- 691 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
UĞUR MUMUCU.....
24 ocak 2013/KAYSERİ
UĞUR MUMCU...
Bu gün hayatıma yön veren ,iki sevdiğim insanın ölüm yıldönümü...Biri varoluşumun nedeni babam,diğeri hayata bakış açımı değiştiren,dik durmayı,hiç birşey uğruna doğru bildiğinden ödün vermemeyi ,insanlığıyla bize zaman zaman ders veren araştırmacı-yazar büyük usta Uğur Mumcu..İkiside hayatımın ayrı ayrı noktalarında yer aldılar ve yön verdiler.Onlara çok şey borçluyum..Şu anda onları kaybetmekten dolayı çok üzgünüm..Acıları aynı tazeliği ile yüreğimde dururken,UğurMumcunun acımazsızca katledilmesi,hala içimizde kanayan bir yara...Tek silahı kalemdi..Onu 70 yıllarda daha ortaokul son sınıfta iken tesadüfen aldığım cumhuriyet gazetesinin adı GÖZLEM olan köşesinde ilk defa okudum..O okuyuş ,onu kaybedinceye kadar hiç elimden bırakmadım..Onun cesurca vatanı için için yaptığı araştırmalar,birilerinin,çıkarına dokunmuş olmalı ki, ( ABD ve onun Türkiyedeki kuklaları )..Onu,tehditelerle,rüşvetle vs...metodlarla yazmaktan vazgeçiremeyince,baktılar ki,satın alamıyorlar,onu acımsızca katletmeyi tercih ettiler...Hayatı boyunca benim gibi yüzbinlerce insana yaşamı,yaptıkları,yazdıkları araştırmaları ve bilgisi ile.örnek olmuş,adam gibi adamdı...Onu öldürenler,zannettiler ki,katlettik kurtulduk..Yanılıyorlardı..Yüzbinlerce genç,çocuk onun ardından uğur mumcu yetiştiler..O bir kahramandı.O bir vatanseverdi..O gözünü budaktan esirgemeyen ,doğruları ne pahasına olursa olsun söyleyen,büyük araştırmacı ve yazardı..Bu vasıfları ile de hainlerin,işbirlikçilerin,şimşeklerini üstüne çekti ve yaptıkları ,yazdıkları canına mal oldu..Onun arabasının havaya uçurulduğunu haber aldığımda beynimden vurulmuşa döndüm..Babamı kaybettiğimde nasıl yıkılmışsam,içim acımışsa ,onu kaybettiğimde de o acıları yaşadım..Türkiye ayağa kalktı..Yüzbinlerce insan ankarada sel oldu ,o karda kışta ,yaşta uğur mumcuya veda için ankaraya geldi..Böyle görkemli bir vedalaşma daha görülmemişti..Gökyüzü bile onun gidişine ağladı..Ankara’nın buz gibi soğuğunda..karlar altında .. insanlar buna aldırış bile etmeden onu uğurladılar..
uğurlar olsun,uğurlar osun,
hüzünlü bulutlar ,yoldaşın olsun
bir keskin kalem,bir kırık gözlük,
yürekli yiğitlere ,hatıran olsun....
sözlerini hem ağlayarak,hem de öyle bir coşkuyla söyleyerek kilometrelerce yürüyerek ki,defnedileceği yere kadar..büyük bir vedalaşma idi.. Hainlere,hırsızlara,vatanı satan ABD nin Türkiye uzantılarına nasip olmayacak kadar onurla,gururla uğurlandı,uğur ağabey...Onun ardından arsızca,yüzsüzce konuşan iftiracı ve korkaklar ,bugün onun ne derece haklı olduğunu kabul etmek zorunda kaldılar ...Onun geleceğe dair öngörüsüne ,ta o zamandan yaptığı araştırmalara ve söylemlerine baktığımızda ne derece öngörüsü yüksek,akılcı,objektif biri olduğunu,Türkiyenin içinde bulunduğu şu durumlara bakarsak ,ne kadar haklı olduğunu bir kez daha teyit etmiş oluruz..O kaleminde ,CESUR YÜREK bir gazeteci,doğru yaşayan,bildiklerini cesurca belgelerle söyleyen bir yazardı..O ,benim için yeri dolmayan bir yazar,bizlerin uğur ağabeyi idi..ondan onyıl sonra da babamı kaybettim..iki acıyı birleştiren tek ortak noktanın 24 ocak olması
da benim için ayrı bir önem taşımaktadır..İki sevdiğim insanı bu gün kaybetmenin acısı ile onlara ,ışıklar içinde yatsınlar..
Yerleri doldurulamayacak kadar önemli iki cesur yüreği ,her zaman kalbimde ,sevgiyle taşıyacağım...
EMEKLİ ÖĞRETMEN
GÖNÜL BEYAN