Metin AKDENİZ: ' Şiir eylem projesidir, şiir devrimdir.' Söyleyişi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Metin AKDENİZ’i tanımak, şiirde yolculuk yapmak için doğru yerdesiniz. İYİ OKUMALAR.
meselci: Öncelikle Merhaba Metin Abiciğim. Edebiyat için, okurlarınız için bize değerli vaktinizi ayırdığınız için çok teşekkür ederim. İlk sorum (klasik olsa da) şu olacak: Sizi tanıyabilir miyiz birkaç cümleyle?
Metin AKDENİZ: Şiir denen güzel varlıkla tanıştıktan sonra sözcüklerin gücünü anlamış bir şiir emekçisiyim. Bugün (20 Ocak-doğum günümdür-duyurulur) 43 yaşına girdim. Hayatla erken, edebiyatla geç tanıştım. Tatvan’da doğmuş biri olarak Manisa’da yaşamak gibi bir mozaik’in içinde insanları anlamaya çalışıyorum. Çok sevdiğim güzel sanatlar(resim) dan kovulup hiç sevmediğim ekonomi okumakla neler kaybettiğimi anladığımda, kendimi kamu kurumunda çalışan bir emekçi olarak buldum.
meselci: Sevgili AKDENİZ, ne güzel bir günde sözleşiyoruz. Bu benim için büyük bir sürpriz oldu. İyi ki doğmuşsunuz, iyi ki varsınız aramızda. ’Hayatla erken, edebiyatla geç tanıştım’ dediniz. Bunu açabilir miyiz?
Metin Akdeniz: Çocukluğum rençberlikle geçti, işçi bile demiyorum, o zamanlar biz tarım işçileriydik. Bitlis’ten yeni gelmiştik. 4 yaşında olmak ve bir tek kelime Türkçe bilmemek. Manisa’nın Alaşehir ilçesinde bir köyde, çiftliklerde çalışmaya başladı annem babam. Onlar hiç genç olmadılar. Ben de biraz büyüyünce, eve katkı olsun diye onlarla beraber çalışmak zorunda kaldım. İşi biraz abartıp en iyi çapa çeken ben olacağım derdim, iyiydim de. Kısa zamanda kas yaptım. Okul hayatımı da buralarda tamamladım. Sonra İstanbul ve Sahil yerlerine yolculuklar yapıp oralarda çalıştım. 20 yaşımdan beri okuyorum. İlk kazandığım paraları dünya klasiklerine yatırdım. Babam çok kızmıştı. O gün bugündür okuyorum. Birkaç siyasi gözaltım hariç önemli şeylerle karşılaşmadım. Ve edebiyatdefteriyle 2009 da tanışmakla birlikte şiire merhaba dedim. Burada ilk yazdıklarım hatta son 2 yıla kadar yazdıklarım buram buram arabesk kokan şeylerdi. Şimdi onlara baktığımda kendime ufak da olsa saygı duymaya başladım bugün yazdıklarımla ve tabi ki edebiyat defterine.
meselci: Anladım. Ve çok duygulandım hayatınızdan sunduğunuz emek dolu kesitlerden. Baktığımızda her şairin öz geçmişi sıkıntılarla dolu. Şimdi izniniz varsa şiiri konuşalım. Yüreğinizde şiir ne anlam(lar) ifade ediyor?
Metin AKDENİZ: Şiir benim için var olmakla aynı anlamda, var ol ki yok edilmeye çalışanları yaşatmak için bir kıvılcım olasın. Şiir soru sormaktır, eylemin projesidir. İntihar tamircisidir. Yaşamdır. Şiirin sadece duygular üzerinden yola çıktığına inanmıyorum. Ama duygunun temel olduğu gerçeğini saklı tutuyorum. 30 yıl önce şiir başkaydı şimdi başka. Şimdi bilgi denen faktör şiirin bütün manevralarını değiştirdi. Duygu-aşk-ayrılık-yenilgi vs. bunlar hala şiirde var. Ve hep olacak ama bunları şiire yaslarken şiirin çökmemesi için bilgi, felsefe, toplumsal duyarlık, ironi, empati, müzik, sinema ve bütün güzel sanatlarla kurulan bağlar sağlam olmalı. Bunlar olmayınca şiir hep öksüz kalacak. Ayrıca şiir olmazsa bu saydıklarım da eksik kalmış olacak. Şiir devrimdir. Şiir Edip Cansever’dir.
meselci: Sevgili AKDENİZ, şiire dair ne şahane tanımlar bunlar. Şunu da çok merak ettiğim için soruyorum. Bir şiir yüreğinizde nasıl hasıl olur? Hemen mi yazarsınız, yoksa günlerce mi sürer bir şiiriniz noktalanması? Yani ilham perileriniz yardım sever mi?
