Cennet cehennem yok!!!
Dostlar; son zamanlarda gelişen dincilik furyasını dinledikçe, bu alemde yaşayıp yaşamadığımı, gördüklerinin ve duyduklarımın hayal mi veya gerçek mi olduğunu çıkaramaz oldum. Hele hele birkaç Prof. Dr. ünvanlı hoca geçinenleri TV’de dinleyince kesin karar aldım. Yaşım 59. Çıldırmadan evvel geç kalmadan bazı konuları toplum içinde paylaşayım dedim.
Bu nedenle, vicdanımınsesini dinleyip, elimden geldiğince ruhsal yaşamımızın en önemli unsuru olan din hakkında acizane birşeyler yazmak geldi içimden. Hacı Hoca felan değilim. Sadece din adına dine inanan, hak ve adalet adına kula hizmet etmeyi yeğlemiş, sadece ve sadece Yaradan adına vicdanın dinleyen ve mantğı kullanan bir acizaneyim.
Aslen de mutassıp bir aile çocuğuyum.
Meseleye taaa sonundan başlayacağım:
Cennet ve Cehennem kavramrları:
Hacı Hocaların ateşiyle korkuttuğu cehennemde ne ateş vardır ne sizi içine atacak zebani.
Yüce Hak buyurur ki: ’’Ben tüm alemleri yoktan yarattım ve geri ona dönecek’!
Pekala; yok içinde maddesel olarak cehennem olur mu, siz cevaplayın.
Aynı şey cennet kavramı için de geçerli; ne hayal alemi gibi anlatılan bir ortam, ne bir huri, ne bal ne de larap vs. olacak!
Şimdi aklınıza gelen ’’o zaman bunlar niçin Kuran’da zikredilmiş’’ sorusunu yanıtlayayım:
Bu iki kavaram -eğer inanıyor isek- hiç kaybolmayacak olan ruh aleminde ’’mantık-vicdan-’’ aleminin kapladığı yer kadar olacak (bunlar ne kadar yer veya mekan tutar, bir kez düşünün!)
ve biz bu alemde dünyaya gelirken sahip olduğumuz en arı ve saf ilahi ruhla, ölürken diğer aleme giden ve yaşamın olumlu olumsuz her yönüyle arlıktan çıkmış, iyi ve kötü davranan nefsimizle şekil değiştirmiş iki ruhun Yaradan’ın hhakimliğinde muhakeme olduğuna tanık olacağız.(Hz. Yunus Emre ’’Bir ben vardır bende, benden içerü’’ derken bu iki ayrı ruhu kastedmiştir).
İşte kıyametteki mahkeme bu mahklemedir.
Uzatmadan sorayım:
Hangimiz korkusuzca; doğarken ilahi, ölürken dünyevi sıfat kazanmış bu iki ruhu n muhakemesinin neticesini tasavvur edebilir?
İlahi ruhumuz kazanırsa, yandık! Dünyevi ruhumuz azapların azabını -en korkulu rüyaralarımızda gördüğümüz gibi- algılayacak,
dünyevi ruhumuz kazanırsa, yaşadık! Uykuda rüyaların en güzelini gördüğümüz gibi rüyalar aleminde ruhumuz rahat edecek.
En güzel dünyevi ve ahiret rüyaları sizin olsun!
Selam ve saygılar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.