- 776 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
BEN BÖYLE BİR DİN TANIMIYORUM!..
Bileniniz, haberdar olanınız varsa, lütfen beni de haberdar ediniz… Görünüre göre epeyce cahil ve bihaber kalmışım bu konuda!
Adam 5 vakit namazında sözüm ona, sahurda tıka basa yiyip iftara kadar uyuyarak orucunu da tutuyor!..
Alkol haram diye marketinde satmadığı gibi, alkollü olana da içeri adım attırmıyor!..
Ama…
Kaçak sigara satıyor…
Ayıplı, son kullanma tarihi geçmiş, merdiven altı, ne idüğü belirsiz ürünleri, üstelik son derece fahiş fiyatla satıyor!..
Müşterisini, dolandırıyor, kandırıyor; veresiye defterine, almamış olduğu ürünlerin bile en pahalısını çifter çifter yazıyor!..
Haram yiyor, kul hakkını gasp ederek haksız kazanç ve menfaat temin ediyor!..
Yalanın, dolanın bini bir para!..
Herkesi azarlıyor, herkesi azımsıyor, herkese son derece saygısız, ne büyük, ne küçük tanıyor!..
İnsanları dış görünüşleriyle yargılayıp yaftalayarak, uygun görmediklerine derhal Cehenneme bilet kesiyor, kendisinin ise Cennette yerini garanti görüyor!..
Adam bir yerde yönetici…
Kimse hesap soramıyor, sorduğunda azarlayıp inandırıcılıktan uzak ama mutlaka bir yanıt buluyor. Görevini yapmak şöyle dursun, yapmış göstermek adına, sahte faturalarla kanıt da gösteriyor. Zimmetine para geçiriyor, kul hakkı, yetim hakkı yiyor ama Müslümanlığına diyecek yok denebilecek şekilde kılıfına, kitabına uydurarak…
Dindarlığına, dürüstlüğüne kimsenin bir laf edebilme hakkı yok! Maazallah… Her yaptığının kılıfı hazır, hepsine önceden hazırlanmış bir açıklaması var mutlaka ama kanıtla dediğinizde, yine kuşkulu ama kanıtlıyor sözüm ona bir şekilde…
Bu ve nevi şeyler, benim bildiğim dinlerin hiçbirine uygun değil, benim bildiğim hiçbir dinde, böyle ve bu yolla gidilmiyor Cennete!..
Yeni bir din mi ki?!
Ya da bir tarikat olsa gerek!!!
p.r.alkan
YORUMLAR
YÜCELER YÜCESİ ,RABB-ÜL ÂLEM de,
"..VAY O NAMAZ KILANLARA !.." BUYURURKEN
BUTÜR KUL HAKKINI YİYENLERE,HAKSIZLIK
EDENLERE,ÇALIP-ÇIRPIP HAKSIZ KAZANÇ
SAĞLAYANLARI BİLDİRİYOR.
"..SİZİ BENİMLE ALDATIRLAR/ALDATACAKLAR !.."
BUYURAN DA YÜCE MEVLÂMIZ DEĞİL Mİ ?..
"..Benim kınadığım, dinciler, dini kullananlar, kitabına uyduran, işine geldiğince değiştirenler, kötü örnek olarak, dinimize leke sürenler, böyle olduğu zannı uyandıranlar !.." DEMİŞSİNİZ YA DEĞERLİ YAZAR,ŞAİRE PERİHAN Hm.Ef.
Metni çok beğendim ve acizane tebriklerimi,saygılarımı sunuyorum efendim..ALLAH hepimizi affetsin.
Hüküm sadece Allah'ındır kimseyi eleştiremeyiz yapdıkları için ve yapmadıkları için hiç kimse kimsenin yüreğini bilemez gördüklerin senin sınavındır nasıl bakarsan öyle görünür...
perihan reyhan ALKAN
Pek tabii ki Allahın buyrukları hilafına hareket edeni tenkit de, kınamak da hakkım.
Benim nasıl gördüğüm önemli değil lakin İslamı doğru dürüst bilmeyen, böylesi uygulayışlarla bilgi sahibi olanların nasıl gördüğü önemli, hem de çok önemli, çünkü böylelerinin örneğiyle, pek çok kişi, İslam buysa, ben Müslüman değilim diyebilmekte. Başka din mensupları İslamı böyle bir şey zannederek aşağılamakta, azımsayıp hakaret de etmekte!
