Bennaraa
hayrettin taylan
Söyle ey Yâr! ...
Hüznümün yarınlarına bakacak yar var mıdır? Mademki bu sevdadan gidiyorsun.Giderken, hüznümü taşıyacak, besleyecek, zamanla yazgıma yaz olacak yar mı?
-Arz etmelisin,bir arzu tüccarına uygun bir yar …
Şimdi ezbere mi gitmeliyim bilmediğim tenin atlasına, bilmeden kalmalı mıyım? Mehtap senken bu gecenin yıldızı olmaz ki Bennara
Lâl olmuş güncelerim nasıl konuşacak.Hangi talihin şansına güvercin olacak özlemler bilemedim.
Tahammülümün kuşları uçmakta. Uçurulan umutlarımdı. Yar basamağında kalan bekleyişlerim vardı. Bu yüzden aşk merdivenim sonsuzluk kadar uzundu. Yüreğinde uçan her şeyi görür, her şeye değerdi Bennara.
-Suskunluk susturucu silahını kullanıp yüreğimin nişanesi seni ve sensizliği vuruyor.Ölüyorum; ama sevdanın anka’sı, kaknusuyum.Yeniden küllerimden ya da güllerinden aşka diriliyorum.
-Sen benlik ateşisin , sen ruhu yakan yürek ataşesisin.Sen gönlümdeki devletin elçisisin Bennara.
-Benliğim ateşine teslim olmuş karakter közüdür.Seni pişirdim, seni huyladım.
Aşktan boşanırcasına yağan hayatın göleceyim. Birikmiş ilgilerin sevabında sana geldim, seni sevmeye geldim.
Her yer gül kokuyor
her yar gül okuyor …Belli ki sen geçmişin buralarımda.Buramlarımın kokusuna duran nice umutlar var.
İki dirhemi, bir dünyaya sığdıran sağılmışlığın ıslak adıyım.Adıllarıma kadar birikmiş kişiliklerin var.
İçimde oktavlık düşlerin.Yükselen bu iç sesin şevkinde toparlanıyorum.
Atmosferin neden azotlar yayıyor.Hidrojenlerin neden yüreğimi parçalıyor. Oksijenin gerek, bu yanıcı gönlüme. Ateşe ders veren sözlerin gerek, bu hüzünlere ıslanmış kalbime.
-Ilık bir sensizlik , nemlerinde gözlerin.Ve ben, yine ben…Yarım kalmış, efsanenin Hayrettin’i olarak denizlerine geldim.
-Adım Hızır, yadım Huzur, aşkım Huzur.Dalgalarla değil, algılarla boğuşmaktayım.
-Denizindeki sular yanıyor, bu yanan yüreğime refik olmak için.
*Menzilimde zorluklar ve imkansızlıklar.Batmaya yakın, bir gerçeğin içindeyim.
-Yolumun solunda beni bekleyen sen yoksun.Bir gerçek daha yanıyor içimde.
Bennara:
…:Masalımın içini de yaktığın periler suretinde, büyümüş umutlar var.
Ben peri değildim aslında. Aslı idim sadece.Kerem olduğun o günlerin hatırı için geldim kördüğümlerine. Kör olmuş emellerinin düğününde aslını kaybetmiş Aslı kopyalarıyla bensiz gecelerin dersine gittin.
*Keremliğin bitti o gün. Ben bütün ilklerimle Aslı olarak geldim.
Benim aslım aşktı, ilklerdi, tertemiz sevgimdi, bitmeyen ilgimdi, durulanmış duruşumdu,bakir geçmişimdi.Bir bebek gibi, aşk kucağına geldim.
-Beni severken Kerem’din.Bütün ilklerime cevap verecek özel bir ruha, algıya, bilince, kariyere sahiptin.
-Arındığım, arıtıldığım, aklımın,ruhumun istediği sendin. Bu yüzden
Yüzlerce engeli ortadan kaldırıp Bennar’a olaral narımı serdim gerçek benliğine.
-Sahte benliklere teslim olduğun gece, Bennara olmaktan çıktım.Benlerim yandı bilesin.
Keşke bulutları buhurlara, yağmurlara teslim eden damlamalı cümlelerin olmasaydı.
Vazgeçmenin çekimlerinde yüreği çekimlenen benim.Eylem sensin.
*Kişiliklerimin kişi ekleri var bu sevda fillerinden.Kiminle çekimlensem sonum sana dönüyor.
Yılgınlığım kanatsız, umutlarım persiz, ilgilerim fersiz, sevgim fecirsiz,algılarım aynasız, eşsizliğim güneşsiz.Beni tümleyen senli sızılardı.
Şimdi savrulmalarımdan beslenen yürekte kendim olmaya yakın çaresizlik hududundayım.
-Sınırı geçen sinirlerim var.Sinir bilimin en önde geleni olarak insanda farklı sinirler var.Karakteri, yaşamı, duruşu, zekayı, algıyı temyiz eden, besleyen, içtepilerimizi bağlayan, bizi bazı duyulara bağıl kılan sinirlerimiz var Bennara.
-Ney gibiyim diyemediklerim sızlıyor. Hüznümü çalıyor neyle başlayan her yaşanırlık sorusunda ney…
*Kimsesizliğime iliklenen tutkularımı toparlıyor sabır.Beni derviş yapan emellerin amiliyim.Yalnızlığım çok kalabalık, bu yüzden amirliğim sensizliğin emrinde.
Çilenin en son tanımına gidiyor gidişlerim.Elbette vardır, bir sonu.Elbette vardır, huzurun bir aydınlığı.
-Bu çile denizinin Hayrettin Paşa ‘sı olarak bir adımın Hızır olmasına güvenmelisin.
Umudum fışkırıyor senli düşler denizinde. İmkansızlığın umudunu yeniyor güzel yarınlar.
-Erdemli Leyla eteğini giydiğin etikler pazarında senden kendimi almaya geldim.
-Keşke demeyecek kadar cömert, mert, azimli duruşlarla geldim.
Ve artık özgün birisi yaptın beni. Sevmeye, sevilmeye, yaşamaya, yaşamaya özgüvenlerimi artırdın.
Uğruna verilecek uğrun varsa enerjin asla tükenmez… Tükenmişliğin ateşinden geçtim, yakılmış gül cemalinin gölgesinde yetişen güllerin kıpkırmızılarında hayatın dersini aldım.
-Sen artık, bilenmiş bir yürek, içimde bileylenmiş sevdasın.Bitmez alevin bu yüzden Bennara
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.