NEREYE GİDİYOR BU TOPLUM
Bazen düşünüyorum da hayatta insanlar ne kadar da bencil oluyor, cebindeki parayı çıkarıp hava atan insanları anlamak zor. Zira dünyanın çeşitli yerlerin de açlıktan karınlarına taş bağlayan çocuk, yaşlı, kadın erkek, bir sürü insan varken nasılda rahat uyuyorlar yataklarında. Çocukluğumda balkondan aşağı baktığımda güvercinlerin kanatlarını koparan çocuklar görürdüm, yukarıdan “bırakın onu” diye bağırırdım. Sonra aşağı indiğimde kuş ölmüş olurdu, toprağı kazar ve gömerdim kuşu, ne acı değil mi? Ya da sokak da kedi kovalayıp tekmeleyen, köpeklere teneke bağlayan çocukluğa ne demeli. Biz nasıl bir nesil yetiştiriyoruz diye düşünmeye başladım çocukluktan. Dilencilerin arttığı, mendil satan çocukların çoğaldığı ülkemizde nereye gidiyoruz. Bir yanda lüks bir hayat yaşayan, kızı yaşında ki insanlarla evlenen zenginler, bir tarafta çöp karıştıran, fakirlikten ve işsizlikten yana bekâr kalanlar. Bu nasıl bir çelişkidir. Gün geçtikçe eğitim seviyesi artıyor diye sevinen toplumumuz iş bulamayan, eğitimli fakat başıboş gezen, zavallı gençliğin sesini duymuyor mu? Tekme tokat dövülen hayat kadınlarına ne demeli, üzerine bir de vergi alınıyor bu işlerden. Ya da polislerin copladığı öğrenciler… Kapı önüne çöp atıp, komşunun tavuğuna kış diyenler, ya da “nereye gidiyorsun” diye gardiyanlık yapan komşu tipi.
Sokakları temiz tutalım derken yere tükürenler, burun silenler… Camiye para bağışlayıp genç kızlara bakıp laf atanlar, evlendirmek için baskı yapıp gençleri, evlenince geri gelmesin diye kapılarına çivi çakanlar… nereye gidiyor bu toplum söyleyin bana nereye….
MG-KEFaret