şimdi kuyruğu dik gözü çakmak çakmak
Her toplum kendi insanına birçok övgü dolu özelikler izafe edilmiştir.Misafir perver,saygılı,sevecen,belli bir yaşa gelmiş olanlara bilgelik bunlardan hemen akla gelen bir kaçı. Elbette bu övgülerden çok daha fazlasını hak eden ,gerçek ten bir lokma ekmeğini bir bardak su ile herkesle paylaşabilen ,bütün Dünyaya hoş görü,sevgi,aşk gibi güzel değerleri n dersini veren Mevlana,Hacı Bektaşi Veli ,Yunus Emre gibi insanlarımız var.Ancak bunu abartarak her yaşlıyı bilge,her hırkalıyı derviş sanma ,her söylenene evet efendim diye bilen,kendi hakkını arayamayan,genelliklede yeterli bilgiye sahip olmadığı için takım elbiseli bir insanın karşısında şapka çıkarıp hazırol¸a geçen,siyah otomobi gördüğünde yol açan,kendisinden belkide yaşça çok küçük birisine kafasında takke veya örtü var diye yer veren insanların var olduğu yatsınamaz bir gerçek.
İnsanlara hak etmediği bir değeri o insanlara iyilik değil kötülük etmektir.Öreneğin:Hayatında hiç güreş yapmamış iri kıyım birine;Aslanım be sende bu boy bu pos varken ……….o kim oluyor be vallahi tuttuğunda yerle bir edersin ,goçum benim…………………….
Bu övgüyü alan da gerçekten kendinde böyle yeteneğin olduğu duygusuna kapılması,daha da ilginci övgüyü yapan kişinde belirli bir süre sonra buna inanmaya başlaması tam bir kara mizah örneği.
Dünyanın insan eli ile kirletilmemiş,hayvanların özgürce yaşaya bildikleri alanda ;Aslan ava çıkacak etrafını şöyle bir kontrol etmiş uzakta çalıların arasında bir geyik tam ağzına layık otluyor,onun yakınında da kurt dolaşıyor,Aslan kurda yanaşmış kurt kardeş bak bakalım kuyruğum dik duruyormu,gözlerim çakmak çakmak olmuş mu ?evet kıralım kuyruğunuz dik gözleriniz çakmak çakmak demiş.Aslan hamlesini yapmış geyiği bir pençe darbesi ile yıkıp sonrada parçalayıp yemiş.
Kurt bakmış bu iş çok hemen yandaki tilkiye çabuk buraya gel diye bağırmış tilki korkarak kurda yaklaşmış:
-kurt bak bakalım kuruğum dikmi?Tilki ne desin korkudan dik kardeş demiş.
-Kurt bak bakalım gözlerimde çakmak çakmak mı?
-Evet kurt kardeş demiş.
Kurt şöyle bir gerinmiş ilerde çayırda otlayan ata doğru koşmuş.At otlamaya devam edmiş.Kurt ata seni yemeye geldim diye seslenmiş.At kurt kardeş madem yiyeceksin beni arka ayağıma diken battı çok acıyor onu çıkarda öyle ye demiş.Kurt hemen olur deyip atın arkasına geçmiş,at öyle bir tekme vurmuş ki kurt metrelerce ilerde duran tilkinin yanına düşmüş.Tilki o kurt kardeş bak şimdi kuyruğun dimdik gözlerin çakmak çakmak olmuş diye gülüp gitmiş.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.