendimizi olur olmaz kederlere salmadan, yüreğimizi bencilliklere sarmadan, zamanı boşyere, hoyratça kullanmadan geçirebilsek en önemlisi de kıymetini bilebilsek aldığımız nefesin ve her sabah gülümseyerek açabilsek gözlerimizi dünyaya ve tebessümle merhaba diyebilsek yeni güne ve şükredebilsek hem kendimizin hem sevdiklerimizin bedenlerinin sağlığına."
keşke yüreklerdeki engeller kalksa..
sevgimle dua gönül dolusu tebrikle
yakamoz deniz
Yakomoz denizim,bu saatte bu yazıyı okumak istemedim.Beni üzeceğini biliyordum.Kendime engel olamadım ve okudum..O annenin acısını yüreğimin en derin yerinde hissettim,titredim.Gerçek engelliler hiç yoktan kendisine mutsuzluk yaratanlar diyorum..Yani kafalar engelli olmasın..Hepimiz engelli adayıyız.Yarın ne olacağını hiç kimse bilemez.duyarlı yüreğine,yüreğimden gönül dolusu sevgiler..canımsın benim...
yakamoz deniz
Dertlerini gözünde dağ gibi büyüten, aşkı boy, pos, güzellikten ibaret sayanların ve en ufak kederinde isyan bayrağı çekenlerin bu fotoğraf karesine uzun uzun bakmasını isterdim. İşte gerçek hayatın ve gerçek sevginin fotoğrafı. İşte engelli yaşamın engelsiz mutluluğu.
Söz mü kalır...
yakamoz deniz
Hâlek.
Mal mülk şan şöhret boy pos güzellik hepsi geçici hepsi emanet hepsi dünyalık...
Bir varmış bir yokmuş...
Vermişse şükür vermemişse sabır...
Yahut vermemişse bile şükür !
Yokken var etti , dilediği kadar verdi , isyan yerine bulduğumuza bildiğimize yapabildiğimize şükür...
Ne denizler taştı içimde bilseniz ...
Sevgiler
yakamoz deniz
Engel beyinlerde olmasın yeter ki, en büyük toplumsal sorun beyinlerde iyilestirilemeyen bakış açıları, ön yargı, düşmanlık, hırs, kıskançlık ...Engeller bedensel ise zor belirttiğiniz gibi ama hep bır çare düşünmek, umut etmek mumkun belki ;diger türlü ise hiç umut olmuyor.Ve katılıyorum ki insan yaşamını her daim değerlendirmeli ve kendini mutlu kılmaya çalışarak hayatı keyifle yasamalı,
Çok güzel bir konu secimi ve mükemmel aktarış sayfaya.Resim ise gercekten umudun tükenmemesi gerektiğine dair harikulade bır ornek.
Kutluyorum duyarlı yüreğinizi, bu konuyu gündeme taşıyan kaleminizi.
Sevgilerimle
yakamoz deniz
Teşekkür ederim güzel insan seninde duyarlı yüreğin var olsun.
Sevgiler