- 4006 Okunma
- 28 Yorum
- 0 Beğeni
Hüzün Entarisi / Şahan Çoker
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Hüzün Entarisi / Şahan Çoker
Kâinatın gözlerine serçeleri bekçi kılan bir garip seyyah…
Şiir, ağzı umut kokan bebeğin kirpiğinde büyüyen kutsal tınıdır! Bedeli peşin ödenmiş duyguların kuyusuna Yusuf’ça yağmur olabilenlerindir şiir. Yaşam, damağı kurşunlanan zamanın bereketlenen tenhalığında büyütür gönlü şiire değmişlerin yüreğini. Ve avazına hüznün çitlerinden ufkuna yoğurduğu alfabeyi atlatabilenler kazanır yarını. İçindeki devrilmiş şehirlerin enkazından “serçelerin gözlerinden öperek” kurtulan bir şairin sesini dinleyeceğiz birazdan!
Şahan Çoker’in Okur Kitaplığı / Metamorfoz yayıncılıktan çıkan “Hüzün Entarisi” adlı çalışması, müzik albümlü şiir kitabı adı ile sunulmuş okuyucuya. Şahan Çoker “Hüznün Entarisi “ ile aslında sadece kendi ruh diline ait bir alfabeyi doğurmuş bu kitabında. Şiirlerin bekçileri serçeler olmuş. Çatısı ise entarisinde hüzün mayalayıp evrensel huzura kapı açmaya giden yalınayak ağıtlar! Kitabın tamamını içine alan özgün bir çığlık var. Üzerine yaşamın en yaralı iliklerini düğmeleyen bir çığlık! Öyle ki su ve ateş şairin kuyusunda Kerbelâ sızısına benzer bir sızıyı almış ve dikmiş en acıklı, en ıslak ama en külüne sadık dizeleri atlasın göğsüne. Çünkü şair biliyor, insan en acıyan yanından doğurur en bakir şiirleri…
Sıtkı Caney imzasını taşıyan kitap kapak tasarımı güz, hüzün, serçe telaşı ve eteğinde ayaz damıtırken saklı baharın sesine akan bir ırmağı resmedişin kompozisyonunu vermiş okuyucuya. Sarı rengin hâkim olduğu kapak, turuncunun sıcak teslimiyetine bağdaş kuran bir farklılığı sererek “geleceğe umutla” sloganı ile tezatlar birliğinin başkentini oluşturmuş. Hüzün ve umudun kan/ter içindeki maratonu aslında kitap kapak tasarımı ile başlamış. Serçelerin ve hüznün eteklerine hemhal olan yaprakların, kitabın sayfalarına akıttığı mayhoş tat kitap hakkındaki ilk ışığı veriyor okuyucuya.
Asıl yolculuk kitabın yanında armağan edilen müzik albümünün, farklılığa kulaç atarken örnek teşkil edecek bir emeğin okuyucuya göz kırpmasıyla başlıyor. “Müzik albümlü şiir kitabı” adı verilen bu proje, kitap kapağının hâkim olduğu sarı rengin sonsuzluğu çağrıştıran daveti ile bambaşka bir dünyanın kapısını açıyor okuyucuya.
Şahan Çoker şiirleri ve Şeref İzgü müziği ile nefese bırakılan gül manifestosu gibiydi sunum. Kitabın içindeki sayfalar ortak bir dil ile “şiir canlı bir masal artık!” demiş. Kendi hikâyesinin kıyısında şiirin duyguyla örülmüş duvarlarını müziğin ritmi ile inşa etmek düşüncesinin yankılarını ileriki günlerde elbette duyacağız. Müziğin sesi ve ritmi, şiirin toprağında öyle güzel harman olmuş ki edebî bereketin kaçınılmaz oluşuna mühür olacak bir ortaklığa şahit olmaktı sanki “Hüzün Entarisi” nin kıyılarında demlenmenin adı. Bu anlamda ortaklıklar büyük bir riskin doğuşunu da doğurur. Çünkü o şiir ve müziğin arasındaki bağı barışık kılmak ve zamanın rahmine düşürmek; ancak inanmak, emek ve titiz bir çalışmanın sonucunda başarıyı kucaklar. Solist Seher Akkaş’ın emeğin alnından öpen eşliği, kitabın içindeki ahenge vefalı bir yoldaşlığın haritasını çizmiş.
