- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR BAKİ ALLAHTIR... BU DÜNYA da KİMSE KALMAZ
BİR BAKİ ALLAHTIR ... BU DÜNYA DA KİMSE KALMAZ
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Saygılar, sevgiler ileterek, tüm gönül dostlarımıza sağlıklı, varlıklı, hayırlı uzun ömürler dileyerek konuya giriyorum.
Bir baki Allah bunu ben cahilim diyenlerin bile kavraması lazım. Hiç bir canlı kendiliğinden meydana gelmez. Türlü hilelere baş vurup ben ürettim, haşa bu benim yarattığım şaheser diyenlerin inancından bile şüphe etmekteyim.
Yerde yürüyen karıncadan, kıpırdayan yapraktan, görünen, görünmeyen, bilinen, bilinmeyen nice canlı yaratıkların sahibi olan ve bu dünya da tek baki kalacak olan Allah’a ne kadar zikret sek, şükretsek, ibadet etsek azdır. Sanat da Yaradanın insanlara geçim kaynağını oluşturabilmesi için bir nevi ikramdır. Benim bu sanatım olmasaydı inanın açlıktan ölürdüm diyenler var.
Bu dünyada kimse kalmıyor derken sadece iki yıllık sanat camiasında ki kayıplara bir göz atıp algılarsak inanın dünyanın fani olduğunun bir kez daha altını çizerek önemli notlar ilave ederek başkalarına da anlatma gereğini duyarsınız. Benim hatırlayabildiklerim, araştırmam sonucu ortaya çıkan liste de bir çok tanıdık simalar gözünüzün önünde canlanacak ve duacı olacaksınız. Merhum kişileri sizde araştırırsanız kimliğine kolayca ulaşırsınız.
Önce 2011 yılında ki kaybettiğimiz değerli şahsiyetleri adı, soy adına göre sıralıyorum. Çünkü her birinin görevini, yeteneğini anlatmaya kalkarsam belki bir kitap bile yetmeyebilir. Bu liste de şairler, ve yazarlar henüz yer almadı. Nedense basın ve toplum bizleri üçüncü sınıf muamelesi yapıyor. Aslında bütün bu eserlerin düşüncesi, yazılımı, anlatımı gönül dostlarından geçiyor !.
Kıvırcık Ali Özütemiz, Defne Joy Foster, İsmail Güleç, Emran Baradan, Erkan Aydoğan Oflu, Şirin Devrim, Jülide Gülizar, Ali Teoman, Fatma Murat, Ali Çoğaloğlu, Sevinç Aktansel, İstemi Betil, Ömer Lütfi Akad, Selma Ann Desmond, Bünyamin Sönmez. Bu yılda kaybedip de ismi burada olmayan nice değerli insanlarımız vardır. Vatan uğruna ölen şehitleri de rahmetle anıp yakınlarına baş sağlığı diliyorum. Yanlış yazılanlar varsa affınıza sığınıyorum.
2012 yılında kaybettiklerimiz nice değerli şahsiyetleri arz ediyorum. K.K.T
C. kurucusu ve ilk cumhurbaşkanı merhum Rauf R Denktaş, Evin Esen, Baykal Kent, Ekrem Bora, Meral Okay, Seyfi Teoman, Ayten Alpman, Cüneyt Türel, Erol Kardeseci, Orhan Boran, Güngör Dilmen, Metin Erksan, Müşrif Kenter, Bilgin Adalı, Berkant Akgürge, Erol Günaydın, Azer Bülbül, Keriman Halis, Ece Tamer, Yusuf Kurtçenli, Prof dr Turan Yazgan. A. Kısbet.
Atatürk’ün manevi kızı merhum Ülkü Adatepe ile, usta şairimiz merhum Abdürrahim Karakoç’la anılarım, görüntüler var. bununla ilgili yazı metnimi okuyucularımla daha önce paylaştım. Merhum Rauf R Denktaş ile de olan anılarımı paylaştım. Neşat Ertaş ile anım olmadı ama şiirimi paylaşıyorum.
BBP Partisi genel başkanı merhum Muhsin Yazıcıoğlu ile de anılarım olmuştu. Seçim sırasın da elim bir kaza sonucu kaybettik rahmetle anıyorum.
Saygıdeğer gönül dostlarım. 2012 yılında ki yaşadığımız acılar ve yanarak şehit düşen askerlerimiz, teröristlerle çarpışarak şehit düşen askerlerimiz, polislerimiz, güvenlik görevlilerini de unutmadan rahmetle anarak yakınlarına sabırlar dileyelim. Yukarıda ki kaybettiğimiz listesinde yanlış yazılan ve unutulanlar olabilir affınıza sığınarak paylaşıma sunuyorum . Hoşça kalınız.
***** K İ M S E K A L M A Z *****
Adem’le, Havva dan başladı ölüm,
Oğullar kıskandı çektirdi zulüm,
Şimdi koklasam da solacak gülüm,
Vadesi yetenler elbet ölecek.
Hesaba çekilmek önemli gaye,
Zenginmiş, fakirmiş hepsi hikaye,
Dünyada kalıyor bütün sermaye,
Vadesi yetenler elbet ölecek.
Azrail akıllı adres şaşırmaz,
Birini alınca dışa taşırmaz,
Kimseye görünmez,şamar aşırmaz,
Vadesi yetenler elbet ölecek.
Zalimin zulmü de hesaba geçer,
Cennetten kovulur, cehennem seçer,
Ecel şerbetini her canlı içer,
Vadesi yetenler elbet ölecek.
Bir baki Allahtır oda bizimle,
Andığın yerdedir gezer sizinle,
Zekice bağlanın Hakka özünle,
Vadesi yetenler elbet ölecek.
***** N E Ş A T E R T A Ş *****
Kırşehir doğumlu usta sanatkar,
Şairlik, ozanlık, bestekarlık var,
Gönül dağı boran oldu zaman dar,
Neşat Ertaş bu gün rahmetlik oldu.
Sazıyla, sözüyle beğeniyorduk,
Dürüstlük, mertliğe güveniyorduk,
Konsere gitmeye direniyorduk,
Neşat Ertaş bu gün rahmetlik oldu.
Yediden, yetmişe tanıdı herkes,
Ankara, İstanbul, İzmirdir merkez,
Dünyaya gelişte, gidişte bir kez,
Neşat Ertaş bu gün rahmetlik oldu.
Yöre halkına da ilgisi fazla,
Gözü, gönlü toktu, yetindi azla,
Ruhları okşadı duyguyla, hazla,
Neşat Ertaş bu gün rahmetlik oldu.
Zeki de hayrandı dinlerdi onu,
Hakkına kavuşmak canlının sonu,
Hatıra olarak işlerim bunu,
Neşat Ertaş bu gün rahmetlik oldu.
25-9-2012
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.