- 1078 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
Tutku
Kitap okumak, benim için önüne geçemediğim bir tutkudur. Evdekiler benim elimde yeni bir kitap gördüler mi üzülüp “Yine mi? “ derler..Bilirler ki o kitap bitene kadar ben kapsama alanı dışındayım.o kitabı okumam .ister bir gün,isterse üç gün..sürsün ;evin içinde hiç kimseyi görmem,duymam,konuşmam..kendi kendimi hipnoz ediyorum sanki..Bu konu ile ilgili başıma gelmeyen kalmadı..
Oğlumun ertesi gün sünnet Mevlidi vardı.Ben gece on sıraları Kamuran Solmaz ‘ ın “Kiraze” isimli kitabını elime aldım.Almaz olaydım.Sabahleyin mevlit saati başlamasına yakın kitabi bitirdim.Bitirmemle birlikte kapının zili çalmaya başladı..O kadar çok gelen var ki eve,ben ne zaman çağırmışım o kadar insanı şaşırdım.Uykusuzum,midem bulanıyor,kalabalık bir yandan,sıcak bir yandan…Evin koridorları bile insan dolu..Ben sadece gelenleri karşılıyorum.Servis,ikram işini ,yengemler kardeşim ,arkadaşlarım ,görümcem yapıyor..Tabi ki ben sersem tavuk gibi ortalarda dolaşıyorum.Hasta mısın diye soranlara, tebessüm ediyorum.Ne diyeyim “Sabaha kadar kitap okudum,hiç uyumadım” diyemem.Bir an önce şu mevlit bitsin diye dua ediyorum.Mevlit bitti.Gidenler gitti.Gitmeyenler çok,Herkes oturuyor.Çaylar,kahveler sohbet maşallah çok güzel,Misafire de” hadi ,mevlit bitti; evinize gidin diyemeyeceğime göre,istedikleri kadar oturacaklar.. mevlide yetişemeyip arkadan gelenler de var. Eh .. Seyreyle cümbüşü..Akşam ezanına doğru çok şükür ev boşaldı.Kiraze,isimli kitabı yeniden elime aldım.Bir kez daha okumak istediğim bölümler vardı.Sayfalarını açarken eşim eve geldi.telaşla”Çabuk hazırlan,arkadaşın kızının düğünü var bu gece “ demez mi. O düğüne gitmemek için elimden geleni yaptım..İyilikle güzellikle “Ben o düğüne gidemem çok yorgunum “ dedim Eşim “ O düğüne gidilecek” dedi…Tehdit ettim “Senin tehditlerin bana sökmez.Okumasaydın sabaha kadar kitap “ dedi… Çaresiz düğüne gittim. Gürültü ve kalabalıktan bayılma aşamasına geliyorum.. son anda bayılmaktan vaz geçiyorum…Gece yarısına doğru eve geldiğimizde başımın çok döndüğünü biliyorum..Uyandığımda öğle ezanı okunuyordu..Ah..Kiraze ah..gördün mü bana neler yaptığını…..
Hıfzı Topuz ‘ Meyyale isimli romanı ile tanıdım.Sonra da bütün kitaplarını okudum.Kitap elime geçtiğinde can dostlarımızın,Ürkmez ‘ deki yazlık evinde misafirdik.Öğle sırası,yazlık eve ziyarete gelen , ikimizin de ortak arkadaşı olan Ayşe kitabı masaya bıraktı, hay elime almaz olaydım.O andan itibaren ben kapsama alanı dışındayım.Zamanla yarışıyorum.Ayşe ‘ ler gece yarısı Çeşme ‘ ye gidecekler.Kitapta gidecek.Çaylar pişiyor,içiliyor,sohbet gırla,arada bana sitem,hatta hakaretler..mangal yanıyor,içki içiyorlar şarkı söylüyorlar,fıkra anlatıyorlar benden tık yok ..masada yemek yerken bile kitabı okuyorum..arada ağzıma bir iki lokma yiyecek koyuyorum..Bana ne derlerse desinler duymuyorum.Ayşe ’lerin gitmesine yakın kitabı bitirdim.Herkesin şaşkın bakışları arasında kitabi Ayşe ‘ye verdim.Yaptığımın son derece ayıp,çirkin kabul edilmesi zor bir davranış olduğunu biliyorum…Elimde değil..Bu huyumdan kurtulamıyorum.
Ahmet Ümit ‘ in Kavim ‘ ini okumaya başladığımda evdeydim;ama yine benzer olaylar yaşadım Gözlerimde yorgunluk ve uykusuzluktan arpacık çıkması da bonus…oldu benim için…
Elime hangi kitabı alırsam alayım,kaç sayfa olursa olsun,kitabı okumaya başlarım ve bitiririm.Hiç ara vermem.Son bir yıldır bu hastalıklı kitap okuma alışkanlığımdan kurtulmuştum..Son bir aydır yeniden başladı..O nedenle endişeliyim..kitaplardan uzak durmaya ve elime almamaya özen gösteriyorum…
YORUMLAR
Sende kitap tutkusu bende tatlı tutkusu ne olacak bizim halimiz?::: Ben de tatlı yemeye bir başladım mı beni durdurabilena aşk olsun...Neyse ki senin tutkunun bazen uykusuz kalma dışında bir zararı yok...Bence devam etsin bu tutku...Ama öyle her gün bir kitap okumaya da kalkma hani.
Selam ve sevgilerimle.
sareyaprak
Çok teşekkürler selam ve sevgiler...