Şiir ve müziğin kutsal birlikteliği olarak nitelendirdiğim “Hüzün Entarisi” nin sesi bana; Dicle’nin, Gazze’nin, Bosna’nın ve dağlarında gül kanayan tüm hikâyelerin evrene saldıkları tek kanatlı kuşlar cesaretini anımsattı. Tek kanatlı kuşların gökyüzünde bir diğer kanatlarını onaran tılsım vardır! Bu da yüreğindeki gurbeti evrenin doğurduğu gurbet ile birleştirebilenlerin duyabileceği bir tılsımdır.
Şahan Çoker şiirleri, tek kanatlı kuşların diğer kanatlarını onaran tılsımla aynı sesi çıkaran isyan ve şefkat karışımı bir renge sahip! Sanki yarası olan her renge yetişmek için diğer kanadını şiir şiir ören bir derinliğin anaç kokusu var dizelerin her bir köşesinde…
“Susarsa içindeki şiir söyleyen çocuk” dedi bir ses! Ve yatağının en kızıl harmanına attı alfabesini. Mayalandı dudaklarında sakladığı bir âh! Ve bir serçenin sancısını sardı güllerin kokusunda yitirdiği düşlerine. İşte o an “Hüzün Entarisi” nin sayfalarında kıvranacaktı şairin “En Güzel Sonbaharda Ağlanır” diyen yanı. Ateşin rengine banmış yapraklar Çoker şiirlerindeki derinliğin okuyucuyu kanata kanata yüreğinden vurmasıyla gerçeğin gözlerine on ikiden dokunuyor. Şahan Çoker şiirleri, düşsel toprakların gerçeğin atlasıyla sevişmesinde doğuruyor ritmini. Geriye, göverecek umutların mavi salıncağına vira vira demek kalıyor!...
En çok da “Aranılan Suçlu Benim” de yol alıyor içinizdeki trenin raylara küsmüş gölgesi! Sorgunun insanın önce kendi toprağına yağması deliyor umutsuzluğunuzun çelikten zırhını. İnsanoğlunun doyumsuzluğu ile beslenen savaşların, çirkin sesindeki ölüm kokan nefesini asmış sanki şiirin darağacına şair! Susan vicdanın içindeki tüm safrayı kusan haykırışında buluyoruz sorgularken arınma çabasındaki evrensel af dileyişi! İşte kitabın felsefesi bu haykırışın içinde saklı. Evrensel af dileyişin nabzına tutam tutam çocuk masumiyeti ekleyip avazımız çıktığı kadar susup şiir sağmak geceye!
Yok ile var arasındaki avuntulu bahçede, “Ezher ve serçelere dair” ile gölgesine ıslak ıslıklar gömen şair, bir çocuğun mavi derinliğine sığınıyor sanki yaşamın tüm kirlenmişliklerine inat! İnandığının kıyısına iç sesindeki kıvranışı eklemenin çetelesini tutuyor belki de.
“Ceplerim Kötü Şiirlerle Dolu” derken kırk yaşının kıyılarında kimseye göstermediği çocukluğunu dizelerindeki nemli ateşle yakıyor! Çünkü o biliyor külünün gül ağrısına değdiği zaman anlatacak hiçbir şeyi olmayanlarındı sonsuzluk… Çünkü şair biliyor “Yıldızların ağladığını öğrenmeseydi çocuklar” ne şiir kırbacını yalnızlığın yelesine savurur ne de şair aşkın kundağına sarılan hüznü öpe öpe dudağını kanatır!...
Hüzün Entarisi’nden dökülen kelimeler, göğe uçurdukları kuşların kanat seslerini önce emzirir sonra kimsesiz ağıtlara kardeş yaparmış ki ceplerinde şiiri olmayanların genzine aksın diye umut!
