DİKKAT DİKKAT ! UYARI !
Merhaba dostlar, bilhassa Alamancı dostlar.
Vicdani ve insani sorumluluk duygusundan ötürü size çok ciddi bir uyarıda bulunmak istiyorum:
Bir kısım TV kanallarında sürekli olarak ve özellikle de hafta sonları düşük ve cazip fiyatlarla
TATİL ve KAPLICA KENTLERİNDE
saatler boyu daire satış reklam ilanları yapılmaktadır. Aslında bunlar reklamdan ziyade
cicibici hanım ve şıkıdım beylerlin tanıtım ve sunuculuğunda resmen müşteri avından ve
YİMPAŞ . KOMBASAN olayında olduğu gibi saf vatandaşın parasını duygusal sömürü ile cebinden çekmek ve onları kazıklamaktan öte gitmeyen tuzaklardan ibarettir.
3-5 bin Liraya ve hatta 5-10 Lira taksitle millete -sanki bir hayır işi yapılıyormış gibi-, tam donanımlı, sözleşme teferruatını henüz kimsenin anlatmadığı bu satışlar, maslesef hanımefendi ve beyefendi geçinen alet edilmiş sanatçıların da masum tavırlarla eşlik ettiği bu satış kampanyaları bir maddi tuzaktan başkla birlşey değildir.
Saatlerce yapılan reklam satış programlarının TV reklma bedeli ne tutar biliyormusunuz?
Siz veya ben bir saatlik programı, bir yıllık maaşımızla zor öderiz. Onla ödeyebiliyorlarsa, herhalde babadan kalma mirastan değil, sizi aldatarak cebinizden alıp çektikleri parayla.
SAKIN OLA BUNLARA ALDANMAYIN!
Şu soruları kendinize sorun ve cevabını almaya çalışın, o zaman işin içyüzünü tamamen siz de anlayacaksınız:
1.
Tüm sene içinde sadece iki haftalık hisse tapu ne demek?
2.
Yan giderlerden niçin bahseden yok?
(Kapıcı, bahçıvan, güvenlik görevlisi, kalörifer, tesisat bakımı onarımı, vergiler, çöp,
vs. gibi neticede tüm hissedarlara paylaştırılan giderler ne kadar ve kim ödeyecek)
3.
Alacağınız daire veya konut tam 25 kişiye daha ait olacaktır( senede 52 hafta varsayarsak, her hisse iki haftalık olursa toplam 26 hisse ve hissedar yapar)
4.
Yani; dairenin tüm donanımını sizden sonra bir yıl boyu 25 aile daha kullanacak.
Yenileme, arıza, bozulma ve hasar durumunda masrafları kim ödeyecek?
Öyle ya; herkes dikkatli kullanmayabilir, kırılır, sökülür vs.
5. 15 gün tatili veya kaplıca ziyaretini bu 26 hissedar aralarında nasıl uyarlayacak?
Kim kışın, kim yazın, güzün ve baharda gelip 14 gün ikamet edecek. Zamanı ve mesimi kim saptayacak?
Hadi 20 hisseda da sadece oklul tatilinde olsun dedi; üç ay 12 hafta yapar, olsa olsa 6 hissedar gelip konaklar, ya gerileri ne zaman?
6. Doktor dahil hemen hemen tüm sosyal hizmetlerin sunulduğu yerler bedava mı kullanılacak, yoksa paralı mı ve kaça? Yoksa konutları satanlar, babalarının hayrına mı verecekler bu hizmetleri?
7. Kefil ve teminatsız satış sözveriliyor, kira garantisi veriliyor.
Pekiyi; tapuya hipotek konacak mı? Yoksa meleklerin güvencesi mi var ortada?
Kiracıyı size ait olan o 14 gün için kim nerede nasılş bulacak. Bulsa bile, kiracı sırf size ait olan sürede ve mevsimde oraya gelmek isteyecek mi?
8.
Alış.veriş merkezleri olacak mış. Olacak tabiki, ama siz fahiş fiyatlarla alışveriş yapmak zorunda kalacaksınız, ya da 10-15 km arabayla gidip 2 kilo bulgur, 3 kilo elma mı alacaksınz. Alırsınız da, 5 liralık malın semeri seksene malıolur.
....
Daha bir yığın soru var, ama kısa keseyim.
Sakın satınalmaya girişmeyin.Yatıracağınız 3-5 bin Liraya yazık olur. Bir iki yıl geçmez, satanları da bulamazsınız, kiracı da gelmez, satmak istersiniz, alacak bulunmaz!!!!!!
....
Size tavsiyem:
Paranız varsa, canınızın istediği mwevsimde istediğinmiz kadar gidin tatil yerlerine (veya internetten, yahut seyahat şirketlerinden ayırtın yerinizi.....
Verin 500-1000 Lira iş tamam. Başınız da ağrımaz dişiniz de...Keyfiniz de hoş olur.
Sağlıklı, helal bol kazançlar ve iyi tatiler sizlerin olsun.
(Kederli)
Ticaret Danışmanı
Önemli dipbilgi:
Bu konutları satışa çıkaranları hiç tanımam, hiçbiriyle ailevi, maddi veya manevi bağlılığım, özel veya ticari ilişkim yoktur, olmamıştır, olmaz da!
Bu yazımı ilk kez kendi irademle burada sizlerle paylaşıyorum. Hiçbir kurum ve kuruluş bu yazdıklarım hakkında benimle irtibata geçmemiştir, geçmesinde de asla fırsat tanımam.
BU yazımdan ötürü, ne maddi karım ne de zararım olmuştur veya olacaktır. Sadece ve sadece vicdani toplumsal sorumluluk, hak, hukuk ve adelet adına vatandaşı zarardan koruma amacıyla yazdım. Hiçbir kimsenin bu yazımı buradan baskıyla veya maddi vaadlerle kaldırtması mümkün değildir. Keza; 1: Sadece Allah’tan çekinirim, 2. Bana verilebilecek rüşvet kadar bu alemde para basılmış veya basılacak değilir, maddi servette yoktur, olamaz da kıyamete kadar.
Bilginize arzederim.
Selam ve saygılar
(Kederli)
Sosyal Hukuk Danışmanı
YORUMLAR
Değerli yazı dostu; geçenlerde ablam kaplıca devre mülklerinden bahsediyordu. Avantajlı diye. Garibim; mutlaka o da arkadaşlarından duymuştur. Ne yapsın oda uygun olursa kardeş sayısı çok olduğundan, gider faydalanırız diye. Dinlerken pek bozuntuya vermedim. Ama içimede sinmedi.
Şu anda bu yazınız tam bir aydınlık oldu. Çok çok teşekkür ediyorum. Böylesine önem bir konu için bizleri bilgilendirdiniz.
Siz kutluyorum. Çalışmalarınızda başarılar diliyorum.
Kederli
Bunu da vicdanımıza borçluyuz.
Yardımcı oldumsa, ne mutlu bana.
Selam ve saygılar