- 1849 Okunma
- 25 Yorum
- 0 Beğeni
Tonga
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Üç gün önce meslekte 25 nci yılı adına kendisine verilen yemekten son derece keyif almıştı. Mutluydu...
Her zaman olduğu gibi saat 08,00 de masasında çayını yudumlarken maziyi düşünüyordu “Ne çabuk geçti yıllar, bunca yıldan hiçbir şey anlamadım” diyordu kendi kendisine... Ki dahili telefon çalıyordu, hemen saate göz attı, 09,00’a geliyordu, “Ömrümden bir saat daha geçti hiç anlamadan” dedi ve telefonu kaldırdı.
Sekreteri Müjgan;
-Sedat bey, bir beyefendi geldi elinde senet var onu konuşacakmış.
Herkes “Ahmet” diye hitap ediyordu, ama ikinci ismini daha çok seviyordu, bu sebeple sekretere kendisine “Sedat” diye hitap etmesini buyurmuştu.
İçeri giren adam kendinden emin bir şekilde hiç sorgu sual etmeden masasının önündeki koltuğa oturdu ve hemen söze başladı.
-Avukat bey, ben toptan elektrik malzemeleri işi yapıyorum, sizin burada bir esnaf var, bu güne kadar ilişkilerimiz gayet iyiydi, ama son günler aramız açıldı nedense, ödemelerde aksaklık gösteriyor, en son geçen hafta tartıştık, şu elimde gördüğünüz 10,000.00 TL.lik senedi ödemek istemiyor, kaç kez görüştüysem de ödemeye yanaşmıyor, sizi de bir arkadaşım tavsiye etti. Bu senedi tahsil etmenizi istirham ediyorum.
Avukat Ahmet Sedat gözlüklerinin üstünden adamı şöyle bir süzdü ve senedi aldı elinden, iyice baktıktan sonra...
-İsminiz neydi?
-Ahmet, avukat bey.
Bunun da ismi Ahmet diye geçirdi içinden.
-Peki Ahmet bey, şimdi şu kartviziti alın, notere gidin ve benim adıma vekalet düzenlettirin.
-Tamam avukat bey.
Senedi bırakan adam hızlı adımlarla bürodan çıkarken, Ahmet Sedat senedi evirip çeviriyordu, vadesi dolalı bir ay olmuştu...
---
Çok fazla uğraşmadan kısa bir süre içinde senedi tahsil etmiş, parayı kasaya koymuştu. Arayan aynı adamdı...
-Avukat bey parayı tahsil edebildiniz mi?
-Evet Ahmet bey, çok zor olmadı, gelip paranızı alabilirsiniz.
-İki saat sonra oradayım.
Ahmet bey iki saat sonra gelmiş, parasını almış, bir miktar da vekalet ücretini hiç pazarlıksız Ahmet Sedat’a ödemişti.
Birkaç gün geçmişti ki sekreteri arıyordu.
-Sedat bey, biri geldi, kendisinin geçen gün tahsil ettiğimiz senedin sahibi olduğunu ve parayı istiyor, ne yapacağımı şaşırdım!
O da şaşırmıştı, içeri göndermesini söyledi sekreterine...
-Avukat bey, benim parayı tahsil etmişsiniz, kendi ücretinizi içinden alın ve gerisini bana ödeyin, % 5 anlaşmıştık.
Doğruydu, öbür Ahmet beyle de % 5 e anlaşmıştı.
-Şaka yapıyor olmalısınız, Ahmet beyle bizim aramızda sorun kalmadı, parasını tahsil ettik ve kendisine ödedik, siz de kimsiniz?
-Beyefendi lütfen, Ahmet Düzbıçak benim, vekaletnameye bakın isterseniz, işte kimliğim, TC. Numaralarını falan karşılaştırın, asıl siz saçmalıyorsunuz!
Sekretere seslendi, vekaletnameyi getirtti, karşılaştırdı, evet vekaletnamedeki adam karşısındaki adamdı, koltuğuna bırakıverdi kendini...
