- 621 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
" SELAM İLE BAŞLIYORUM BİR AKŞAM MENÜSÜ NİYETİ İLE HANGİ YAŞTA OLURSAK OLALIM İNSAN OLARAK BİR BİRİMİZDEN ÖĞRENECEĞİMİZ ÇOK ŞEYLERİN OLDUĞUNU UNUTMAYALIM "....NİZAMİ MERT....
" SELAM İLE BAŞLIYORUM BİR AKŞAM DOSTLUĞU MENÜSÜ NİYETİ İLE "
HANGİ YAŞTA OLURSAK OLALIM,İNSAN OLARAK BİR BİRİMİZDEN ÖĞRENECEĞİMİZ ÇOK ŞEYLERİN OLDUĞUNU UNUTMAYALIM. BİZLERE OKUMA VE YAZMA YETENEĞİNİ NİMETİNİ VEREN YARATICIMIZA BORÇLUYUZ. YÜCE YARATICIMIZ BİZE BU NİMETLERİ OYUN VE EĞLENCE OLSUN DİYE VERMEMİŞTİR. İNSANIN YARATILIŞTAN GELEN ADEMİN ÇOCUKLARI OLARAK KARDEŞLİK HAKLARI VARDIR. BİZ BU ...HAKLARI SAHİP OLDUĞUMUZ DEĞERLERİ PAYLAŞARAK ÖDEYEBİLİRİZ, BU OKADAR DA ZOR DEĞİLDİR. BİRİNCİ SIRAYA SEVGİYİ KOYUYORUZ, BİZLER DERİZ YA HANİ" YARATIĞI SEVERİZ YARADANDAN ÖTÜRÜ" DİYE, O ZAMAN TÜM CANLILARI KOŞULSUZCA SEVMEK ZORUNDAYIZ. İKİNCİ SIRAYA HOŞ GÖRÜYÜ KOYACAĞIZ, ÇÜNKÜ BİLMEYEN İNSAN HATA YAPABİLİR ONA HATASINDAN DOLAYI SIRT DÖNEMEYİZ, FAYDALI OLDUĞUNU GÖRÜRSEK EĞER NASİHAT EDECEĞİZ Kİ YANLIŞINI KENDİ DE GÖREBİLSİN. ÜÇÜNCÜ SIRAYA AHDE VEFAYI KOYACAĞIZ, BU DİĞER İKİ GÜZEL KAVRAM KADAR DEĞERLİ VE ÖNEMLİDİR. BUNU BİR GÜZEL ÖRNEKLE ANLATMAK İSTERSEK EĞER HZ. PEYGAMBERİMİZİN HAYATINDAN BİR ÖRNEKLE ANLATACAĞIZ; " BİR GÜN ÇÖLDEN PEYGAMBERİMİZE BİR BEDEVİ GELİR DER Kİ, YA RESULLULAH, BEN MEKKEDE HZ. HATİCENİN HİZMETİNDE BULUNMUŞTUM ŞİMDİ MUHTEÇ DURUMDAYIM, PEYGAMBER EFENDİMİZ BİR VEFA ÖRNEĞİ GÖSTEREREK BEDEVİYE İKRAMLARDA BULUNUR VE ONU MEMNUN EDER " BU GÜZEL ÖNEK DAVRANIŞ BİZE DE ÇOK ŞEY ANLATIR. BU CENNET VATANI BİZE EMANET EDENLERE KARŞI, BİZLERİ EĞİTEN ÖĞRETEN ÖĞRETMENLERİMİZE KARŞI, ANNELERİMİZE BABALARIMIZA KARŞI AHDE VEFALI OLMALIYIZ Kİ, BİZİ İZLEYEN ÇOCUKLARIMIZ AHDE VEFANIN NASIL GÜZEL BİR DAVRANIŞ OLDUĞUNU GÖRSÜNLER BENİMSESİNLER. BİRLİKTE YAŞADIĞIMIZ TOPLUMUMUZA KARŞIDA VEFALI OLMALIYIZ, ÇÜNKÜ, " SEVGİ, HOŞ GÖRÜ, AHDE VEFA " BİZİ BİZ YAPAN EN GÜZEL KAVRAMLARDIR, BİR İNSANDAN BUNU ALIRSANIZ KARŞINIZA HER TÜRLÜ KÖTÜLÜĞÜ YAPABİLECEK BİR CANAVAR ÇIKACAKTIR DİYORUM. " SELAM İLE BİTİRİYORUM BİR AKŞAM MENÜSÜ NİYETİ İLE " ...NİZAMİ MERT.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.