Metin AKDENİZ: Herhangi bir zaman sınırlamam söz konusu değil. Ama şiir üzerinde bir proje gibi çalışıp araştırmalar yaptığımı söyleyebilirim. Bazen bir sözcük, kavram veya isim için sayfalarca araştırma yaptığımı bilirim. Bu da iyi şiirin ortaya çıkmasın için gösterdiğim gayrettir, okuyucuya olan saygıdır. İlham perisi diye bir şey olduğuna artık inanmıyorum. İnsan kalbi yaşadıkları, okudukları ve dünya görüşüyle yazar.
Yani bana göre öyle.
meselci: Haklısınız. BOHEMYA adlı şiirinizden alıntığım kısım şöyle:
Bu coğrafyada kurtlar öldürmek
Koyunlar birisinin peşinden gitmek istiyorlar
Cinayet yarışlarında burnu kanayan ilgisiz kalabalık
Kulağı çürümüş, et kokan kalabalık
Çocuklarını öldürmeye gönderen kalabalık
Kirli savaşları dolar savurarak alkışlayan kalabalık
Sam amcanın perişan kuyruğuyla savrulan iktidarların
Kıçını milli duygularla onurlandıran kalabalık
Sorulara koşan atların kaldırdığı toza karışırken anlam
Gökyüzünü bir iple bağlayıp götürdüler
Bize kalan; rezil bahislerin uğultusunda delicesine yazmak
Yani, çıplak bir tepeden uçma hissini koynuna alıp
El yazması bir tebessümle kanatılmak sonsuza.
Bu coğrafyada yaşamak neden zor olmuş? Duyarsızlar çok mu etrafınızda? Daha iyi yaşamak adına insanlar ne yapmalı? Şiirinize paralel düşüncelerinizi alabilir miyiz?
Metin AKDENİZ: Bu coğrafyada yaşamak zor, evet. Zorluğun kirlenmiş, çürümüş siyaset ve adalet anlayışından kaynaklandığını düşünüyorum. Birbirine düşmüş halklar bundan sonra nasıl birbirini sever bunun yollarını bulmalıyız. İktidarların rant uğruna göz yumduğu kirli bir savaş 30 yıldır yaşanırken ülkemizde, çocuklarını askere gönderen halk, öbür halka nefret beslemeye başladı. Yani savaşı zenginler çıkartır, yoksullar ve emekçiler çatışır ve ölür, kısaca budur. Ama biz emekçiler, yoksullar sürüklendiğimiz tuzağı görür ve ona göre tepkimizi kargaşaya sebep olanlara verirsek, eminim ki barış ve güzel günlere ulaşılacak.
meselci: Şiirde ya da edebiyatta koyduğunuz, hedeflediğiniz bir nokta var mı?
Metin AKDENİZ: Şiirde şu an nerede olduğumu biliyorum. Nerede olmak istediğimi de biliyorum. Öncelikle bir edebiyatçı değilim. Ama nerdeyse tıkanmış olan şiire yeni damarlar, yeni söylemler, yeni argümanlar kazandırmak için elimden geleni yapacağıma inanıyorum. Kalıcı olmak istiyorum. Hiçbir zaman laf olsun diye yazmadım. Bundan sonra da şiire ve yazıya olan büyük saygım nedeniyle her yazdığım şiir, deneme ve öykünün edebi değer kazanması için hiçbir özveriden kaçınmayacağım. Bunu yaparken de özellikle yarın çocuklarımız bize şu soruyu sorduklarında; baba bugünler için ne yaptın?
Bu soruyu huzurla ve gururla yanıtlamak istiyorum. Benden utanmayacakları bir adam olarak anılmak istiyorum.
meselci: Yayınlanmış kitabınız var mı? Bundan sonra kitap bastırmayı düşünüyor musunuz?
Metin AKDENİZ: 2011 yılında “Kayıp Kelimeler Krallığı” adında bir şiir kitabım çıkmıştı. 2. Kitabım yaklaşık 2 ay içinde çıkabilir. Sadece kapak çalışması kaldı. Bir aksilik olmazsa KİBELE yayınevinden çıkacak inşallah.
meselci: Özellikle takip ettiğiniz yazar/şair var mı?
