- 588 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Ebe, Süriye Hanım
Doğum gecemden aldığım adımı bana hediye eden insanı, hayat hikâyemi yazarken takıldığım; soy adı ne idi? sorusunun cevâbını; geçtiğimiz pazar günü yaptığım araştırma ve belgeleme gezimde buldum. İçinde 1,5 saat dolaştığım Boztepe Aile Mezarlığında, işimin tamamlanması ile mezarlık içinde bilinçli olmadan bir yöne doğru gittim.
Bu mezarlığa gelişimin sebebi olan ve bir müddet aradığım mezarı bulmuştum(Şair, M. Aziz Aktulga). Mezara ve kitâbesine yeterli sayıda fotoğraf çekip mezarlıktaki konumunu belgeledim.
Güyâ, mezarlıktan çıkacağım ve geri dönüş yoluma gireceğim. 3-5 metre dar aralardan yürürken ne göreyim; mezar kitâbesinde "Ebe" kelimesi ile başlayan bir mezar; devamını okudum da oracıkta donup kaldım. O şaşkınlığımla ilk işim, ellerimi açıp ellerimi göğe kaldırıp Allah’a şükretmek, şükretmekte buldum kendimi... Ben Senin soyadını 30 senedir arıyorum, Sen; "Bana bak, ben buradayım" diyorsun!...
Yok, yok, bu çeşme kitabını hazırlamaya başlayalı 2,5 seneyi geçti; bir gün olmazsa ertesi gün böyle olağanüstü şeylerle beynim allak- bulak oluyor ve aklımı toparlayınca ilk işim Allah’a hamd etmekte buluyorum kendimi.
33 yıldan beri(1979) yazmakta olduğum bir kitabın içinde geçen Ebe Süriye Hanım’ın böyle bir günde mezarı ile karşıma çıkabileceği asla aklıma gelmezdi.
Bu gibi her olay karşısında ne kadar âciz olduğumu; insanın sâdece, rızıklandığı kadarını yeyip- içebileceğini velhâsıl nasîbin ne olduğu önceden belli olduğunu; insanın aşırı hırslarının kendine ziyan olduğunu; "ben akıllıyım" diyenlerin âcizliğini bir- biri ardından düşünerek, dünya malında zâten gözüm olmadığı ancak, olan miktarın da gereksizliğine anlam vererek kendimi zerreye dönüştürüyorum... bedenimden hiçbir âzayı hissetmiyorum!.
Târih yazmak, İnsanların hayrına târih yazmak; hele, o târihi ilk siz yazıyor iseniz; bu gibi halle karşılaşabilirsiz.
Şimdi aklıma geldi ve ânında buraya ekleyeyim hemen... bu gece, Mübârek Mevlid Kandili Gecesi.
Gör bak ki, ne vakitte ne ile meşgûlüm.
Bir daha sustum...
kadiryeter Kadir Yeter.
23 OCAK 2013- TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com
Fotoğrafım, günün hâtırasından.
YORUMLAR
Sevdiği kişilerin...
Veya kendisinde çok hakkı olan kişilerin mezarını bilmemek üzer insanı.
Ne mutlu ki bulmuşsunuz...
Bu vesileyle de olsa kandiliniz mübarek olsun.
kadiryeter
superbaba, konu tam Sizin anlayacağınız dilden...
Ebenin ası özelliği; Mübârek, Kadir Gecesi'nde doğanların hepsine, isimlerini kendi koyması: Kız ise, Kadriye; erkek ise, Kadir...
Biri hısım biri akrâbamın isimleri, Kadriye ve Kadir... ha, iki de komşum Kadir var(Çakır'ın ve Şeref abilerin oğulları)...., ...
Ne kadar güçlü irâdesi vardı ki; dediğini yaptırıyordu... Allah Rahmed eylesin... âmîn.
Saygımla Selâm ederim... Sağolasın.
kadiryeter Kadir Yeter.
24.01.2013
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=110485
superbaba Kadir Tozlu'ya
superbaba
Yalnız ben Kadir Gecesi doğmamışım.
Bu ismi layık görmüşler yalnızca.
Aslında tam ismim Abdulkadir.
Sağlıcakla kalın.