- 2533 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Selim TEMİZ Nasıl Bir İnsandır? Yani Ben :)
Sayın Selim TEMİZ,
Sizin için hayatta önemli olan, sağlam ve güvenilir bir yapı içinde hareket etmektir. Bu nedenle de hayatınızı şu slogana göre yaşıyorsunuz: Herşey düzen! Eviniz veya paranız, işiniz veya boş zamanınız olsun: Herşey düzenli ve planladığınız gibi ilerlediğinde mutlu oluyorsunuz. Çevrenizdeki insanlar sizi çalışkan, düzenli ve sözüne güvenilir biri olarak tanıyor. Konuşmadan önce söyleyeceklerinizi iyi düşünüyor ve verdiğiniz sözleri ciddiye alıp olanları mutlaka tutmak için gayret gösteriyorsunuz. Konu, uygun bir hediye bulmak, bir eğlence organize etmek veya birlikte tatile çıkmak olduğunda etrafınızdaki insanların geldiği adres her zaman siz oluyorsunuz. Önemli tüm konuları ajandanıza not aldığınız için bir konuyu unutmanız mümkün değil. Ancak önemli olan, ajandanızın her zaman yanınızda olması. İş hayatınızda da genelde çok angaje olan birisiniz. Bu konuda da şartların iyi olmasına özen gösteriyorsunuz ve güçlü yönlerinizi göstermeyi amaçlıyorsunuz. Sizin için efektif çalışmak ve hedeflerinize ulaşmak çok önemli. Siz, çok vermenin genelde insana çok kazandırdığını biliyorsunuz.
Sizin için, etrafınızdaki insanlarla geçinmek hayatınızda çok merkezi bir konu değil. Bunun yerine kendinize sadık kalmanız ve görüşlerinizi savunmanız çok daha önemli. Herkesle ne pahasına olursa olsun anlaşmak hedefleriniz arasında yer almadığı gibi siz genelde, kendi görüş ve fikirlerinizden eminsiniz. Sizin ikna olmanız için karşınızdakinin elle tutulur gerekçeler sergilemesi şart. Aileniz ve arkadaşlarınız sizin çok açık sözlü olmadığınızı iyi biliyorlar. Çevrenizde bulunan insanlardaki imajınız, bir sorun patlak verdiğinde veya acil bir durumda ilk olarak size gelebileceklerinden yana değil. Aile fertleriniz ve arkadaşlarınızın size gelmelerine karşı değilsiniz, ancak sorun ve sıkıntılarınızı genelde kendi başınıza halletmeyi tercih ediyorsunuz. Bu nedenle de başkalarından da aynı davranış biçimini bekliyorsunuz. İş hayatında sizi mutlu eden, kendi başınıza çalışabilmektir. Etrafınızdaki insanlar sizde hırslı olabilme yeteneğinizi takdir ediyorlar. Şüpheci ve bazen eleştirisel düşünme tarzınız, sorunlar baştan algılama ve köküne inme şansını sunuyor. Rekabetçi tavrınız ve başkaları ile temas içindeyken mantığı elden kaybetmeme yeteneğiniz, sizi başarılara taşıyabiliyor.
Siz, olur olmaz hayallere kapılmak yerine gerçekçi olmayı tercih eden ve ayakları tamamen yere basan birisiniz. Bunun dışında hayatınızda belirli rutinlerin olmasını seviyor ve ’denemeler’ yapmak ve kötü tecrübeler edinmek yerine, tanıdığınız ve bildiklerinizi yapmayı yeğliyorsunuz ve böylece riske girmiyorsunuz. Dostlarınız ve tanıdıklarınız, sizin gerçekçi ve prensiplerine son derece bağlı olmanıza büyük saygı duyuyorlar ve sizi istikrarlı ve çizgisinden şaşmayan, yaratıcılığı ve hayal gücü yerine gözü kapalı güvenilir biri olarak tanıyorlar. Biri ’imdat’ dediğinde ilk olarak sizin koştuğunuz herkes tarafından çok iyi bilinmekte! İlgi alanınız ağırlıklı olarak ilham gerektiren uğraşlar olmadığı kesin. Ancak bu, başka ve severek yaptığınız hobilerinizin olmadığı anlamına gelmemekte. İş hayatınızda ’garantici’ olmayı tercih ediyor ve eskiye ve geçmişte edindiğiniz ve sizi hedefinize taşımış olan emin olduğunuz ve geleneksel davranış biçimlerine bağlı kalmayı tercih ediyorsunuz.
