- 3963 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
OLMASAYDIN OLMAZDIK!
Hani mâlum şu yazı; Koç grubunun saniyesi ortalama 300 euro’dan olan 70 ulusal tv kanalında yayınlayacak kadar vefalı! Olduğu gösteren kısa film; Aradan kaç ay geçmesine rağmen aklımdan silinmiyor bir türlü..
Ben de Vatani görevini yapmış, Ülkesini seven biri olarak tabi ki Toprağımı seviyorum, Bir karış toprağıma, Bayrağıma değecek bir leke için canını seve seve vermeye hazır olan bir Türküm.
Genelde bu söz Efendimiz (s.a.v) için “Sen olmasaydın âlemleri yaratmazdım” şeklinde kullanılmış ve Kutsi Hadis olduğu rivayet edilmiştir. Hadis adı altında nakledilen bu rivayetler, peygamber sözü olmaya mani illetler taşımaktadır. Adına Kutsilik eklemekle bir söz kutsi olmaz. Allah’ın elçisine vahyettiği Kur’an’a uygun olmayan bir anlayışı Kur’an-dışı bir yolla söylemesini düşünmek mümkün değildir. Bu anlayışların hiç birisini onaylayan bir ayet bulmanız da mümkün değildir.
Cenabı Allah Kur’an’ı Kerimde;
"Ey Resulüm! Biz seni ancak alemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiya 107) Buyurmaktadır.
Bu ayet "Sen olmasaydın alemi yaratmazdım" anlayışı ile bağdaşmaz, aksine çelişki arz eder. Allah bütün elçilerini insanlık alemine olan merhametinden göndermiştir. Bu nedenle bütün elçiler onun rahmetinin eseri ve gönderildiği aleme rahmettir. Bu konuda hepsi eşittir ve aralarında bir fark yoktur.
Peki bu mevzubahis anlayış nerden geliyor;
"Âdem aleyhisselam Cennet’ten çıkarılınca, ya Rabbi, Muhammed aleyhisselamın hürmetine beni affet diye dua etti. Allahü teâlâ ise, (ne cevap vereceğini bildiği halde, cevabını da diğer insanların duyması için) "Ya Âdem, onu henüz yaratmadım. Nereden bildin?" buyurdu. Âdem aleyhisselam da, Arşta "La ilahe illallah Muhammedün Resulullah" yazılı olduğunu gördüm. Anladım ki, şerefli isminin yanına ancak en çok sevdiğinin, en şerefli olanın ismini layık görürsün dedi. Allahü teâlâ buyurdu ki: "Ya Âdem doğru söyledin. O bana insanların en sevgilisidir. Onun hürmetine dua ettiğin için seni affettim. Eğer Muhammed aleyhisselam olmasaydı, seni yaratmazdım." (Taberani) Diye bilinen bu Hadis fazla sağlam kaynaklara dayanmamaktadır.
Kur’an’ın gaybi konuları anlatırken "bu sana vahyettiğimiz gayb haberlerindendir. Sana vahyetmeseydik sen bunu nereden bilecektin" şeklinde bir usulü hatırlatmaktadır.
Bu, sana vahy ile bildirdiğimiz gayb haberlerindendir, Ey Muhammed, yoksa, Meryem’i hangisi himayesine alacak diye kalemleriyle kur’a atarlarken de çekişirlerken de sen yanlarında değildin." (Ali imran 44)
"İşte bu (Yusuf kıssası) gayb haberlerindendir. Onu sana vahyediyoruz. Onlar hile yaparak işlerine karar verdikleri zaman sen onların yanında değildin (ki bunları bilesin)." (Yusuf 102)
Yani bu “olmasaydın olmazdık” sözü çok ağır ve hiçbir kula yakıştırılamayacak bir söz. Hz. Muhammed (s.a.v.) ne kahramanlar yetiştirmiş ama hiç bir sahabe ya Resulallah sen olmasaydın biz olmazdık diye bir şey dememişlerdir.
Bilakis; Peygamber efendimizin vefâtıyla üzülen Hz. Ömer’in (R.A) "Resûlullah vefât etmedi" sözlerini duyan H.z Ebu Bekir (R.A) şöyle konuşmuştur:
“Kim ki Muhammed’e (s.a.v) tapıyorsa, bilsin ki, Muhammed (s.a.v) ölmüştür. Kim ki Allah’a ibadet ve kulluk ediyorsa bilsin ki, Allah Hayy’dır, ölümsüzdür”.