Önceki Ahmet’in kimliğine bakmak hiç aklına gelmemişti ki, oyuna getirilmişti, “Dolandırıldım, bunca yıldan sonra rezil oldum, şimdi bu adamı da ihbar edip yakalatsam bir şey ispatlayamam, parayı ödemekten başka çarem yok.”
-Avukat bey fazla zamanım yok, lütfen oyalamayın beni, paramı verin ve gideyim.
-Size çek keseyim beyefendi, şu anda o kadar nakit yok üzerimde.
-Peki hemen kesin de gideyim, işim var gücüm var, boşu boşuna oyalıyorsunuz beni.
Sinirlendi ama belli etmeden çantasından çek karnesini çıkardı, çeki düzenlerken eli titriyordu, işini bitirdi ve çeki masanın ucuna koydu. Hızlı bir şekilde çeki alan adam, kapıyı çarparak büroyu terk etti.
“Nedir bu Ahmet’lerden çektiğim” diyebildi, 25 yıllık Avukat Ahmet Sedat Kanmaz...
YORUMLAR
OlgunOnur
Nice paylaşımlarda buluşuruz inşallah...
Selam ve saygımla...
madden zarar her zaman kirilmis umuttan ve yurekten iyidir eminolun.
Artik yerine gelebilen kayiplara takilmamali, hayat kisa ;)
Olgun hocam tebrikler...
OlgunOnur
Hayat kısa...
Teşekkür ederim.
Selam ve sevgiler...
Ne şerefsizler var" diyesim geldi
İstersen bin yıllık avukat ol
İstersen yılların vermiş olduğu insan sarraflığından bahset nafile
Diğer tarafı düşünmeyen
İçinde hiç bir Allah korkusu olmayan insan(!) her şeyi yapar!
Rabbim hidayet versin böylelerine
Tebrikler
OlgunOnur
Teşekkür ederim.
Saygımla...
Gulsemmi aglasami bilemedim.Avukatlarida kandiriyorlarsa bizler ne yapalim...Bir suredir yeni yazilariniz,siirleriniz yoktu.Ozletmeyin kendinizi Olgun abi...
Selamlar...
OlgunOnur
Şu an hepimiz, her daim kandrırılıyoruz aslında, ama kim farkında? % si ne?
Boşver.
Teşekkür ederim...
Selam ve sevgimle...
Aziz Nesinin pırpır enveri anlattığı bir öyküsü vardı,,onu hatırladım
pırpır enver yine elinde bavul hapishaneye geliyor,soruyorlar bu sefer kimi dolandırdın.
yok ağa diyor bu sefer caminin önünden yakalayıp getirdiler,(hapishane dilinde suçsuzum demekmiş)
Buradaki meçhul isimli dolandırıcı da yakalansa diyeceği bu sanırım
gözünü açsaydı avukat demi
gözümüzü açalım
Herkes masum yoksa:))
OlgunOnur
Ziyaretiniz ziyadesiyle memnun etti şahsımı...
Teşekkür ederim...
OlgunOnur
Şereflendirdiniz sayfayı...
Saygımla...
sadece ve akıcı bir anlatımın samimi bir hikâyeyi soframıza getirmesi güzeldi...
demek ki "dikkat" çok önemli çok...
kutluyorum Sevgili Olgun Onur...
OlgunOnur
Teşekkür ederim, sizi görmek gururlandırdı beni...
Saygımla...
Olgun abi, çok sade ve akıcı bir anlatım, aslında hepimizin karşılaşabileceği bir olayı anlattın.
keyifle okunduğuna inanıyorum...
saygılar abim...
OlgunOnur
Ziyaretine teşekkürler...
Efendiiiim, bu da demek oluyor ki, hayatta kimseye güvenmeyeceğiz. Memeleket dolandırıcı kaynıyor : ) 'Merhaba' diyene TC. Kimlik numarası ve ikametgâh sormalıyız. İyi de bunca kuşku ve güvensizlikle nasıl yaşayacağız. Hasta bir toplum olacağız diye korkuyorum. Hoş, o yolda ilerliyoruz ya. Caddelerde yürürken, bayanlar kol çantalarına sımsıkı sarılıp, beyler de sürekli dört yönü kontrol etmekte.