Panayır yerlerini ziyaret etmek veya tehlikeli sporlar yapmak, hiç size göre değil. Çok sayıda insanın biraraya geldiği yerleri çok sevmediğiniz gibi, sürekli heyecan ve macera peşinde olmak da size ait bir davranış biçimi değil. Boş zamanlarınızı, sevdiğiniz yakın arkadaşlarınızla birlikte geçirmeyi tercih ediyorsunuz. Ancak yalnız kalmak da sizin için bir sorun değil. O zaman vaktinizi güzel bir kitap okuyarak değerlendiriyorsunuz. Arkadaş konusunda seçicisiniz ve dikkatli davranıyorsunuz. Bunun nedeni ise insanlara güvenmeye başlamadan önce onları çok iyi tanımak istemeniz. Çok yakın arkadaşlarınıza itimat ettiğiniz için sırlarınızı dile getirmekten çekinmiyorsunuz. Bunun yanısıra başkalarının sıkıntılarını can kulağı ile dinleyen, ancak duyduklarını kendisine saklayabilen birisiniz. İş hayatında kendi başınıza ve kendi sorumluluğunuzu üstlenerek çalışmayı tercih ediyorsunuz. Ekip halinde çalışılması gereken durumlarla da çok iyi başetseniz de, genelde yalnız çalışmayı daha çok seviyorsunuz. İş arkadaşlarınız ile profesyonel çerçevede konuşmayı seviyor, ’ayaküstü yüzeysel sohbetler’den uzak durmaya özen gösteriyorsunuz.
Kendinizi iyi ve dengeli hissettiğinizde, zor ve stresli durumlarla genelde iyi başediyor ve onları kolay atlatıyorsunuz. Karşılaştığınız sorunlara böyle günlerde mantık ve sağduyu ile yaklaşıyorsunuz. Ne var ki, duygusal olarak stresli bir dönemdeyseniz, yaşadığınız sorunlar sizi ayrıca zorluyor ve duygusal tepkiler veriyorsunuz. Ancak her seferinde sakinliğinizi yeniden yakalıyor ve fevri davranışlarınızı objektif açıdan yeniden gözden geçiriyorsunuz. Bu kargaşada bir hata yaptığınızı farkettiğinizde, hatayı hem kendinize hem başkalarına karşı itiraf etmekten, eleştirilmeye izin vermekten ve gerektiğinde özür dilemekten de çekinmiyorsunuz. Sadece, zor anlarda başkalarıyla empati kurabilme yeteneğinize dayalı hassasiyetiniz değil, aynı zamanda olaylara mantıklı yaklaşmanız ve olayları tarafsız bir gözle değerlendirmeniz de size arkadaş çevrenizde büyük sempati kazandırıyor. Olaylara rasyonel yaklaşmanız ve nötr tarafları savunuyor olabilmeniz, işin gerçeği size çevrenizdeki insanların takdirini kazandırıyor. İş hayatındaki verimliliğiniz, tamamen günlük performansınıza bağlı. İyi bir gününüz olduğunda, hızlı moral bozukluğuna kapılmadığınız için saygı görüyorsunuz. Fakat gününüz iyi başlamadıysa, bunu iş arkadaşlarınıza genelde hissettiriyorsunuz. Fakat bu her zaman olmadığı için kimse kızmıyor veya alınmıyor ve siz bu durumla iyi başedebiliyorsunuz.
YORUMLAR
Yazınızı okudum.İlkönce beni mi tarif ediyorsunuz?Yoksa ne hissine kapıldım.İyi irdelediğimde % 100 değil ama % 96 kadarıyla kendimi de o vasiflarda gördüm.Ve diyorum ki o zaman doğru yoldayım.Belki bundan 10-20 yıl öncesine kadar aynı düşüncelerim ve felsefi anlayışım daha az olsa da zamanla tarif ettiğiniz ''Nasıl Bir İnsan'' olma yazınız doğrultusuna doğru yönelmeye başladıydım.Pek tâbı ki öğrenme yoluyla.
Zaten öğrenmeyen,araştırmayan,sanatla ,Bilimle ilgilenmeyen,(Bazı değer yargıları dışında) entegre olmayan toplumlar ya geri ya da yok olmaya mahküm olmuşlardır.Yaratmak (CC)'ya aittir.Fakat Sanatta,Edebiyat'ta ,İlim'de ,bilim de velhasil hemen, hemen her şey de bir şey yaratanlar ,yeniliğe açık olanlar YENİDEN DOĞARLAR hayatta.Ha! yazmayı unuttum.Yazınız çok güzel.Ellerinize sağlık USTAD.Bir de izninizle yazınızı kopyalıyorum ve saklıyorum.SELAMETLE.