Metin AKDENİZ: Takip ettiğim yazar ve şair elbette ki var. Şöyle ki, listem kabarık, kitaplarını ve eserlerini okuduğum Türk-Dünya yazar ve şairleri çok. Kitaplarını bulamıyorsam netten mutlaka dedektif gibi çalışır dokümanlar elde ederim. Ama roman okumayı neredeyse bıraktım. Çok özgün şeyler olmadığı sürece, ki şu an elimde Vergillius’un Ölümü(Hermann Broch) adlı kitap var. Sevgili Nevin (Wewin) yollamıştı, sağ olsun. İnanılmaz büyülü sözcüklerle(Ahmet Cemal) Türkçeye çevrilmiş. Yarısına geldim. Dil çok ağır olsa da bitmesini istemediğim bir kitap. Nihayetinde bir şairi anlatıyor. Bunun dışında en çok zaman ayırdığım şey felsefe.
Edebiyat defterinde; düşünce olarak, dünya görüşü olarak ayrı kutuplarda olsak da şiirlerini ve yazılarını en çok beğendiğim İbrahim Feyzullah Yalçın’dır. Bana göre o özellikle şiirde kendi devrimini yapmıştır. Yazdıklarının incelenmesi gerektiğini düşünüyorum.
meselci: Günlük hayata dönelim. Edebiyat dışında Metin AKDENİZ nelerle uğraşır, neler yapmaktan hoşlanır?
Metin AKDENİZ: Haftanın 5 günü çalışıyorum. Akşamları evdeyim, dışarı çıkmam genellikle. Ailemle vakit geçiriyorum. Cumartesi pazarları spor yaparım. Futbol sahası evimin karşısında zaten. Bunun dışında futbolu çok seviyorum. Sağlıklı bir Galatasaraylıyım. Maçlarını mutlaka izlerim.
Buraları kırsal, harika bir doğa var. İstediğinde kendini dağların koynuna bırakabiliyorsun. En sevdiğim şeylerden birisi arkadaşlarla tepeye çıkıp kente yukarıdan bakarken, ateş etrafında oturup sohbetler yapmak.
meselci: Manisa nasıl bir yer? bu şehir ruhunuza hangi duygularla seslenir?
Metin AKDENİZ: Manisa, kozmopolit bir yer. Özellikle Doğu’dan yoğun göç almış büyük bir il. Ben Alaşehir ilçesinde yaşıyorum. Üzüm memleketi. Türkiye’nin yüzde 60 üzüm üretiminin yapıldığı yer. Uçsuz bucaksız üzüm bağları, inanamazsınız. İstanbul’dan bir arkadaşım geldi. Üzüm bağlarını görünce şaşırıp kaldı. Burada güneş hiç batmaz. Kışında bile insanlar gömlekle dolaşabilir. Her ne kadar siyasi olarak biraz baskı altında kalsam da burayı seviyorum. Doğayla iç içesiniz. Ama memleketimi de çok özlüyorum.
meselci: Son olarak aşağıdaki kavramların sizin için ne ifade ettiğini bir iki cümleyle söyleyebilir misiniz?
Metin AKDENİZ:
Hayattaki en büyük korkunuz: Anlaşıla-mamak.
Mavi renk: Eskiden özgürlüktü-şimdi kendini renk sanan bir unutulmuş.
Bayılarak dinlediğiniz şarkıcı ve nedeni: Bethoveen-5.secret…nedeni: huzur ve içsel yolculuk.
Yalnızlık: Benim pasaklı kontesim-şiirimin esas oğlanı.
Güvercinler: Ülkemin halkları.
Aşk: Sonsuzluk.
Dostluk: Aşkın kardeşidir.
Şiir: Varoluş-sorular gezegeni.
Gece: Şirin ham maddesi.
Cömert YILMAZ: Hayatımda tanıdığım en kişilikli insanlardan biri.
Ve Edebiyatdefteri.com: Sözcüklerimin yurdu.
meselci: Sevgili AKDENİZ sorularımı(zı) içtenlik cevapladığınız için şahsım adına ve edebiyatdefteri.com bütün üyeleri adın çok teşekkür ederim. Var mı son söylemek istediğiniz bir mesaj? Yolunuz bir ömür açık olsun ayrıca.