Keşke herkeste olsa bu tutku dedim. Seni çok iyi anlıyorum. Uyku sorunum var benimde iş arkadaşlarım kitap okuma tutkumu bildikleri için gece okusana gözlerin yorulur uykun gelir dediler ben işe daha yorgun gitmeye başladım bu halin ne dediklerinde kitap bitene kadar uyumuyorum ki sabah oluyor uyku görmeden işe gidiyorum. ancak sağlıkla ilgili sorunlarım galip gelince bu tutkumdan vazgeçmek zorunda kaldım yine okuyorum ama eskisi kadar değil. Olsun kim ne derse desin zevk alıyorsun madem oku be abla kendimden de birşeyler buldum yazında. demekki takıntılı tipleriz biz biraz :) Kalemine sağlık. sevgiler
sareyaprak
Olsun kızım..varsın yorgun uykusuz olsun gözlerimiz...Ben de tek olmadığımı öğrendiğimde sevindim..Bu gün bana bir kitap hediye geldi..ona da çok sevindim...Sevgiler selamlar can...
efendim yazınızı hayretle okudum okumak ne kadar güzel olsada her şeyin fazlası zarardır diye düşünüyorum gözleriniz ağrımazmı bedeniniz yorulmazmı bırak tutmaktan kitabı ellerkollar bitap düşer dedim ya hayretle okudum gelin şöyle yapınız iki saat okuyun birsaat dinlenin böylelikle kendinizi fazla yormamış olursunuz kolay gelsin saygılarımla selamlar
sareyaprak
Tek kötü alışkanlığınız kitap okumak olsun...
Çok güzeldi Sare hanım.
Kutluyorum.
sareyaprak
Bu kadar az okuyan bir toplumda kitap okumak özel bir durumdur. Ancak, "tutkular" kazanmanın ötesidir diyorum. Kuram kitaplarında da aynı şeyleri yaşıyor musunuz?
sareyaprak
Teşekkür ederim saygılar..sitemize de hoş geldiniz diyorum...
şengül balıkçı
sareyaprak
Kitap okumak güzel olsa da ve bu bir tutku olsada,
bir taraftanda hayat akıyor. Onu da yaşamak gerek.
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
sareyaprak
okumak güzel güzelde
siznki biraz fazla abartı
evini çocuklarını misafirlerini ve yaşanacak güzel dakikaları kendine ayır
yine oku okuma demem sınırını bilerek
okumayı bende çok severdim uyku tutmazdı okuyup bitirmeden şidi okuyamıyorum zaman buldukça yazıyorum işte bu daha iyi geldi
saygımlasın canım
sareyaprak
Çok çok teşekkür ederim..sevgiler can...
tamamda seninki biraz fazla değilmi...bende kitap okuyunca başlar bitmeden başkasına başlarım ara verir ilk aldığıma sonra ikincisine iki kitabı aynı okurum..denede bak ilk önce zor oluyor ama alışınca tutku oluyor.. birazda beyini zorlama metodu diyorum bu çok güzeldi saygılar
sareyaprak
Çok çok teşekkür ederim..sevgiler selamlar...
sareyaprak
Çok çok teşekkür ederim..sevgiler saygılar...
kutlarım arkadaşım,bir salgın olsa keşeke ve kitap okuma hastalığı herkese yayılsa.Kitap okuma aşkımla ilgili yazmaya başlasam başıma gelenleri,size yaklaşırım herhalde.Annem rahmetli kitap okuyup yoldan çıkacağız korkusuyla ders kitaplarının dışında kitap okumayı yasaklardı.Tuvalete götürdüğüm ve okumaya dalıp ayağa kalkamadığım zamanlarımı dersiniz,ders kitaplarımın arasına saklayıp okuduğum kitap yüzünden yediğim dayaklarımı desem.
iYİKİ BÖYLESİ GÜZEL BİR ALIŞKANLIĞIMIZ VAR.tEKRAR KUTLUYORUM ŞİİR VE KİTAP ARKADAŞIM.iKİ ORTAK AŞKIMIZ VARMIŞ BAK.
HA BU ARADA BİR KİTAP ÖNEREYİM SİZE ZEKERİYA EFİLOĞUNUN,"Ölümün eşiğinde Aşka Yürümek" bunu da bana yarın akşam özetlersiniz sanıyorum.İnanılmaz değerde bir kitap.SEVGİYLE KALIN.
sareyaprak
Çok çok teşekkür ederim..sevgiler can...
Üzülme arkadaşım yalnız değilsinnnnn... Bak ben varım burda. Bir zamanlar dantel örerdim. Ama öğle küçük şeyler değil. Perdeler, 12 kişilik masa örtüleri, yatak örtüleri öğle motif motif değil, bir bütün olarak çıkardı elimden üstünde tavus kuşaları, cami desenleri, ispanyol kızları. Diyeceksin ki ne var bunda gelde evdekilere sor ne varmış öğren. O ipi işaret parmağıma bir dolardım parmağım kaybolurdu göremezdin. O da yetmiyor o doladığım ip parmağımdan bitmeden yerimden kalkmazdım. Kapı, telefon çalsa açmazdım. Çoook yemek yanmaktan son anda kurtuldu o yüzden. Sonra doktor yasakladı bana el işini. Allah razı olsun ondan:))) Kitap okumaya başladım. İki kızım var onlarda çok kitap okurlar ve sürekli kitap alırlar. Benden köşe bucak saklarlar. Çünkü aynı senin gibi başlarsam eğer o kitaba dünyada yokumdur. Ulaşa bilene aşk olsun. Bende yalnız olmadığımı okuyunca çok sevindim...
Sevgilerimle...
sareyaprak
Çok çok teşekkür ederim..sevgiler selamlar...