Şahan Çoker, yarası kapanmayanların yarasına yüreğini yaslayan, içindeki şiiri kâğıttan gemilerinin güvertesinde büyüten ve kâinatın gözlerine serçeleri bekçi kılan bir garip seyyah… Yolunuz açık olsun…
Mehtap Altan
Kasım / 2012
Not: Hüzün Entarisi tüm D&R ve İnternette idefix de ayrıca İzmir Alsancak Kıbrıs Şehitleri Yakın Kitabevinde, Karşıyaka Pan Kitabevinde ve Agora da bulunmaktadır...
YORUMLAR
gecikmişliğim affola
vefalı bir yürekten vefa dolu bir paylaşımdı
sizin nezdinizde Şahan Hocamada hayırlı olsun diyor
böyle güzel bir yazıyı bizimle paylaştığınız için teşekkür ediyorum
sevgilerimle
Mehtap ALTAN
İşin güzel tarafı yine de farketmiş olman...
Düşüncelerin için Hüzün Entarisi ve kendi adıma teşekkür ediyorum...
kelimenin tam anlamıyla harika bir paylaşım olmuş. benim için çok değerli olan koca yürekli iki insanı bir arada gördüğüm çalışmayı okumak büyük zevkti...
var olunuz
sevgi ve saygımla..
Mehtap ALTAN
can Tuncer...
koca yürekli seslenişleri ancak koca yürekliler duyar...
umarım birgün şiir yolunda edebiyatın erdemli yolunda yürüdüğümüz anları da paylaşırız seninle...
Şahan Hocamın Hüzün Entarisi'ni aşağıdaki haber sitesinde de paylaşmıştım ve en çok okunan yazılar bölümünde konuk şu an... Bu başarının cevabı benim yazdığım yazı değil o yazıya soluk veren şairin özüdür aslında...
Mütevazılığın doruğundaki adama Şahan Çoker'e sonsuz başarılar ve sevgiler diyorum yeniden...
Darısı başımıza değil mi Tuncer:)
http://www.turkiyegundemi.tv/HD144263_-huzun-entarisi---sahan-coker----.html
YağMuRun İzİ
Dediğin gibi darısı başımıza inşaallah sevgili mehtap. :)
dünya döndükçe var ol güzel dostum..
kelimelerim bitti..ne diyeceğimi tam bilmiyorum.içimde kocaman bir sarhoşluk hali..
yıllardır kendimi mısraların arkasına iyi sakladığımı sanırdım..şiir duyulmayanı konuşur bende zaten ondan şairdim..ama günün birinde biri gelip entariye değilde entariyi diken terzinin yorgunluğuna ulaşmış mısraların izinden..
bu yazıyı ilk okuduğumdan beri o şaşkınlık halinin içindeyim.şehir dışındaydım.cep telefonundan zar zor okudum..bir şeyler yazmak istedim beceremedim.geç kalmışlığın özrünü inşallah kabul eder hakkını helal eder sn Altan..
bu arada değinmeden geçemiyeceğim.Mehtap Altan bizi birde ders veriyor..yıllardır şiire emek veren bizler bu vefasız sanatın bütün yalnızlığını hissederek sıkıntısını çeken şiir emekçileri kendi içimize o kadar saklanmışızki ötekini görmemek için bahanelerimiz o kadar çok ki..
hepimiz elimizi kaldırıyoruz hayata mısra mısra ben burdayım diye..görmüyorlar üzülüyoruz.oysa bizimde aslında kimseyi görmediğimizi unutuyoruz..kasıtlı olmasak da. Mehtap altan keskin gözleriyle yüksekçe bir yerden bize seslendi işte..ben gördüm dedi..ve hepimize bir şiire bir şaire nasıl omuz verilir onu gösterdi..en değerli zamanını harcayarak..
sonra tek tek yorumları okudum..herkese selam olsun..şiirin altında şiirin sesinde seslerini mehtap altanla çoğaltan arkadaşlar..biliyormusunuz farkında olmadan bana yeryüzünde verilebilecek en büyük hediyeydi kelimeleriniz..
şimdi ölebilirim..Benim gibi adamların meşhur olma diye bir acziyetleri olmaz.ancak sesimizin duyulmasını çok isteriz.bir kaç samimi selam yeşertir yeniden dizelerimizi..düştüğümüz yerden kalemimize tutunarak yeniden ayağa kalkarız..Hüzün entarisi 20 yılın şiirleriydi..ikinci kitap için bir 20 yılım daha olduğunu sanmıyorum..gözümde kesmiyor zaten..ölebilirim dedim ya..karşılığını aldım sayıyorum bu gün emeklerimin..
