PAZAR ANIM...
PAZAR ANIM
Ben kendi çapında lokantası olan bir isletmeciyim malzemelerimi kendim seçer listeler ve alırım .Bizim burda yerel pazarımız olur cuma günü.Yine haftalık malzeme listemi yapmış lokantamiza yakın olan pazara gitmistim.Genelde bir yada iki pazarci esnafımız var malzeme aldığımız .Birinin adı Selim diğeri Ibrahim .
O gün malzemelerimi Selim den alacaktım.Yanına gittiğimde bir karışıklık bir kavga insanların arasından sıyrılıp Selim in yanına vardım nihayet.Çok merak etmistim hemen sordum " hayırdır Selim ne oluyor burda yaa" .Meğerse kadının cüzdan gitmiş birkaç esnafın da malzemesi ...
Neyse polisler işe koyuldu hırsız aramaya başladılar.Malzeme listemi verdim alacak verecek hesaplarını yaptık derken birden önümde duran bozuk paralar gözüme gitti banada çok lazım oluyordu lokantada para üzeri verirken elime bir avuç bozuk para alıp Selim ’e bana bu kadar para versen yeter " dedim.Ama O veremeyeceğini biraz beklersem biri gelecek ne kadar istersem ondan alabilecegimi söyledi.
Neyse bi yarım saat kadar bekledikten sonra tezgaha üzeri yırtık yırtık biri yanaştı ve leş gibi de kokusu vardı.Selim" Hah senin adam geldi ne kadar istersen al " dedi biliyordum dilencide para olurdu akşama kadar kimbilir kaç kapı gelmişti.Yanıma geldi " nekadar lazım abla " dedi ve elini cebine attı bi avuç para döktü tezgaha tekrar bi daha attı bi avuç daha öbür cebinden aynısı derken üzerinden adeta para akıyordu inanamadım .Tam 600 tl para çıkardı demir ve kağıt karışık şok olmuştum yaaa ben esnafken günde bu kadar para zor yapıyorum algı vergi derken devlete gidiyor yarısı adama bak vergisiz günde bu kadar para pes valla ....
O gün anladım ki para ile imanin kimde olduğu gerçekten belli olmuyormuş ve bazı bu tip kişilerin iyi niyeti bu şekil suistimal etmelerine çok kızmıştım ve o gün bugün dilencilere para vermemeye karar verdim ama bi yönden de üzülüyorum çünkü gerçek mağdur olanlara da inancımız kalmıyor bu tip insanlar yüzünden. .Verdiğimiz beğenmediğimiz o 1 tl bile aslında ne kadar kiymetli yerine göre ......
.
YORUMLAR
Toplumda para toplayanların en sıradanı dilenciler sayılır. Öyle ki kurumlaşmş yardım maksatlı (Hala mahkemeleri süren) o kadar çok yardım toplayan var ki? Dilenci küçük paralar peşinde kurumsallaşmış olanlar daha büyük paraları topluyor. Önemli olan paranın yerine ulaşması toplanması nasılsa bir şekilde oluyor. Az sadaka çok bela def eder dedikleri hakikat maksat dışı sahtekarlara zemin hazırlıyor. Yan komşusunun sıkıntısından haberi bile olmayanlar kolayına geldiği için kurumsallaşmış yardım alıcılarına yöneliyor! Sokak dilencileri de vicdan rahatlatma bahanesi. Yaptığı yolsuz işleri ve kazancına kattığı haramı kendi yandaşı olan kurumsallaşmış yardım toplayıcılarına vererek hem kendi içinde bulunduğu ortama katkıda bulunuyor. Hem de vicdanı rahatlıyor. Asıl fakir ise zaten ne dileniyor ne de toplumdan açık açık isteyebiliyor. Yavuz dilencilerle yavuz kurumsal yardım toplayıcılarına meydan kalıyor. Konunun özüne değecek şekilde yazıyorsunuz. sade ve açık anlatım. Beğendim. Saygı ve selam ile.
DİLENCİNİN GÖZÜ OYNAK, DİLİ BOZUK PLAK GİBİ TEKRARA BAĞALNMIŞSA HİÇ DÜŞÜNME ZIRNIK BİLE KOKLATMA...GERÇEK İHTİYAÇ SAHİBİNİN GÖZLERİ TİTREK, DİLİ PÜRÜZLÜ OLUR...ATALARIMIZIN DEDİĞİ GİBİ HER ŞEY YALAN SÖYLESE DE GÖZLERİ OKUYABİLİRSE LİSAN-I HAL ASLA YALAN SÖYLEMEZ.ÖNEMLİ OLAN SENİN HAYIRSEVERLİĞİNDİR.AĞAÇ DİKİYORSUN HAYIR DİYE ONDAN KURT,KUŞ,YOLCU,HARAMİLER FAYDALANABİLİR.RIZKI VEREN ALLAH'TIR ÇOK DA HESAP ETMEDEN İŞİ ALLAH'A HAVALE EDİP TAHMİNİN DİLENCİ HAKKINDA OLUMSUZ DEĞİLSE ELİNDEN GELEN YARDIMI YAP...İYİLİK YAP DENİZE AT;BALIK BİLMEZSE HÂLIK MUTLAKA BİLİR.
O gün anladım ki para ile imanin kimde olduğu gerçekten belli olmuyormuş ve bazı bu tip kişilerin iyi niyeti bu şekil suistimal etmelerine çok kızmıştım ve o gün bugün dilencilere para vermemeye karar verdim ama bi yönden de üzülüyorum çünkü gerçek mağdur olanlara da inancımız kalmıyor bu tip insanlar yüzünden. .Verdiğimiz beğenmediğimiz o 1 tl bile aslında ne kadar kiymetli yerine göre ......
günümüzde yaygın olan bir konuya değinmişsiniz kutlarım
selam ve saygılar....
İnsan bu gibi durumlarda vicdanı ve mantığı ile baş başa kalıyor..para vermek ve vermemek arasında bocalıyor..Sokakta para isteyen kimseye para vermiyorum.Evimin kapısını çalana mutlaka bir şeyler veriyorum.Hele bir dilencim her cuma kapımı çalar.Geçen gün onunla şakalaştık.."En sonunda bizim kapıdan emekli olacaksın" dedim.Sanki kadrolu mübarek..her cuma kapımda.Güzel bir paylaşımdı..selamlar....