Yani birini ölümsüzleştirmek , tapacak kadar sevmek şirktir, Şirk de büyük günahların başında gelir.
Biz Müslümanız, ve her namazda;
“İyyake na’budu ve iyyake nastein”
"Ancak Sana kulluk eder ve yalnız Senden yardım dileriz." (Fatiha 5)
Diyen bir ümmetiz.
Fani birine “olmasaydın olmazdık” demek yerine Baki olana “Rahmetin olmasaydı biz ne yapardık” desek, daha güzel olmaz mı?
Muhabbetle…
YORUMLAR
hey sen itikatı zayıf arkadaş. belki mustafa kemal için diyordun bu sözü o yüzden zoruna gitmiş olabilir. ve iyi oku.
Olmasaydın Olmazdık RASÛLALLAH !
Kur`an, Peygamberimiz Hz. Muhammed (asm) için, “Ve mâ erselnâke illâ rahmeten lil âlemîn” yani, "Biz seni, ancak âlemlere rahmet olarak gönderdik." (Enbiyâ, 21/107) buyuruyor.
Bu ayet, ilgili hadisin manasına uygundur. Çünkü, ayette geçen “âlemîn”, “kâinât” demektir. Hadiste geçen “eflâk” de “kâinat” demektir. Âlemîn sözcüğü yerine kâinat sözcüğünü koyduğumuzda bu ayetin farklı bir anlamı şöyle olur: “Biz seni, kainata rahmet olmasaydın göndermezdik.”
Bu açıdan bu ayet ile “Sen olmasaydın, sen olmasaydın Ben Âlemleri yaratmazdım.” sözü arasında manaca neredeyse örtüşme vardır.
Ayrıca şu ayetler de, söz konusu hadisi destekler mahiyettedirler:
“Andolsun içinizden size aziz bir peygamber gelmiştir." (Tevbe, 9/128)
"Ey Peygamber! Biz seni bir şahit, bir müjdeci, bir uyarıcı, Allah`ın izniyle Allah`a çağıran ve nur saçan bir kandil olarak gönderdik." (Ahzap, 33/45 ve 46)"
“Ve sen elbette yüksek bir ahlâka sahipsin.” (Kalem, 68/4)
Bu ayetler ve buna benzer çok ayetler zımnî ve işârî olarak “Levlâke” hadisini teyit ve takviye ediyorlar.
Hz. Cabir anlatıyor: “Ey Allah’ın Resulü! Anam-babam sana feda olsun, Allah’ın her şeyden önce ilk yarattığı
şeyi bana söyler misiniz?” diye sordum. Şöyle buyurdu “Ey Cabir! Her şeyden önce Allah’ın ilk yarattığı şey senin
peygamberinin nurudur. O nur, Allah’ın kudretiyle onun dilediği yerlerde dolaşıp duruyordu. O vakit daha hiçbir
şey yoktu. Ne Levh, ne kalem, ne cennet, ne ateş/cehennem vardı. Ne melek, ne gök, ne yer, ne güneş, ne ay, ne cin ve ne de insan vardı.
rahmeti olmasaydı gerçekten çok çaresizdik
her türlü şerden ona sığınıyorum
yüreğin dert görmesin kardeşim
anlamlı güzel bir paylaşımdı
kutlarım
saygılarımla
Mustafa Sade
Saygımla daim...
M uhahhak ki bütün peygamberleri Allah gönderdi. Peygamber de olsa onların içinde de çok sevgili olanı vardır. işte O da Hz. Muhammed (a.s.v) dir. Bunun hiç bir tartışılır yönü yok.
Mustafa Sade
Ben zaten Peygamberimizin büyüklüğünü tartışmıyorum O belli,
Benim dediğim;
"Allah bütün elçilerini insanlık alemine olan merhametinden göndermiştir. Bu nedenle bütün elçiler onun rahmetinin eseri ve gönderildiği aleme rahmettir. (Bu konuda) hepsi eşittir ve aralarında bir fark yoktur."
Kaldı ki Peygamber dahil kimseyi ilahlaştırmamak gerek, birine tapacak derecede bağlanmak şirktir, Allah muhafaza;
Saygımla daim...
Mustafa Sade
Selam ve saygımla...
Mustafa Sade
Selam ve saygımla...
Mustafa Sade
Selam ve saygımla...