Metin AKDENİZ: Bana böyle bir imkanı verdiğin için ben teşekkür ederim. Bütün Edebiyat Defteri üyelerini seviyorum. Arada kırgınlıklarımızın olduğu arkadaşlar da oldu. Bunlar geçici, sonuçta asıl olan şiir kardeşliğidir. Güzel ve mutlu bir Türkiye, savaşsız bir dünya adına herkese sevgi ve selamlar yolluyorum.
---BİTTİ---
Mehmet Selim ÇİÇEK
31.01. 2013
YORUMLAR
Bu sitede ilk söyleşisini okudum kişi sendin. Sen farklı olanı yapıp buradaki arkadaşlarımızla söyleşiyordun. Bu yüzden seni hep takdir edeceğim kardeşim.
Metin Beyle yaptığın söyleşi de şiir adına çok güzel bir çalışma. Şiirlerini beğenerek okuduğumuz şairimizi ve fikriyatını biraz daha yakından tanımış olduk.
Geç de olsa tebrik eder saygı ve sevgilerimi sunarım Mehmet.
Metin Beye de başarılar diliyorum.
Yaşama ve şiire dair, güzel bir sohbete tanıklık etmemizi sağlayan
iki ''yürek işçisi''ne ayrı ayrı teşekkür ederim.
-Fotoğraf karesinin içinde neden yoktum- diye düşünürken
bu anı yakalamak için, deklanşöre basan parmağın bana ait olduğunu anımsadım sonra.
Sizleri tanımak çok güzeldi.
Saygıyla
Daha önce de şiirlerine tesadüf edip okuduğum şair son güne gelen şiiri ile perçinlendi tanışıklığım ...
Sorular ve cevaplarla tanıdık benim dikkatimi çeken iki şey var sormak istiyorum siyasi baskıdan söz etmiş nasıl bir baskı bilmek istiyorum şiir konusunda mı özel yaşamla mı ? tahminim özel yaşamla olabilir yönünde...
Diğer merak ettiğim konu resim de beyaz giyinmiş beyefendinin tam karşısındaki resim mi kendisi siyah ceketli :)
onun dışında Cömert Yılmaz hakkında söylediği söze hiç tanımadığım halde ben de katılıyorum çünkü daha farklı kişilerden de duydum aynı güzel sözleri ne güzel insanların arasında karakteri sağlam diye anılabilmek ben de bir iyiliğine şahidim ...
Emeği yüreği tebrik ediyorum
Her zaman saygımla selamlar
mehmet kardeşim,
öncelikle; şiirlerini okuduğum, içinde derin manalar bulduğum fakat fikir anlamında yetersizliğimi yüzüme vurduğu için yorum yapmaktan hep kaçındığım bir şairle söyleşi yaptığın, yakından tanımamıza imkan verdiğin için sana teşekkür ediyorum.
seçim mükemmel:)
sorular da güzeldi.
cevaplar harikaydı.
defterde bana göre en merak uyandıran isimlerden biri Metin Akdeniz.
çok fazla konuşup pot kırmak istemiyorum.
yalnız bir sorum var:
benimle ne zaman röportaj yapacaksın?
:)
tebrikler
teşekkürler.
Duygulandım...
Harika bir söyleşi olmuş, okurken içinde bu cevherler de varmış dedim.
Tanıtmak, tanımak farklı yönleriyle gerçekten çok güzel. İçimizden biri.
Şiire harika anlamlar yüklemiş değerli birisi ve hayata.
Tanıdığıma gerçekten mutlu oldum.
Emeklerine sağlık Meselci
Sevgi ve Selamlarımla,
Metin Akdeniz defterde adını gördüğüm ama bir iki şiiri hariç okumadığım bir edebiyat defteri
arkadaşıydı.
Bu tanıtım, sohbet iyi olmuş meselci,sayende tanımış oldum. Olduk yani.Buraya alıntıladığın şiirini
çok beğendim ve bundan sonra şiirlerini okumaya karar verdim.Bilmediğim içindi okumamam..
Ayrıca Metin Akdeniz'in doğum günüymüş, nice şiirli güzel yıllar diyorum.
tebrikler,
selâmlar..
Büyük keyifle okuduğum bir söyleyişiydi.
Hocam dediğim değerli dost yüreği bu vesileyle çok daha yakından tanıma fırsatı buldum.
Çok duygulandım gerçekten.Bir şairin hayat anatomisi .
Hiç bir şey kolay yazılmıyor ...mutlaka bir sağlam temeli oluyor özellikle denenmiş , denenilmiş acılardan ... Dilerim bundan sonra hayatınız mükemmel derecede olur.
