- 1212 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
DEFTERDE YEDİ YIL.
Bir tesadüfle başladı her şey.
O zamanlar şu an artık vârolmayan bir başka edebiyat sitesinde yazmaktaydım.
Bundan tam yedi yıl önce birgün google’da birşey araştırırken "Dün gece" başlıklı şiirime sayın Ümran Tokmak hanımefendi tarafından bir nazîre yazıldığını ve adını o an duyduğum Edebiyatdefterinde paylaşıldığını farkettim.
Elbette hemen şiire tıkladım ve defterimiz çıktı karşıma.
Henüz yeni kurulmuştu, ama gördüğüm diğer sitelere göre daha derli toplu ve kullanımı kolay bir siteydi, hemen üyelik başvurusunda bulundum ve sanırım iki ya da üç gün sonra üyeliğim onaylandı.
O zamanlar cepnet yoktu, şiirlerimi İnternet cafe’den paylaşıyordum, neredeyse tüm boş zamanım cafe’de geçiyordu özellikle saat 24:00’de seçilen gün şiirlerini öğrenmek ayrı bir heyecandı ama cafelerin o saatte kapanması gerekiyordu, gece ekipler geliyor kontrol ediyordu, benim gibi bir iki arkadaş cafe sahibine rica ediyor, dükkânın kepenklerini indiriyor, ışıkları kapatıyor ve içeride kalıyorduk.
Allahtan cepnet çıktı ve o zorluklardan kurtuldum.
Edebiyatdefteri günden güne büyüyordu, emekleme ve yürüme safhasını atlattık birlikte, artık koşuyordu, sevgili Ansızın sürekli yenilikler yapıyor, ailemize hergün yeni üyeler katılıyordu.
Bu gelişimin her ânına şahit olmak, birebir yaşamak inanın çok güzeldi.
Burada o kadar güzel dostluklar kurdum ki özellikle rahmetli annemin hastalığı döneminde yapılan dualar, vefatının ardından okunan Fatihâ’lar, Yâ-Sin’ler ve gözüyaşlı okuduğum onlarca başsağlığı mesajları, o anlar ömrüm boyunca unutamayacağım anlardır.
Edebiyatı, şiiri seven ve gerçekten yol almak isteyenler için burası bir okul, ben buradan şiir adına çok şey öğrendim, öğrenmeye de devam ediyorum.
Dostluklar kurdum demiştim lâkin biraz kalemim sivridir, biraz da dilim keskin, haksızlığa tahammül edemeyen bir yapım var ve gerçekleri çekinmeden yazdım hep, bu yüzden sevmeyenlerimin çok olduğunun da farkındayım, özellikle yorumlar ve yorumlaşmalar hakkında çok fazla hiciv yazdım, istemeden kırdığım insanlar varsa özür dilerim ama yazdığım herşey şiir adınaydı, şiirin ve şâirin gelişimi adınaydı.
Zaman zaman arkadaş davetiyle, onların ricalarına karşı koyamayarak bir çok edebî siteye üye oldum ama oralardaki paylaşım hayatım çok kısa sürdü defterdeki ortamı hiçbir yerde bulamadım ve bulacağımı da sanmıyorum, böyle bir araştırmam da yok zaten zîra burada mutluyum.
Şunu belirtmeden de geçemeyeceğim:
Kıskançlık, çekememezlik ve kişisel çatışmalar yüzünden çok iyi şairler kaybettik.
Buraya yedi yılını vermiş biri olarak yeni arkadaşlara şunları söylemek isterim:
Arkadaşlar!
Amacınız gerçekten edebiyat ve şiirse bulunabileceğiniz en doğru adrestesiniz, ister heceyi, ister serbesti tercih edin, ister nesir yazın, burada her türde size örnek olacak, çok şey öğrenebileceğiniz bir çok insan var, yapmanız gereken iltifatlardan çok eleştirileri dikkate almanız ve lütfen arkadaşlarınızın başarılarını kıskanmak yerine gurur duyun.
Bu yazı vesilesiyle, başta sevgili Ansızın ve sevgili Cömert Yılmaz olmak üzere bu siteye emeği geçen herkese, saatlerini şiir ve düz yazı inceleyerek geçiren seçici kurula, dostum olsun olmasın paylaşımlarıyla burada bunca yıl mutlu olmamı sağlayan tüm aile fertlerine sonsuz teşekkürler.
İnşaallah hep beraber nice yıllara.