Ahmet Bey güvenmeyi seçmiş. Komşu seçki sahibinin dediği gibi Vaaaay ki vaaay.
Tebrik ederim, çok keyifli bir paylaşımdı.
Zeynep Süberk tarafından 1/19/2013 11:30:43 AM zamanında düzenlenmiştir.
OlgunOnur
Teşekkürler...
OlgunOnur
Teşekkürler...
OlgunOnur
Yazları tatilini yap ve geri dön derim bana sorarsan.
Selamlar olsun can abime, iyi bak kendine...
Teşekkürler.
_ZERRE_
OlgunOnur
Datça işi de emrin olur, sen gel dersin de gelmem mi hiç... Hele hele Datça'ya... :)
oldukça değişik ve güzeldi. demek avukatları bile kandıracak düzey gelmiş dolandırıcılık. bu adamlar ortak şirkete getirmişler sanırım değil mi Kanmaz avukatı...
sabah sabah iyi geldi çayın yanında ...
eline sağlık dost
OlgunOnur
Birgün beraber çay içmek nasip olur inşallah, şimdi sana afiyet olsun...
Teşekkürler Serhat...
Serhat AKDENİZ
OlgunOnur
Burada tanıdığım biri va mesleği hırsızlık, abi diyor, ben çalmadan yaşayamam. İçkiye, sigaraya, ayakkabıya, cekete, pantalona para vermem diyor. Bu adama denk geldiğinde gel de dikkat etme, öyle değil mi? :))
Teşekkür ederim.
-Ezrak Rahel-
Çok merak ediyorum
Kız istemeye adettendir damadı övmek
Ne diyecekler
"Çok iyi çalar,işinde bir numaradır"
Yok yok Allah öyleleri ile karşılaştırmasın
Temkinli olmak da yetmez zira
OlgunOnur
Sabah sabah güldürdünüz beni yahu...
Ömrünüz çok olsun.
Yazık Ahmet beye acıdım parası ve itibarı..Zor durum.. Ve yazınız on numara desem olur mu? Güne seçilmesi ise ayrı bir güzellik kutluyorum yürekten
OlgunOnur
Selamlar...
müjganın işi bu,bizim patron aşık babası gelse tanımaz gel çarp geç demiştir maalleden arkadaşlarına...bana sedat diyebilirsin demiş ha,yok buyurmuş,güzel avukatmış...
OlgunOnur
OlgunOnur
Teşekkür ederim beğeninize...
Hayat boyunca her konuda dikkatli olmak son derece önemli. Güzel yazınızı kutlarım. Saygılarımla.
OlgunOnur
Teşekkür ederim.
OlgunOnur
Hatta ilk gelenin Ahmet olup olmadığı bile belli değil, bizim saf avukat nereden bilsin, vekaleti alınca vekalet ücretinden başka bi şey geçmemiş aklından. Adını bile sormamış ki... :)
Teşekkürler...
bu yazıdan çıkarılacak ders bellidir,
asla ben külyutmam diye dolanmamalı ortalıkta değilmi :)
gülümseyerek okudum yazınızı,
varolun Olgun bey
Dostlukla..
OlgunOnur
Mesleğim gereği buna benzer çok hikayeler var daha anlatacağım...
Siz de varolun, teşekkürler...
:)))) Valla abi sanırımın avukat Ahmet beye üzülmem gerekiyor ... Ama tutamadım kendimi çok güldüm :)) Güzel bir yazı olmuş tebrik ederim...
OlgunOnur
Biliyor musun anlattığım olay gerçek aslında... :)
Teşekkürler hem yoruma, hem uyarına... :)
Al işte bir Ahmet de ben...
Çek, senetle hiç işimiz olmadı çok şükür...
Teşekkürler Olgun hocam...
Saygıyla...
OlgunOnur
Teşekkürler Ahmet...