Burada Şeref İzgüyü de anmadan geçmeyeceğim.şiirle müziği dansettiren hiçbir karşılık beklemeden bir sevgili gibi şiirlerime sarılıp aylarca uykularından çalıp bu besteleri yapan deli adama bir alkış istiyorum..yürek pıtırtılarından bir alkış..
konuşulmayanı duyarak görülmeyeni görerek şiirimi ifşa eden Mehtap Altan..Sanırım doğru bir iş yapıyorsun..hepimizden daha çok şiire destek oluyorsun..içimizdeki "Ben" i,o çılgın "put"u kalemden baltanla parçalayıp bize kendimizi bırakıp şiir söyleyen bütün dilleri öğrenmemizde yardımcı oluyorsun..
selam saygı muhabbet ve dua ile
Hakkınızı helal edin
Mehtap ALTAN
Biraz ağlamaklı biraz anlaşılmanın huzuru ile okudum yorumunuzu...
Sanatçı olmanın, edebiyatçı olmanın yolu önce mütevazı olmaktan geçiyor ve amatör emeklere profesyonel şefkatin değmesiyle atılıyor aslında her esrin temeli...
Kendi içine saklananların sesini yine küflü ama vefalı bir duvar dibinde hayat felsefesini besleyenler görür diyorum...
Lütfen bana teşekkür etmeyin ben yazdığım her kitap tanıtımının sayesinde bir dünyanın daha içine girip edebî bahçemi öyle zenginleştiriyorum ki sanırım benim size teşekkür etmem gerekiyor...
Sesinizin yanına sesimin çömez çığlığını ekleyebildiysem ne mutlu bana...
Saygım ve çokca Sevgimle...
Yolu acik olsun Hocamızın/elbette tadarik edeceğim/
ve duyuran güzel yüreğe selam olsun diyorum...
sevgi ile.
Mehtap ALTAN
sizin oralara gelmiyormuş ama biliyorum ki sana getiren bir rüzgâr olur...
teşekkür ederim...
sevgimle..
Nar-ı Çiçek
dedim yatedarik edecegim diye, bir sekilde elbette...
sevgimle yine.
şahan çoker
Nar-ı Çiçek
Duacinizim her daim
sonsuz saygimla
Mehtap ALTAN
çok teşekkür ederim düşünceleriniz Sevgili Nazik Gülünay...
çok sıradan ve ısmarlama olmuş.
Not : Kitabın yazarına değil! Yazarıyla ilgili bir eleştiri değildir. Eleştiri, tanıtımı yapan yazıyadır.
sencergultuna tarafından 1/19/2013 1:12:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
Saygılar...
şahan çoker
sencergultuna
Ha duymak istediğiniz şu herhalde, kitap güzel olmalı ve yolunuz açık olsun. İyi yazana teşekkür, kötü yazana iftira diyebiliyorsanız siz gerçekten iyi bir yazarsınız...
Keşke geçmiş yıllarınız olsa da benim yaşımda bu kadar olgun düşüncelere sahip olsanız...
Saygılar.
sencergultuna
Hadi eyvallah.
Şahan Çoker uzun bir süredir şiir paylaşmıyor sitede...şimdi anlaşıldı nedeni...bildiğim kadarıyla tv.de de program sunuyor...oldukça yoğun sanırım...gerçekten hem şiirlerinin hem de sesinin hayranıydım ben ...saatlerce dinlese sıkılmaz insan...o yüzden inanıyorum ki çok güzel bir emek çıkmıştır ortaya...inşallah hem okumak hem de dinlemek kadife sesini nasip olur birgün...bundan ötürü hem kendisini, hem de onun haberini bize getiren bu çok anlamlı yazıyı yazan seni yürekten kutluyorum...
ikinizi de çok özledik hani...))
sevgimle her daim...