Sağolasın Sevgili Mehmet Bey kardeşim. Sorular mükemmeldi gerçekten.
Hani şiir Edip Canseverdir demişsiniz ya orda inanın bittim.
Kesinlikle Edip Canseverdir ona olan hayranlığımı kelimelere sığdırmam mümkün değil.
Bu anlamda da buluşmuş olmak şiir çatısında çok memnuniyet verici.
Ahh Edip Abi gelsende görsen şiirimizi neler yazardın allah bilir :(
Birde şu okuduğunuz son kitap keşke dün okumuş olsaydım ya da Mehmet Bey Kardeşim bir gün önce yapsaydı şu söyleyişi de fuara gittiğimde alsaydım ya :( yüzde 35-20 lere yakın indirimliydi orda kitaplar :( Neyse yine bakarım merak ettim.Kitap söz konusu oldumu akan sular durur :))
Hocam, doğum gününüzü tüm içtenliğimle kutlar yazın ve özel yaşamınızda daim
mutluluklara ,başarılara seven ve sevdiklerinizle birlikte ulaşmanızı dilerim.
Sizleri çok seviyorum değerli dostlarım.Emekleriniz için çok teşekkürler.
Hep soran hep cevaplayan her iki kıymetlim yüreklere selamlar, saygılar olsun sevgiler olsun.
Kaleminiz ,kelamınız, yüreğiniz daim olsun .Hep olsun inşallah.
Tarih de boş durmayıp bu başarılı söyleşiyi yazacaktır sevgili meselci...
İki kalemi de gönülden kutlarım...
Sevgilerimi ve saygılarımı sunarım...
meselci
Eyvallah.
Tarihe not düşmüşsek ne mutlu bize.
Sevgiler saygılar.
bu işi defterde ilk meselci yapardı.... biraz ara verdiki yine başlamış.... ben çok sevindim... sayın akdenizi tanımaktanda gurur duydum sağol varol çiçek kardeşim...
meselci
Selam Tacettin Abi.
7 ay sonra sözümü tutup, Metin AKDENİZ ile sözleştim.
Ve ortaya iyi bir çıktığını görüyorum.
En derin saygımla abiciğim.
güzel söylesiyi paylasan ve ictenlikle cevaplayan yazarlara tesekkürler (metin akdenizin dogum günü kutlu olsun).
"Buraları kırsal, harika bir doğa var. İstediğinde kendini dağların koynuna bırakabiliyorsun. En sevdiğim şeylerden birisi arkadaşlarla tepeye çıkıp kente yukarıdan bakarken, ateş etrafında oturup sohbetler yapmak." Türkiyemizin her yerinde yörük, cerkez, dadas, kürt v.s daglara birlikte cikip kor ates karsisinda Türkce sohbetler edecek; bizi ayirmaya calisan emperyalistleri catlatircasina..!
Öncelikle şunu yazayım. Özelinden de kutlamama rağmen bir de burda kutlayayım. İyi ki doğdun Metin, iyi ki varsın, doğum günün kutlu olsun.
Yukarıdaki söyleşiyle Metin'i biraz daha tanımış olsam bile bir sözü kendisi hakkında yanılmadığımı gösterdi bana, güvercinleri ülkemin halkları olarak tanımlıyor. Bir tek bu bile Metin'in ne kadar evrensel bir yapısı olduğuna delalettir.
Ve Meselci, seni de bu çalışmandan dolayı kutluyorum, başarıların daim olsun. Defter ailesinin bu nezih insanlarının arasında olup nefes almayı seviyorum.
meselci
Sürprizim buydu.
Nice başka paylaşımda buluşmak dileğimle.
öncelikle doğum günü kutlu olsun hewal'in...ailesi ile beraber sağlıklı ve mutlu bir yaşam diliyorum kendisine...
