- 932 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
KANDİL
Bu senenin daha ilk ayındayız…Ölen ölene…Önce Fransa’da üç adet katil iki adet başka katil tarafından gebertildi…MHP den Oktay Vural’ın de çok veciz bir şekilde ifade ettiği gibi ‘’Darısı diğer katillerin başına. ‘’ Çok üzüldü bazıları…Aynı yolun yolcusu olanların üzülmesini anladık da en azından görüntü olarak aynı yolda olmayanların üzülmesini bu olaya ‘’ Katliam’’ demesini anlayamadık. Neyse…O zat-ı muhteremi hiç anlayamayacağız zaten.
Haaa…ben de üzüldüm…Neye mi üzüldüm: Öldürülen o üç katilden biri olan Sakine Cansız’ın annesinin gözyaşlarına üzüldüm…O zavallı kadıncağızın bir katil de olsa evladının arkasından göz yaşı dökerken ‘’ ben asker, polis ölse de göz yaşı döküyorum..Durdurun artık bu kanı’’ diyerek ağlamasına üzüldüm.
Başka neye üzüldüm: Diyarbakır’da o katiller için düzenlenen cenaze törenine bu kadar büyük bir kalabalığın toplanmasına, Türk bayraklarının indirilip yerine pkk paçavralarının asılmasına, Türk bayrağının yakılmasına ve bizim yetkili -ağzı kuruyasıca- ağızlarımızın çıkıp da ‘’ Çok şükür cenaze töreninde bir olay olmadı demelerine üzüldüm…Devletin bağımsızlığının sembolü, ‘’ Şehidimin son örtüsü, kız kardeşimin gelinliği’’ bayrağımın yakılmasına ‘’ Önemli değil ‘’ diyebilen kafaya ve zihniyete üzüldüm.
Bu ayın ikinci önemli ölüm vak’ası gazeteci- yazar Mehmet Ali Birant’ın ölümü oldu. Doğrusuyla eğrisiyle o şimdi artık bir başka alemde. Kimine göre bir demokrasi aşığı, kimine göre Amerikan ve İsrail’in uşağı idi…Hatta vatan hani diyenler de oldu…Ama ülkemizin geleneksel hali onun ölümünden sonra da değişmedi. Kör öldü Badem gözlü oldu yani.
Mehmet Ali Birand’ın ölümüne üzüldüm mü? Hayır…Sevindim mi? Hayır…Nötrüm ona karşı anlayacağınız…Allah taksiratını affetsin…Onun ölümüne üzülmedim ama o cenaze töreni de üzdü beni. Oğlunun taziye için gelen Rakel Dink’e ( Hrant Dink’inm karısı ) ‘’ Babamın cenazesinin Hrant Dink’in ölüm yıldönümünde toprağa veriliyor olmasından gurur duyuyorum ‘’ sözlerine üzüldüm. Ama hani çok da yadırgamadım işin doğrusu.
Mehmet Ali Birant toprağa verildiği gün Hrant Dink’in ölümünün altıncı sene-i devriyesiydi.
Bu memlekette sıksan sıksan en fazla yirmi bin Ermeni yaşar…Bunların on bininin İstanbul’da yaşadığını kabul edelim…Bu on binin de en az iki-üç bini çocuk ve yaşlılardır..Yani istanbuldaki tüm Ermeniler toplanıp ellerinde ‘’ hepimiz Ermeniyiz, Hepimiz Hrant’ız’’ yazılı pankart taşısalar taş çatladı yedi bin kişilik bir kalabalık olur ki tüm Ermeniler de katılmaz öyle bir yürüyüşe…Oysa o kalabalık yedi binden, on binden çok daha fazlaydı. Demek ki evrimleşerek Ermeni’ye dönüşen pek çok Türk de onların arasındaydı.
Yok yok yanlış anlaşılmasın…İsteyen istediği milletten olabilir..Hiç bir itirazım yok. Atasının ille de maymun olduğunu söyleyen ve iddia eden bu insan güruhu Ermeni olsa ne yazar Türk olsa ne? İnsan olamadıktan sonra kimin umurunda?
Ulan zibidiler…Madem ki o kadar çok seviyordunuz Hrant Dink’i niçin ona sizin kafa yapınızdaki gazetelerde yazma imkanı tanımadınız? Adam gitti en radikal dinci,ırkçı,faşist gazeteler olarak nitelediğiniz Zaman ve Yeni Şafakta yazdı yazılarını.