Mehtap ALTAN
tanıtım yazılarımda tüm çabam okuduğum kitapların şahdamarına sızmak ve okuyucuya kitap ile ilgili rota olacak aynayı sunmak ...
ki burada yapılan birçok yorumla bu amacıma ulaştığımı anlamak mümkün...
edebiyat birbirilerine destek olan omuzların sağanağında bereketlenir...
düşüncelerin çok değerliydi...
yerin ben de ayrı biliyorsun ve çok teşekkür ediyorum ...
şahan çoker
Paylaşım işte böyle olmalı dedim yazıyı okuyunca...Yazarın ismini daha önce duymadığım için kitabı bir kitap evinde görsem yüzüne bile bakmadan geçebilirdim....Belki bu hatayı çok defa yapıyoruz hepimiz...Fakat bu yazıyı okuduktan sonra hangi kitap evine gitsem gözlerim Şahan Çoker'in eserini arayacak...Çok teşekkürler Mehtap hanım...Sevgi ile kalın...
Mehtap ALTAN
İzmir'desin ve İzmir'de birçok yerde Hüzün Entarisini bulmak mümkün...
Ayrıca tanıtım yazılarının amacı kitabın ilk penceresini açmak seramonisidir bence...
Ki kitabın tanınması ve ona ulaşılması adına elçidir de bazen tanıtım yazıları...
Dolayısıyla düşüncen bu konuda doğru yolda olduğumu gösteriyor...
Bunun için ayrıca teşekkür ediyorum...
Sevgiler...
şahan çoker
Hiç okumadım kitaplarını ve tanımam yazarı.
ama sevgili Mehtap öyle güzel bir dille anlatmışsın ki kitabı,merak uyandırdı bende.
en kısa zamanda edinip okumalıyım diye geçirdim içimden.
yüreğin dert görmesin sevgili dostum.
sevgimle hep..
Mehtap ALTAN
O vakit bu kitap hem de en imzalısından sende olacak diyeyim o vakit:)
Yüreğinde hayata dair en anlamlı çiçekleri büyütmeye devam et... Onlara ihtiyacı olan çok solgun düş var...
Sevgim çokca hayat/ım...
Hayat.İşte
seninle keyifli zaman geçiricez ,öptüm kocamanından :)
anlatımı çok beğendim.herzamanki mehtap altan eserlerinin biriydi...kutlarım
Mehtap ALTAN
Şiirlerindeki hüznü bugünlerde gözlerine taşıyan kadın...
Çok teşekkür ediyorum...
Mehtap ALTAN
Her yazar bazen inzivaya çekilip duvarlarını sağlamlaştırır...
Ayrıca duyarlı cümleniz için teşekkür ediyorum...
Saygı ve sevgi ile...
Kitabı okumadım yazarını da tanımıyorum ama bir yazarın kitabını bu denli güzel tanıtıma ve açılıma sunan Mehtap dostu tanıyorum
Kitap dostumun referansı o yüzden en kısa zamanda edineceğim...
Tebrik ederim sevgili Mehtap dost...
Emeğine
Yüreğine sağlık
Dostlukla...
Taylan KOÇ tarafından 1/18/2013 11:07:26 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
müthiş bir keyif...
teşekkür ederim düşüncelerin için...
Çok şık bir sunum.
O, Canlı Masal' a karışası geliyor insanın. Türkiye'ye geldiğim zaman mutlaka edineceğim.
Bu kadar özenle hazırlanan bu tanıtım için de, içten tebrik ediyorum seni.
Sevgiler : )
Mehtap ALTAN
Sen gel Türkiye'ye kolay kitabı edinmen...
Düşüncelerin için teşekkür ediyorum...
Şahan Hocama sonsuz başarılar diliyorum. Onun şiirleri kişisel darboğazlar ve basit insan acılarından ziyade toplumsal reddedişin, haksızlığa karşı direncim ve global bir ahlakın yansımaları. Evrensel bir bakışın ürünleri...
Yolu açık, okuru çok olsun inşallah.
Saygılar.
Aynur Engindeniz tarafından 1/18/2013 12:23:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
Teşekkürler Sevgili Aynur Engindeniz...
Tebrikler değerli emeğiniz için , Şahan beye de şiir yolculuğunda başarılar dilerim.
Saygıyla.
