- 629 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SPOR VE TERÖR
Bugünlerde sporumuza neler oluyor. herkeste bir şiddet bir düşmanlık almış başını gidiyor görende Yunanistan ile Türkiye zannedecek halbuki iki Türk takımı hatta öyle olmuş ki bu takımları tutanların Türklükleri bile tartışılıyor. buna ben yok artık diyorum. bu kadar kin nefret niye ve kime bazı şeyler vardır festival havasında geçmelidir. bunlardan biride spordur ve her dalıdır. rakibin senden iyi ise sende ondan iyi olmak için ne yapılması gerekiyorsa yapmak gerekir. ama bunun için terör estirmen şart değil.
İstanbul’un üç büyükleri dediğimiz takımların taraftarları birbirlerinin maçına gidemiyor can güvenlikleri yok çünkü. başkanları maçları izleyemiyor neden mi daha hiçbir şeyden haberi olmayan küçük çocuklarına bile küfür ediliyor. çocukların suçu ne bir ayrıca sana bir başkasının şahsına ve ailesine küfür etme yetkisini kim veriyor. sen o takımı stada sokmayarak yada başkanına küfür ederek değil daha çok çalışarak ve onun yaptıklarının üstüne koyarak onu geçebilirsin.
İşi o kadar büyük boyutlara taşıdık ki Avrupa kupalarında mücadele eden takımlarımızı bile tutmuyoruz. başarısız olmaları için dualar ediliyor. iyide başarısız olan kim Türk milleti değil mi sen Türk değil misin o takım başarısız olursa sende olursun. rekabeti yaşamak ayrı işi sapıklık derecesine götürecek kadar holigan olmak ayrı ben eşimle çocuğumla maça gidip maç izlemek isterim. sadece kendi tuttuğum takımın taraftarı olarak değil oyununu beğendiğim takımın maçını da ailemle beraber izlemek isterim. artık bu olgunluğa ulaşmamız lazım. bunun için tek gereken şey eğitim. başkanından yönetim kurulu üyesinden sporcusundan taraftarından hakeminden herkesin eğitim görmesi şart.
parayı bastıranın başkan olduğu bir toplum olmaz. elbette para gereklidir. spor için ama paradan önce bu sporla uğraşacak niteliğe sahip kişiler olmamız lazım. futbolcu birbirine girerken onu sakatlamak amacıyla girmeyecek oda bilecek ki nasıl kendisi o işten para kazanıyorsa karşı tarafta aynı amaç uğruna mücadele edecek. geçenlerde medya da bir haber okudum. gazeteci olduğu iddia edilen biri tribünden bağırıyormuş "ayağını kırın" bu kin niye güzel spor yapmak suç mu peki biri gelip senin elini kırsa iyi gazetecisin diye olur mu böyle bir düşünce ile bu kişinin gazetecilik yapması yasaklanmalıdır. gazeteci denen kişi toplumu aydınlatan olaylar hakkında bilgi veren kişidir. topluma faydalı bir birey olacağını kendisinden küçük olan birilerine kötülük tohumları aşılıyor. olmaz kardeşin böyle bir dünya olmaz. biraz el insaf ne güzel atasözlerimiz var bunlardan biraz ders alalım "bükemediğin bileği öpeceksin" kinle nefretle değil daha çok çalışarak rakiplerimizi geçip tatlı bir rekabet ortamı yaratalım. şiddetsiz bir spor dileğiyle hepinizi saygıyla selamlıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.