Velhasılı kelam yine kör ölmüş ve badem gözlü olmuştu. Adamı bir de ‘’ devrim şehidi ‘’ yapmazlar mı? Tut kuyruğundan vur duvara…Ne devrimi? Hangi devrim? Adam için söylenebilecek iki şey var: Ya Türk düşmanı diyebilirsiniz ( Ki diyemezsiniz aslında çünkü bizzat kendisi :Bana Türk Düşmanı demek yapılabilecek en büyük hakarettir. Buna dayanamam ve kabul de edemem’’ diyor. Ya da ‘’ Acılarımızın üzerine tuz basıp kardeşçe yaşayalım’ın mücadelesini yapan, Ermeni diyasparosuna rağmen ‘’ Türk- Ermeni Kardeşliği ‘’ için mücadele veren biriydi dersiniz…Peki devrim bunun neresinde? Elbette ki hiç bir yerinde değil amma velakin sizler ne evrimsiz ne de devrimsiz cümle kuramazsınız.
6 Ocak 2013 te hepsi Ermeni ve Hepsi Hrant olan vatandaşları 20 Ocakta gözlerim çok aradı…Acaba ‘’ Hepimiz Azeriyiz’’ pankartlarıyla sokaklara dökülecekler miydi? 20 Ocak 1990 daki Yanvar katliamını protesto edecekler miydi? Ya da ne bileyim en azından bir küçücük anma töreni yapacaklar mıydı?
Onlar yapmadığı gibi Milliyetçi geçinenler filan da yapmadı…Hımmm..Demek ki bu ülkede ardından adından söz ettirmek için ya terörist olacaksın, ya Ermeni, ya da karanlık bir adam.
Mehmet Ali Birandın toprağa verilmesi ve Hrant Dink’in aynı güne denk gelen ( ya da getirtilen..Bilemiyoruz artık ) ölüm yıldönümünden hemen sonra Türkiye çok önemli bir değerini kaybetti.
Kim miydi bu çok büyük değer: Toktamış Ateş…Bir kaç saniye süren bir ölüm haberi ile duyuruldu vefatı…Cenazesi sessiz sedasız defnedildi. Oysa her türlü düşünce ve fikre sahip insanın sevgi ve saygısını kazanmış hani derler ya ‘’ Adam gibi adamdı’’ rahmetli…Allah Rahmet eylesin.
Sonra bir ölüm daha: Ahmet Mete Işıkara…’’Deprem Dede’’ Bu memleketin her karış toprağını gezerek özellikle okullarda depremden nasıl korunacağımızı bizlere ilk anlatan büyük bir bilim adamı. ( Çok şükür ki ismen olmasa da deprem Dede olarak tanıyanı bileni çok.
Uzun lafın Kıssası:
Bu gün Kandil…
Alemlere Rahmet olarak gönderilen Muhammed Mustafa’nın (S.A.S) doğum günü.Rabbim bu mübarek günde cümlemizin günahlarını bağışlasın. Bu Mevlid kandili ve bundan sonra Rabbimin lutfetmesi halinde yaşayacağımız diğer kandiller yollarımızı aydınlatan nurlar olsun. Rabbim başta kendi nefsim olmak üzere tüp sapıtmış nefslere terbiye ihsan eylesin.
Artık kalpleri mühürlenmiş, gözleri kötüden ve kötülükten başka hiç bir şey görmeyenlerin de bu mübarek kandil günü dünyaya gelen o yüce Peygamber yüzü suyu hürmetine Kandillerini bir daha hiç bir şekilde yanamamak üzere söndürsün inşallah
YORUMLAR
Kaleminize saglik Hocam , zevkle okudum,tespitlerinize katilmamak elde degil .
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Sevgili Hocam
sizler ne evrimsiz ne de devrimsiz cümle kuramazsınız.
Yazının özü bence evet bu ülkede herkes devrimci. Bu ülkede vatan hainleri öldükten sonra kahraman olur. Ben öldüklerine değilde öldükten sonra adam yerine konulmasına karşıyım.
Teröristlerin cenazesinde ki olaylara gelince farklı bir şey beklemiyordum zaten beni şaşırtmadılar. Terörist annesinin ağladığı gibi o teröristlerin öldürdüğü mehmetçik anneleride ağlıyor.
Kandiliniz mübarek olsun Rabbim günlümüzdeki güzellikleri versin. Hayırlar eğlesin ve günahlarımızı af eğlesin inşallah
Aminn
Selam ve sevgiler
sami biberoğulları
Tüm dualarının kabul olması dileklerimle.
Selam ve sevgiler.
hocam haklısınız çok haklısınızda haklıya hakkını teslim edecek olmayınca bu gibi vakalar normal sayılanlardan oluyor durum bu ne yazıkki gece uyurken sivrisinek ısırığını duymayıpta gündüz kaşıntı olurya ben buna benzetiyorum olanları bu işin kaşıntısı sonra hissedilecek bilmem o zamanda çokmu geç olurbu vesileyle bende sizlerin kandilini kutlar sağlıklı yarınlar dilerim saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Senin de Kandilin mübarek olsun.
sami biberoğulları
Yoğun işler ve evde misafir olması sebebiyler cevabımı geciktirdim biraz. Kusura bakmayın.
