- 431 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Metafizik Etki
Metafizik Etki
Fiziksel etki metafizik etkiden bağımsız mıdır?
Öncelikle fiziksel ve metafizik etki birbirinden bağımsız olmaz! Bunu “Ruh” ve beden gibi düşünebiliriz. Ruhsal etki bedeni de etkiliyor; hormonlar ve ritim ruhsal etkileşimle değişebiliyor, davranışlar bu ruhsal etkiye göre gelişiyor. Biri soyut diğeri somut. Soyut olmadan somut da olmuyor.
Somut, fiziksel olarak algılanabilen bir cismi inceleyelim. Bu cismin fiziksel duyularla somut algılanabilir olması, varlığının bilinmesi de fiziki algılamaya görecelidir. Duyu organlarının veya bilimsel araçların algılayabildikleri bir cismin; görülmesi, tutulması, sesi ve etkisi algılamaya göreceli… Algılama araçları evrendeki her cismi algılamaya yeterli mi? Mesela göz somut nesnelerin ne kadarını görüyor. Küçük ne kadar küçük, büyük ne kadar büyük? Göz mikroskobik canlıları göremediği gibi Galaksileri de göremiyor. Bilimsel araçlar mikropları ve Galaksileri gösterse de hala bilinmeyen bir gerçek var. “Büyük ne kadar büyük, Küçük ne kadar küçük?” Bilimin, büyüğün sınırlarını ya da küçüğün ayrıntılarını tam olarak, somut açıklayamadığı bir gerçek! Yani insan duyularıyla algılayabildiği nesnelerin varlığını ve fiziksel etkisini deneyimler!
Metafizik etki aslında fiziksel etki gibidir. Fark şurada fiziki etki somut, metafizik etki soyut! Birisi diğerinin ensesine bir şaplak patlatsa; bunun fiziki, somut etkisi acı ve morarma, şişlik şeklinde olur; soyut metafizik etkisi de korku ve savunma şeklinde açığa çıkar! Bu iki etkinin de ilk çıkış noktası soyuttur. Yani biri diğerinin ensesine bir şaplak patlatmayı irade eder yani aklında soyut olarak tasarlar ve fiziki, somut olarak yapar. Soyut, somutlaşır! O halde tüm fiziki eylemlerin ya da olguların ardında bir irade var! Bir şeyin var olması o şeyin soyut tasarlanmasına bağlı, bu ani olan refleks hareketlerde fizik bedene daha önceden belletilmiş şekliyle olur. Sıcak bir cismi elden bırakmak gibi. Yani refleks fiziki hareketlerin de ardında soyut bellek vardır. Kor halde kızdırılmış bir demir gibi taklit edilmiş soğuk bir nesne bir insanın eline tutuşturulursa ani olarak onu atar! Çünkü daha önceden benzer görünümlü bir nesne tarafından eli yanmıştır…
Soyut olarak planlanan her ne ise o somutlaşır. Burası çok önemli! Bu nedenle insanlara soyut öğretiler şuurlu olanlarca verilir! Burada bir şuur kapışması da gizlidir! Neye inanırsan o sun gibi. Bir insan köle olduğuna inanırsa tüm yaşamı efendilere itaatle geçer! Efendilerine karşı gelenlerle de mücadele eder! Efendi bulamaz ise hayalinde soyut bir efendi icat eder ve ona kusursuz hizmet eder! Dilenci kızı saraya gelin etmişler, fırsat oldukça sarayın kapılarını tıklatıp sadaka istemiş...
İnsan, “İnsan” olduğunu, tüm insanların eşit olduğunu fark ettiğinde ise doğal olarak kölelikle mücadele eder! Bu edinilen bilince göre açığa çıkar… Soyut olarak alınan, kazanılan bilgi, öğreti somut davranışı netice veriyor. O halde bir şeyin soyutu ne ise somutu da o olacaktır. Bir binanın soyut olarak projelendirilmesi ardından somut olarak yapılması gibi… Bir sanatçının doğaçlama eserinde bile önceden edinilen bilgi ve soyut algılamalar görülebilir.