Mehtap ALTAN
Teşekkür ederim...
Emek verip değer bulunan bir eseri yüceltmişsiniz başarı dileklerimle puanım tam
Her zaman sevgimle
Mehtap ALTAN
Hüzün Entarisi bu değerli eserlerden biri Sevgili Meryem Maman...
Teşekkür ederim...
Oldukça iyi resmedilmiş, dili özenle seçilmiş etkileyici bir yazıydı. Yazıdan sonra şiirlerinize de baktım. İmgelerin şairisiniz.
Sizi daha fazla okumak ümidiyle
Saygılar Şair
Mehtap ALTAN
biraz çocuk , biraz kadın, biraz anne, biraz dost, en çok da insan renkli motifleri ile merhem olmaya çalışan şair...
bunları sizden duymak güzeldi...
saygı ile...
Mehtap ALTAN
Ama emin olun kitabın tanıtım gecesindeki canlı performansları izlerken kalbimiz duracak sandık...
Harika şiirler ve cd de olan bestelenmiş şiirlerinden oluşan harika şarkılar ...
teşekkürlerrr...
Neva Ney
Kesinlikle edinceğim. Teşekkürler Güzel insan.
ve: "refans" sözcüğünü Sn. Karamızrak'tan habersiz kullanmıştım .. bilgine:)
Merhaba değerli yürek...
kitabın resmini koymasanız da isminiz yeterdi refarans için...
bir kitabın içeriği, kalitesi elbette önemli...fakat bu değeri betimlemek daha bir önemli sanırım...
Ahmet Haşim'e bir yazı göstermişler; "üstat biz okuyamadık elyazısını, okuyabilir misiniz" diye...Tüm çabasına rağmen okuyamamış, yazana okutun diye geri vermiş... "bu sizin yazınızdı" demişler...
bazen kendi eserlerimizi yeterince anlayamama ve şerh edememekteyiz...ben değerli eserin kalemini tanımam...
fakat bu tanıtım yazısını sizden daha güzel yazamayacağına tanığım...çünki söylemleriniz ayrı bir ahenk ve duygu cümbüşü gibi...pandoranın kutusu gibi anlam içinde anlam gizli...bu da söylemlerinizi daha fesih ve belagatlı kılmakta...
o bakımdan,bir eser usta ellerde o kadar anlamlı ki tanıtılırken...diğer bir yazımda da bahsetmiştim; bazen eserin güzelliğini bir kaç adım geçmekte yazılarınız...
çünki söz sanatı ayrı bir kavram...özellikle duygu derinliğinin ve sözcük havuzunun zengin olması gerek...bir de duyguların estetikleşmesi...bu da sanırım nadide bir yüreğe ve kozmik bir ufkun genişliğine bağlı...
söz dizininin mantıklı bir silsile içinde seyretmesi yanında bu sıralamayı tatsızlaştırabilecek hiç bir sözcük yok aralarda...işte toplam kalite dedikleri bu olsa gerek...sıfır hata yani...
ben eserin kalemini kutluyorum...
özellikle de sizin söylemlerinizin tadına ve kalitesine hayranlığımı vurgulamak istiyorum...
çok iyisiiniz çok...
gıpta ile kutluyorum efendim...
saygımla...
Mehtap ALTAN
belki de yaralarımızın bizi göğe baktıran şefkatidir karşımızdakinin aynasına yüreğimizi yansıtabilmemizdeki sır!...
sizin her bir kelimeniz yarın için attığım adımların vefalı desteği bilesiniz...
hatırlıyor muzunuz bugünün kâr'ı demiştik birgün...
öğrendiğim ve öğretilen herşey bana kâr kalıyor ve hep aklıma geliyorsunuz...
saygımla güzel insan...
Entellektüel-41
benim bir mutluluk oyunum var...sayfamada yazmıştım...
her gün güneş batmadan mutlaka bir güzel şey yapmam gerek...
öyle zor olmayan; bir hasta ziyareti, aramadığımız bir dosta hatır sormak vb...bir gönül alma...
işte bu günü de böylelikle kurtardık sanırım...
insanın kalbi ne ile meşgulse onunla işdigal edermiş... gül bahçesinde gezenler güzel kokular toplar...
bir fiske mutluluk çok şey demek...
teşekkürler...saygılar...