Selam ve sevgilerimle
Artık kalpleri mühürlenmiş, gözleri kötüden ve kötülükten başka hiç bir şey görmeyenlerin de bu mübarek kandil günü dünyaya gelen o yüce Peygamber yüzü suyu hürmetine Kandillerini bir daha hiç bir şekilde yanmamak üzere söndürsün inşallah.
Amin.
Değerli Arkadaşım;
Mevlid Kandiliniz mübarek olsun.Bu mübarek günde tüm dualarınızın
kabul olması dileğimle...Selamlarımla...
sami biberoğulları
Geciktiğimin farkındayım. Lütfen beni mazur görünüz. Sizin de tgeçmiş kandiliniz mübarek olsun..Daha nicelerine inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim.
SAelam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
Çok çok teşekkürler. Selam ve sevgiler benden.
evet yorum yzan yasin hanıma katılıyorum
yine harika yazımdı ölenlere rahmet diyorum hepimizin gideceği yer öbür alem
vadesi gelen gidecek rabbim imandan ayırmasın
ışıkara için üzüldüm çok tonton biriydi nur içinde yatsın
saygımlasınız herdaim
evet ayakta alkışladım yine
hayırlı kandiller size
sami biberoğulları
Sizin de kandiliniz mübarek olsun. Rabbim daha nicelerine sağlık ve huzur içinde ulaşmayı nasip eylesin.
Selam ve saygılarımla.
Uzun uzadıya okudum,ne kadar manidar doğru söylüyor arkadaşım sözleriniz
Ha ben de üzülmedim ,evet üzüldüm tıpkı sizin yazdıkların gibi
Yetkin kaleminiz var olsun.Saygılar ve sevgiler yüreğinize
Hayırlı kandiller üstadım
sami biberoğulları
Gecikmiş olmakla birlikte özürlerimin kabulünü rica ediyor size ve tüm sevdiklerinize daha nice huzur ve sağlık dolu kandiller diliyorum.
Selam ve sevgilerimle.
Ya bak Hocam ,memleket hakkında yazmak,bayrak demek "cesur kalem " demek oldu.
Ben sizin kadar cesur değilim.itiraf edeyim ki sizin gibi düşünmüyorum.Bayrak da değişebilir,ülke sınırları da babamın cinsiyeti de benim adım da derimin rengi de değişebilir. yeter ki Ab standartlarında olsun.Şimdi AB kalkıp dese " Ülkenizde yaşayan halkın bir deliğinin eksik olduğu tespit edilmiş bu durumun Ab standartlaına uygun olmadığı anlaşıldığından memleketinizde yaşayan bütün fertlere ücreti mukabilinde birer delik daha açılmasına Ab Parlamenterler yüskek asmblesi kooordinasyon kurulu tarafından karar verilmiştir. İlave deliklerin üç ay içinde açılmaması halinde Ab uyum yasaları çerçeveisnde bir başlık daha açılmayacağını dolayısıyla sizi Ab ye alamayacağımızı üzülerek ve büzülerek bildiririz."
Evet ben de ücret acaba fazla olur mu? diye sordum kenedime .İnşallah ödeyebileceğimiz bir makul fiyat olur da kredi çakmeden hallederiz. Valla boyutu felan önemli değil "Standarta " uysun da...
deriz heralde...
ya hocam şindi bu yediveren gavurlar bu dediğimi duyup da sırf ipneliğine bu şartı öne sürerse ...Aha bak şindi korktum..
Belki de bize çoktan ilave delikler eklediler de farkında değiliz...
Ben de zat-ı alinizin kandilini kutlar selam ve saygı ile ellerinizden öperim.
sami biberoğulları
Önerin Avrupa Parlamentosu yüksek asambmlesi korrdinasyon kuruluna sunulmuş. Heberin olsun...İkinci bir delik geliyormuş yakında.
Bir de ben o kadar cesur değilim diyorsun...Bundan daha büyük cesaret mi olur.
Bu arada gecikti farkındayım ama kusura kalma..Senin de kandilin mübarek olsun..Sana ve tüm sevdiklerine daha nice huzur ve sağlık dolu kandiller diliyorum.
Selam ve sevgilerimle.
sizi ve o engin kaleminizi
cesurca, yürekli, hakkı hakkaniyete teslim eden sözcüklerinizi ayakta alkışlyorum üstadım ellerinizden öpüyorum önünüzde saygıyla eğiliyorum KANDİLİNİZ MÜBAREK OLA
sami biberoğulları
Cevabımın geciköiş olmasından dolayı özrümün kabulü ricasıyla size ve tüm sevdiklerinize daha nice huzur ve sağlık dolu kandiller diliyorum.