Bu soyut bilgiler insana genlerle de aktarılabilir, daha cenin iken başlayan öğrenme sürecinde de alınabilir. “Ne ekersen onu biçersin” gibi. Bu nedenle metafizik soyut bilgi ekimi çok önemli. Bunun önemini bilenler kendi menfaatlerini öne çıkaracak şekilde soy ve ırklarını diğerlerine üstün olacak şekilde bir metafizik etkiyi tüm insanlara verebilir! Neden yapmasın? Gen bencildir. Spermler yumurtayı döllemek için diğerleriyle yarışır, tüm imkanlarını seferber eder…
Peki metafizik etki nasıl elde edilir?
Önce sözlükten tanıma bakmak gerek.
Güncel Türkçe Sözlük;
Fizik: 1. isim Maddenin kimyasal yapısındaki değişiklikler dışında genel veya geçici yasalara bağlı, deneysel olarak araştırılabilen, ölçülebilen, matematiksel olarak tanımlanabilen madde ve enerji olgularıyla uğraşan bilim dalı.
Metafizik: isim, felsefe Doğaötesi.
Maddenin arka planında o maddeyi somutlaştıran bir soyut bilgi proje, plan, tasarım olduğunu biliyoruz. Bu metafizik alanına giriyor. İşte buradan hareketle işi basit maddelerden altın elde etmeye varacak şekilde geliştirenler olmuş. Bu dahi metafizik etkileşimin fiziksel etkiye dönüşebileceğine delil… Madde ardındaki tüm soyut matematiksel ve metafizik bilgiler maddeyi nasıl etkiliyor açığa çıkarıyor ise amaca yönelik metafizik kurgulamak da mümkün. En basiti, bir takım öğretilerle insanları etkileyip onların başına hükümdar olmak, onları kendine hatta soyuna gönülü köleler haline getirmek… Günümüzde yapılanlar bu ana amacın doğrultusunda menfaat elde etmek için her alana yayılmış durumda. Reklamlar ve toplumsal meyiller metafizik etkiyle daha güçlü bir sonuç alınmasını sağlar. Siyasal alanda insanların ihtiyaç ve korkularını yönetmek ve istenilen kıvama ve istenilen davranışa doğru çekmek mümkün olabilir. Bu nesilleri içine alan bazı alışkanlık, gelenek ve toplumsal meyilleri kontrol etmekle sağlanabilir. İnsanların sorgulamadan kabul ettikleri her ne varsa onun üzerinden bu etki en kolay yoldan verilebilir. İnsanlara “Mikroçip takmak” söylemi aslında bu metafizik etkinin fark edilmemesi için bir hileden başka bir şey değil. Yani asıl etki öğretilerle ve yönlendirmelerle soyut yapılır, bunu saklamak için de mikroçip veya benzeri somut araçlar kullanılıyor hissi verilerek asıl soyut etkinin göz ardı edilmesi sağlanır. Yani köle olduğuna ikna edilmiş bir topluma mikroçip yerleştirmeye ne gerek var! Boşa masraf ve takip zorluğu. Bunun yerine aklına yerleştirilecek kutsal kabuller veya geleneksel veya daha popüler kodlarla (kin, intikam, rövanş, menfaat elde etmek, kutsal öğretileri tamamlamak vb.) insanlar zaten istenilen maksada yöneliyor! Orta Doğu’ya dikkat!
Metafizik etkinin hası öğretilerle yapılır. Büyü veya enerji etkisi, öğretilerin yanında devede kulak kalır! Bunlar ilgiyi başka alana çekmek için kullanılır. Orta Çağ’da cadı avlarını yapanların çok daha dehşetli öğretilerle insanları nasıl kandırdıkları, köleleştirdikleri bilinen bir gerçek…
Son tahlilde; soyut somut içindir. Metafizik de fizik içindir. Akıl da insan içindir. Aklını kullanmayanın üzerine de pislik yağar.
Saygılarımla.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.