O nedenle, inananların, aslını bilenlerin de, bu yanlışları dile getirmek görevi, Allaha ve dinine borcu.
Susmak, dilsiz şeytanla eşitliktir malumunuz!
Selam ve saygımla efendim.
Böyle bir din yok elbette zaten din şahıslar üzerinden anlatılmaz bence ama bu bahsettiğiniz şahıs kötü bir insan olabilir.. Hayattaki en berbat insanda olabilir. Fakat İslamiyette zararın neresinden dönersen kardır diye bir anlayış vardır.. Şöyle bakmak gerekir bence: En azından adam oruç tutuyor ve içki içmiyor...
Ama din hakkında ahkam kesmek kimsenin haddine değildir hiç şüphesizki. Kimsenin dini bir başkasının ilgi alanına girmemeli.. Herkesin kendi anlayışı
perihan reyhan ALKAN
Haram yemek, onun bunun hakkını gasp etmek, yalan söylemek, zimmete para geçirmek vb var mı dinimizde ve bunları hangi namaz, oruç aklar? Namazla oruç Allaha borcumuz, kabul eder ya da etmez, buna laf etmek haddimiz değil ama bu konuda eksiği olmaması, diğer konularda suçlu olmayıp hesap vermeyeceği anlamına gelmez. Ayrıca zanla böyle düşünmüş olsaydım haklıydınız, oysaki herkesin şahit ve müşteki olduğu konuları dile getirdim ki gerçeği Allah bizden daha iyi görüp biliyor.
İslama yakışmazlıkları da açıkça belirteceğiz ki böylesi yanlışlarla, İslamı daha fazla karalamasın böyleleri!.. Örnek teşkil ediyorlar çünkü.
Sizin gibi düşünecek olursak; hırsızlık yapalım, milletin malını çalalım, zimmetimize para geçirelim, iftira atalım, millete, bozuk ve çirkin, günü geçmiş, sağlığa zararlı ürün satalım ama namazla, oruçla işi bitirip Cenneti hak edelim!...
Nerede o yoğurdun bolluğu?!
Benim yaptığıma da, din hakkında ahkâm kesmek değil, öylelerine İslamın gerçeğini, Allahın buyruklarını hatırlatmak denir, doğruya eğindirmeye çalışmak denir efendim.
Selam ve saygımla...
Gökhan Çoban
Aşağıdaki dörtlük Ömer Hayyam'a atfedilir.
Gerçekten o mu söylemiştir bilinmez ama söyleyen güzel söylemiştir.
İçin temiz olamadıktan sonra,
Hacı, hoca olmuşsun kaç para!
Hırka, tespih, post, seccade güzel,
Ama Mevlâ kanar mı bunlara!
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
perihan reyhan ALKAN
Ne yazık ki namazla oruçla her ne yanlış yapılırsa yapılsın,Cenneti garanti görenler de, Allahın kanacağını da sananlar var yukarıdaki iki yorumda da görüldüğü gibi, o şahsı kınayıp ayıplayacaklarına, beni kınayıp ayıplamışlar!..
Çok üzücü... Yazık...
Selam ve saygımla efedndim.
perihan reyhan ALKAN
Haklısınız, aklın yolu bir!
Selam ve saygımla...
SAYIN YAZAR,
YAZIDAN ANLADIĞIM KADARIYLA, SİZ DE FARKINA VARMADAN, DİN VEYA DİNDARI DEĞİL DE, DİNSİZ MÜSLÜMANI VEYA GAYRİ MÜSLİM MÜMİNLERİ ANLATTINIZ. NE DİN BU KADAR BASİT, NE DE SİZLERİN DE ANLATTIĞI GİBİ, YAPILANLAR DİNİN GEREĞİ.
perihan reyhan ALKAN
Farkındasızlıkla değil, büyük bir farkındalıkla yazdım yazımı efendim ve dediğiniz gibi amacım ne güzide dinimizi, ne de salih dindarları kınamak değil, haddim de değil bu, inanç ve terbiyeme de uygun değil!..
Benim kınadığım, dinciler, dini kullananlar, kitabına uyduran, işine geldiğince değiştirenler, kötü örnek olarak, dinimize leke sürenler, böyle olduğu zannı uyandıranlar!..
Selam ve saygımla efendim.
perihan reyhan ALKAN
Namaz kılıp oruç tutmakla iş bitiyor sanıyorlar!..
Yazık, Çok üzücü, hâlâ dindarla dincinin tefrikinde değiller!
Selam ve saygımla...