- 1019 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
gurbetten insan manzaralari 3
parise yakin banliyolerden birinde eski kohne bir kave iceride nahos bir koku duvarda buyuk ekran bir televizyon televizyonda spor yorumculari konusyor ama televizyona bakan yok 4 ihtiyar okey oynuyor okey taslarinin sesi disardan bir fon muzigi tadinda duyulurken ihtiyarlarin birbirlerine kufurlu bir sekilde hitap elmeleri bu ses arasinda kayboluyor kavgada bile soylenmeyecek laflar oyun masasinin adeta siiri oluyor ve oyun bitince unutuluyor hani guzel bir siir okunun ca dinlenirde siir bitince akilda tek bir misrasi dahi kalmazya .yillarin yorgunlugunu bu masalarda cikarircasina sandalyeye kurulup caylarini yudumlamalari insana birazda onlara saygi duymayi gerektiriyor sanki .yillarca bu yaban memlekette calismis colugu cocugunu buyutmus evlendirmismemlekete yatim yapmis her birinin dairesi dukkani olan bu kisiler simdi yapacak isi kalmamis ya camide yada kave koselerinde gunlerini geciriyor bu bir tercih meselesi bunu boyle degerlendirmek gerek .yandaki masada iki kisi tartisiyormu kavgami ediyor belli olmayan bir ses tonuyla bagirarak konusuyorlar kavenin onunden gecen fransizlar bu bagirtiya irkilerek iceriye bakmak zorunda kaliyorlar fakat onlar bu durumun farkinda degiller ve inatla kendi tezlerini savunup bir birlerini ikna edemeyeceklerini bile bile hararetle bagiriyorlar genelde bu tartismalarin galibi sesi daha yuksek cikan oluyor bu iki kisi yillardir ayni yerde asagi yukari ayni seyleri hatta ayni dialoglarla tartisiyorlar bazen bizler arkadaslarla yan masadan onlarin bir birine verecekleri cevaplari harfiyen daha onceden tahmin ediyor ve gulusuyoruz fakat oyle bir tarzlari varki disaridan sacma gelen tartismaya sizi bir cekerseler batakliga dusmus gibi bir daha cikamiyorsunuz hatta bir sure sonra sizde onlar gibi bagirmaya basliyorsunuz .bunlardan birisi yaklasik kirk yillik gurbetci ataturk milliyetcisi oldugu haldde sol partilere sempatisi olan birisi konusmalarinda turkiyeyi begenmeyen fransanin her sistemini mutlak dogru kabul eden ve her konuya turkiyede bu varmi turkiyede bunu boyle yapamazlar cumleleryle baslayan brisi bunlari yazarken kimseyi rencide etmemek icin isim vermiyorum bu amca diye hitab edelim turkiyeyi onun geldigi 40 yil oncesine gore degerlendiriyor yorumlarinda basit bir konuda turkiyede bu yok deyince insani ister istemez tartismaya cekiyor onun gozunde turkiye ismet pasanin menderesin demirelin yonettigi turkiye bugun gelenleride onlarin uzantisi gorme mantigini savunuyor hatta kendisini oyle sartlandirmiski sivil birilerinin turkiyeyi yonetemiyecegine inaniyordu bir zaman cunki birgun yine boyle tartisirken abdullah gul basbakan di tayip erdoganda yeni meclise girecekti dedigi soz suydu bunlar bu ulkeyi yonetemez bunun babasinin meslegi su bu yurt disinda okumamis falan yani halki kucuk gorme ve bizleri hep ya askeriye yada onun eksenindeki kisiler yonetir seklinde sartlanmisti bilmyorum daha sonra konusmadim ama 10 yildir bu yapilanlar karsisinda fikri degistimi oyle bir inanmis tabulari varki amcanin butun milletin ak dedigine o kara der ve saatlerce bunu tartisir . ilk zamanlar bende cok tartistim fakat daha sonra anladimki her gun ayni seyleri tekrarliyip duruyoruz tartistigi seyler her zaman siyaset memleket degil bazen cok basit bir konuda inatle savunmaya gecince butun kave bir olsa delil kanit getirsen yinede onu sozunden donduremezsin.karsisindaki insanlari halk gorup kendisini ustun gorme piskologisi tipik bir Ataurkcu gecinen kafasi ornek bedri baykam gibi yillar once universitede okurken baykam bizim kampuste konferans veriyordu 28 subat oncesi bas ortusu karsiti konustu cok atesli konusuyordu sorular kisminda ben ona uzun bir soru sordum cevabi ne oldu soyleyeyim kilasik bir cevap benim ninemde basini ortuyor iste bu amcada boyle .
diger tartisan amca ise asaagi yukari ayni dusunce yapisinda olan sozde eski bir devrimci 12 eylul oncesi turkiyede unuversitede okurken sol guruplara katilan ve daha sonra turkiyeden kacarak fransaya gelen tahsilini yarida birakan bu amcaya arkadaslari tahsilli adini vermisler tahsillide soylsedigi bir sozde inat eden kendisine tahsilli denmesi munasebetiyle her seyi ben bilirim benim dedigi dogrudur tarzinda konusan birisi bu ikisi bir tartisirken adeta kiyamet kopar tahsilli birazda diger amcayi kizdirip bagirtma gayesi guden birisi tahsilli denmesi onun egosunu okadar kabartmiski her seyi ben bilim mantigi yerlesmis aslinda her ikisininde gorus ve mantiklari bir birinebenziyorki normaldebunlar neyi tartisir diye dusunur insan fakat hic olmadik bir konu atip ortaya saatlerce tartisiyorlar isin garibi bunlarin tartismalari obur masadakilere saz gibi geliyor ve onlari hic igilendirmiyor fakat yoldan gecen birisinide burada ne oluyor diye icerye bakmalarini sagliyor bu aksam bizim amca haberlerde bir sey yakalamistir onu anlatir burda olsaydi soyle olur boyle olur diye diger tarafta tasillide inatla bu oyle degildir der ve tartisma baslar bir dizi filminde bir dialog vardi eskiden allah amirimi bunun icin yaratmis diye simdi burda soyle demek lazim Allah ikinizide tartisin diye yaratmis.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.