Selamla, sevgiyle, şiirle ve dostlukla.
.
YORUMLAR
Hocam siz değerli ustalarımız burada hep var olun
saygılarımla
İYİ Kİ SİZİN GİBİ BİR ABİM VAR BURADA
(Mustafa Çetiner)
İyi ki benim de senin gibi bir kardeşim ve sayıları az ama özü sözü bir dostlarım var.
Hep beraber nice yıllara İnşaallah.
Selam ve sevgimle.
üyeliğime beş yıl olmuş....çok güzel günlerim geçti. güzel dostlar edindim. her daim kurucusu olan habib ve değerli ekibine sevgi saygı duydum. bana sataşanlar oldu... es geçtim.... polemiğe hiç girmedim...olumsuz yorum yazmadım...kendime ne bir şairim nede bir yazarım demedim....yazdıklarım beğenildi keyif aldım...günlük hayatımda bu defter çok önemli yer tutar...bir gün girmesem eksikliğini çok hissederim.. beni seven dostlarım var bu site sayesinde her yerden büyük yüreklerle tanıştım. her yerde bu sitenin güzelliğini anlatırım.. ömrüm el verdiğince burada olacağım..yine bir güzellik tattırdın dost sağol varol saygılarımla
(Mustafa Çetiner)
Selam ve saygımla.
Benim de bir arkadaşım önermişti Edebiyat defterini şiirlerini orada paylaş güzel bir site diye.İlk üye olduğum site ve bu yüzden özel benim için. Şiiri burada gördüm burada öğrendim. Bazen kalbimizi kırdılar şiirden soğutacak olaylar yaşattı bazı kişiler ama yine de buradayım, onlara inat burada olacağım. Tabi güzel dostlar da edindik sizin gibi değerli olan.Nice yıllara diyelim hep beraber...
(Mustafa Çetiner)
Acısıyla tatlısıyla yıllar geçip gitti, İnşaallah hep beraber nice yıllara.
Mustafa bey, ben de 2009 yılında bir arkadaşımın şiirlerini okumak için üye oldum.
Edebiyat, okumak ve yazmak hayatımın parçası olduğu için, o günden beri devam ediyor.
Gerçi şu sıralar çok kitap okuduğum için, deftere ziyaretlerim çok seyrek.Edebiyat defteri benim için çok özel ve tek!
Sevgili Ansızın'a Cömert Yılmaz bey ve diğer tüm çalışanlara, sayfanızda çok teşekkürlerimi ve saygılarımı sunuyorum.
Nice sağlıklı yıllara, yeni şiir ve yazıları paylaşmak dileklerimle, selam ve saygılarımla.
(Mustafa Çetiner)
Katkınız için teşekkürler Handan hanım.
Selam ve sevgimle.
Değerli kardeşim aynen dediğiniz gibi bende buraya ilk üyeliğim 2008 in ilk bahar aylarından biriydi galiba, nerdeyse beş yıl olacak bir ara birilerine kızıp üyeliğimi sildirmiş bir süre sonra tekrar ekletmiştim sayın Ansızın'a insan bir kere bu ortama alıştı mı bir kendi evi gibi hissediyor diğer şiir sitelerine arkadaş ricası ile gitmiş olsa da sanki evinden ailesinden ayrılmış gibi oluyor size tümüyle katılıyorum kardeşim, insan burada ki hocaları sayesinde şiirde öğrenciliğinin güzel yanlarını da yaşıyor ne mutlu bana ki şiirlerime gelerek beni olumlu olumsuz eleştiren değerli kalemlere en azından birinci sınıftan ikiye geçtim daha çok yıllar okuyup öğreneceğim sağlık olursa.. bizlere burada olmanın güzelliğini hatırlattığınız için, sizi tebrik eder yürekten kutlarım saygılarımla..
BOZOK KIZI tarafından 1/21/2013 3:18:15 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
:-)) SICACIK OLMUŞ BU YAZI...
gerçi bir ara veda havası hissettim ancak öyle birşey yazmadığı için gayet memnun oldum :-)
SEVGİLER...
Filiz Şahin. tarafından 1/21/2013 2:59:57 PM zamanında düzenlenmiştir.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
manidar bir yazıydı
daha nice yıllara diyelim
evet ben de yeri gelmişken edebiyatdefteri ailesine teşekkürü borç bilirim
özellikle yöneticilerimize
selam ve dua ile
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.