Bizim ülkemizin insanını seviyorum. Kimin kapısını çalsanız sizi içeri buyur, en azından bir acı kahve ikrâm eder.
O bile yoksa güzel bir sohbet eder, gülümser...
Zaten sizin de beklediğiniz bu değil midir? O güzel yüzde ki, tatlı gülümseme...
Sonra size yaptıklarını gösterir, topraktan yaptıklarını. Toprağa nasıl şekil verdiği, onu pişirip nasıl boyadığını. Eline fırçayı alıp orasına, burasına siyahları kırmızıları yapıştırdığını... Hâlâ gülümser.
Farkında olmadan sizi de gülümsetir.
Bir de bakarsınız ki az önce bahsettiği toprak, şimdi bir seramik bir kuş olup karşınıza çıkmıştır. Onunla öğünürken, ülkenizle bir kez daha gurur duyarsınız. Üstelik hoşçakalın derken, elinize bir seramik kuş paketi sıkışmıştır.
Ve Şairlerimiz...
Ülkemin insanını seviyorum. Şair olmayı biliyor. Yürek ne diyorsa elele verip hadi gel diyor.
Sonra bize bir yoldan, bir ağaçtan bahsederler. Yoldan biri gelir gider, ağaca bir kuş konmuştur az önce. Ama şimdi yoktur.
Görür gibi olurum, hayret. Bir kadın vardır, ya da adam. Elbisesinin üstünde güller vardır.
Eski bir şapka. Rüzgâr uçurur düşer.
Bir yağmur başlar ki, olmaz böyle bir şey. Nereden çıktı bu rüzgâr şimdi, tam buluşacaklardı canım.
Görürüm.
Şairdirler.
Ve de Tebriklerim Mehtap...
Mehtap ALTAN
çok teşekkür ederim Davi...
şahan çoker
Davidoff
Teşekkürler Martıların annesi...
Değerli şair arkadaşımı yeni çıkan bu kitabından dolayı tebrik ederim. Bir çok okuyucuya ulaşır. Ve bir tebrik size Mehtap Hanım, hani edebiyata olan katkılarınız için...
Mustafa Sakarya tarafından 1/17/2013 10:00:58 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
"İnsan en acıyan yanından doğurur en bakir şiirleri"...bir şairin derinliklerindeki iklimin yağmurlarını bir şairden başkası toplayamaz, şairdir damlaların ıslaklığını deryasında hissedebilecek yürek. Yaşamı sözcüklere ve yüreğini sözcüklere basan bir mühürden çok güzel bir inceleme.Tebrikler sevgili Mehtap Altan...Sevgilerimle...
albeyazim tarafından 1/17/2013 9:11:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mehtap ALTAN
teşekkür ediyorum kitabın yazarı ve kendi adıma...
Mehtap ALTAN
Kolay temin edilebilecek bir kitap...
Teşekkür ederim Saygımla...
Kitap ve cd gerçekten özenle hazırlanmış. Kitap tanıtım yazınızla kitabı çok güzel analiz etmişsiniz.Okumayanlara ilgi uyandıran bir tanıtım,ben bile kitabı okumama rağmen tekrar iştahlandım. Birazdan kitabı alıp elime yine şiirlerde gezineceğim.
siir kitabı bir yana ,albüm de mükemmel. Noktasını virgülünü atlamadan önümüze sunduğunuz bu tanıtım yazısı için teşekkürler...
Yüreğinize sağlık...
Tebriklerimle...
Mehtap ALTAN
Teşekkür ederim yeniden Güzel insan...
Şiir analizi yapmak her kişinin harcı değildir. Sen bunu iyi başarıyorsun.
Teşekkürler Mehtap -ayrıca Sayın Şahan Çoker şaire de başarılar diliyorum.
Mehtap ALTAN
Bana inanman umuduma umut katıyor bilesin...
Sevgimle...
lacivertiğnedenlik
Mehtap ALTAN
Hüzün Entarisi'ni okurken CD yi de dinleyin lütfen...
Mütihiş bir coşku ...
Teşekkürler ayrıca...