şimdi can yoldaşımız edebiyatı ve şiiri öyle güzel bir pencereden anlatmış ki bize...zaten onun kimliğine yakışan da budur...ben şahsen Metin gibi değerli ve usta bir şair'i tanımış olmaktan son derece gurur ve onur duyuyorum...bir çoğumuz zaten bilir; Metin'in şiir ve edebiyat felsefesi gökyüzüne açılan bir kapı gibidir...ve o kapı her zaman aralıklıdır...gelen kişiyi ilk önce oradan içeri alır ve yüreğine konuk eder...nedir o kapı..?..öyle ya o kapının ardında neler bekliyor kim bilir bizi...ne yok ki...önce kucakladığı bir halk görürsünüz orda...sırtında umudunu kambur etmiş ama eğilmemiş, hayat mücadelesi veren insanlar...yani yürek işçileri...emekçileri...alın teriyle bozuk düzene, hayata, haksızlığa, ezenlere kafa tutanlar, boyun eğmeyenler...yani güdülen sürüden ayrılanlar...barış ve özgürlük ateşiyle kavrulanlar...gerçeği savunanlar ve gün ışığına çıkarmak için mücadele verenler...
ama bir de diğer halkı görürsünüz şiirlerinde...düşüncelerine, yüreğine pranga vuran halk...zincirlerini aksesuar gibi günlük takanlar ve hiç çıkarmayanlar...kendini içine hapsedenler ve orada günden güne çürüyenler...ve bunun farkında olmayanlar...
işte Metin hep bu halkı yan yana getirmeye çalışır...o hep u.mutlu ve güneşli bir gökyüzü ister halkının ve şiirlerinin çatısına...ama bazen de temeline bir fırtına çöker aniden ve kökünden söküp atar uçuruma...bir yanda isyan vardır, diğer tarafta vurdum duymazlık...bir tarafta varoluş vardır diğer yanda ise yok oluş...
bunlar belki de sadece birkaç örnektir...o'nu anlatmak ne felsefenin işidir ne de imgesine sığınan
birkaç sıska cümlenin...
o yüzden ben burada o'na dair sayfalar dolusu yazsam da yetersiz kalacaktır...
şiire bir adım daha bizi yaklaştırdığı, gerçeküstü kelime hazinesiyle bizi kucaklaştırdığı, birbirinden güzel şiir ve yazılarıyla bizi buluşturduğu için kendisine ne kadar teşekkür etsek azdır...
bu anlamda bu güzel sohbeti bize sunan sevgili dostumuz meselci'ye de teşekkür etmek boynumuzun borcu...
şiir ve dostluğun kucaklaşacağı nice paylaşımlara diyorum...
sevgiyle...
meselci
Yorumun
Can satırların tamamlamış söyleyişiyi.
Duygulanarak okudum cümlelerini.
Çok teşekkürler hevalé.
Gule
sağolasınız...emeğinize yüreğinize
saygı ve selamlarımla...
Öncelikle Sevgili Metin Akdeniz doğum gününüz kutlu olsun...
Sağlık, huzur, umut ve edebî çalışmalarınızın bereketli olduğu bir ömür diliyorum...
Sevgili meselcinin duyarlı ve samimi sorularına sizin şiir ve edebiyatla örülmüş cevaplarınız hoş bir sohbete şahit olmamıza neden olmuş...
Gönülden kutluyorum her ikinizi de...
Okumaktan keyif aldığım bir yazıydı ve küçükken yaşanılan olaylara baktığımda da şunu bir kez daha farkettim ki; teninin rengini topraktan alan insanların kaderi değişmiyor. Kırkın duvarına dayandığım şu günlerde bilmiyorum umuda hala yer var mı bir yerlerde...ya da görecek olan olur mu ki barışın gerçek yüzünü...avuçiçine saklanan çocuklar ..ah çocuklar. çıkacaklar mı gün yüzüne...
Ve tekrar ettiğim bir nokta daha; okumaktan, kendini geliştirmekten geçiyor iyinin yolu...
Bu arada- doğumgününüz kutlu olsun- Yoldaş
-ailenizle sağlıklı ve huzurlu nice yıllara-
Teşekkürler, çok teşekkürler
ve saygı sevgiler her ikinize
Selam ile
-Rezber Camêr- tarafından 1/20/2013 1:37:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
meselci
Paylaşmak güzeldir esasiyle bu defteri ailemiz biliyoruz.
Metin AKDENİZ'i konuşturduğum için mutluyum.
Gelek spas rezber.
Sayın Meselci çok güzel bir röportaj olmuş. diğer arkadaşlarımılada yapsanız daha yakından tanırız.Tebrikler.Çalışmalarınızda başarılar dilerim.Selam ve saygılar.
meselci
Çok teşekkür ederim.
Fırsat buldukça diğer üyelerimizle de söyleyişiler yapacağım.
Saygılar.
Metin Akdeniz
Böyle bir paylaşımda buluşturduğun için...
Doğumgünüm olması da ayrıca güzel bir tesadüf...
Yüreğine sağlık...